K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2012, 20:37   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Godt brølt Evald Krog...

http://www.muskelsvindfonden.dk/Nyhe...nvendelse.aspx

"Kære Karen Hækkerup

Tak for indlægget til vores hjemmeside. Vi ser frem til, at I også bringer mit svar på Socialministeriets hjemmeside.

Du udtalte til Ritzaus Bureau den 10. marts, at børn med et handicap automatisk får gratis daginstitutionsplads. Dette er lodret forkert, for daginstitutionspladser til børn med et handicap betales af forældrene efter nøjagtig samme regler, som gælder for andre børn. Efter min mening en oplagt handicapbrøler, der oven i købet var med til at give næring til den efterhånden trivielle politiske kampagne, hvor mennesker med et handicap fremstilles som forkælede og krævende."

Med baggrund i følgende forsøg på at nedtone sine egne forkerte påstande.

http://www.muskelsvindfonden.dk/Nyhe...indfonden.aspx

"Kære Evald Krog

Mine overvejelser om at ændre betalingsreglerne for børn i særlige dag- og klubtilbud går ud på, at forældre til handicappede børn, på lige fod med alle andre forældre, skal betale for en dagtilbudsplads – uanset tilbud og hvilken indsats, der foregår i forhold til barnet. Det betyder, at betalingen i de særlige dagtilbud og klubtilbud vil følge betalingsreglerne i de almindelige dag- og klubtilbud, herunder bl.a. reglerne om økonomisk friplads og socialpædagogisk friplads."

Vi vil ikke findes os i den hetz der er rettet imod os.

Vi vil ikke findes os i udtalelser som:

Gøgeunge-agtig.
Krævementalitet.
Ældrebyrde.
Politikere der udtaler sig om emner de ikke har kendskab til.

Vrede hilsner til for mange politikere

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-04-2014, 07:56   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fået i hoved og røv – eller simpel uvidenhed

http://muskelsvindfonden.dk/handicap...pel-uvidenhed/

Som så mange andre handicaporganisationer, har Muskelsvindfonden modtaget følgende mail, fra en vred medborger.

K10, forstår jeg, modtager også vrede mails fra medborgerne.

"Hej, Det er dog ufatteligt hvor dybt i har snablen nede i de offentlige kasser. Der var andre handicappede som jeg mener fortjener mere støtte.

"Det var også i den samme kommune at en ung kvinde med muskelsvind som har fået i hoved og røv også skulle have penge til et halvt dusin medhjælpere – blot fordi hendes mand som ikke var handicappet ikke skulle yde en indsats med at passe de børn som hun jo åbenbart godt kunne sætte i verdenen!!!!
Det er ikke så sært at riget fattes penge når I har den opfattelse at lade andre betale for at jeres medlemmer kan leve i sus og dus.

Jeg håber at der på et eller andet tidspunkt bliver sat en stopper for visse personers malken af de offentlige kasser – det gælder ikke kun jer men også mandens som var i fjernsynet i går med en 10-12 hjælpere til at passe sig op – blot fordi han ikke kunne opføre sig ordenligt.

mvh Preben
"

Som kollegaerne på Muskelsvindfonden, naturligvis har svaret på.

God Påske til alle.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et godt råd. le cuere Spørgsmål ang fleksjob 48 03-05-2013 02:26
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
må de godt det??? kandelsdorff Alt det andet 5 18-01-2012 14:40
Føler mig presset op i en krog - arb.prøvning Tino Jeg er kommet i praktik. 2 27-04-2008 13:51
godt nyt cirkeline At søge førtidspension 3 20-12-2006 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension