K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2009, 10:31   #11
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Hjorten rimer på lorten!

Stress kan man jo også få mens man venter på afklaring i flex eller FP.
Så det at søge netop hensætter en i dén tilstand, der kan give en af delene?

Psykiske problemer døjer mange jo med, bl.a på grund af VKOs nedskæringer i det offentlige. Det er vel hvad man kan kalde "boomerang-effekten"?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 23:13   #12
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 17
popcorn er ny på vejen
Nu måske kontant hjælp

Er lige ved at gå helt ud af mit eget system!!!!!
Har siden sidst været i arbejdsprøvning uden gode resultater og jobrådgiver, jobkonsulent indstillede til § 17 - god ress. profil med erklæring fra 8 ugers Reva, Nero spygolog, Psykriater, læge - samt kommunenes egen læge konsulent - som siger at tilstadne er stationær, og ingen arbejdsevne tilbage. § 17 blev til alles overraskelse afslået - skal til formøde i morgen med bisidder har selv søgt § 18 - hvis der også gives afslag her, ryger jeg på kontant hjælp-------------

Har før haft en årsløn på 400000 hvordan kan jeg overleve det????

Skal man ikke stå til rådighed på kontant hjælp???

Hvordan kan jeg det, når jeg stadig er sygemeldt, og jobprøvning blev stoppet på baggrund af stress , depression, ingen overskud fluer i hovdet og mega træthed.

De siger at det "da ikke kan passe" at så velformulerende, velklædt og pæn pige, som tidligere havde så godt et job og så mange ress. ikke kan vende tilbage - var det bedre hvis jeg var en sluf????

Nogen der tør spå om hvorvidt min sag kommer til at gå, og hvordan mine chancer er ( ærlighed tak!!!)

Er bare dybt fortvivlet, lige som mine rådgivere, nu når alle erklæringer incl. lægekonsulentens er klokke klar, hvad sker der lige her.???


Overvejer at involvere medierne - hvis det hele ramler.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 23:30   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
På hvilken baggrund blev der givet afslag på §17??
Hvad står der reelt??

At stå tilrådighed for arbejdsmarked når man er på kontanthjælp, er vist en sandhed med modifikationer! Jeg var på kontanthjælp i over 21 år UDEN at stå til rådighed for arbejdsmarked - så kommunen bruger det også som en hvilepude. Kan de spare en førtidspension og en masse papirarbejde, jamen så lader de én være i fred (med en sygemelding i ny og næ!).

Gid jeg kunne spå, om din §18 går igennem, men det kan jeg ikke.
De ville nærmest kræve jeg havde aktindsigt i din sag, og kunne nærlæse alle dine lægers/speciallægers udtalelser.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 23:45   #14
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 17
popcorn er ny på vejen
Som jeg forstår det, får man ikke et skriftligt afslag på § 17 - min jobrådgiver fortalte mig at de havde haft en ligende sag i udvalget, som udvalget havde fået afslag på længere oppe, og der for turde de ikke godkende min sag. Dog var denne ligende sag ikke nær så godt belyst, med så mange special læge erklaringer og job prøvninger som i min sag.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 13:09   #15
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Hej Fjolle.

At du er velformuleret er kun "bare " en god undskyldning for at slippe uden om. En blandt mange. Husker da jeg selv gik ned med stress at det var noget man gik meget op i men ikke noget vi kan bruge til noget. Kroppen og hele systemet siger fra. Dem jeg kender med Posttraumatisk stressyndrom er alle velformulerede samt har ligget i den høje ende intellektuelt. Det har intet med tingene at gøre - der er en grund til man er gået ned.

Det bedste er at have en psykiater i ryggen - har du mulighed for at bede om at den du har været hos følger dig - til lidt støtte indtil tingene er afklaret?. Kommunen er jo ligeglade med hvad du siger. Men der er uden tvivl forskel på i hviken kommune du er i. Oplever i dag 12 år efter jeg fik diagnosen at det er ikke noget man går op i - jeg tror ikke man ved noget om det.. Og set at dem der fik hjælp i deres kommuner , dem der blev fanget op har klaret den rigtigt godt - med den fornødne støtte - det er afgørende at man ikke køres yderligere ned i den tid - for så er løbet kørt. Det er vigtigt man selv får indflydelse på hvad man kan klare og har lyst til og hvad man ikke kan. Der var ingen hjælp i høje taastrup kommune. Nogen forskel er der derfor er det vigtigt at nævne hvorfra man er.....

Ametyst.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 14:24   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fjolle,

Pas nu på dig selv og stress ikke dig selv mere end højst nødvendigt, tag det step by step med kommunen og vælg dine kampe med omhu. .


Jeg kommer selv fra et godt job, har 17 års erfaring fra min branche og stod til at blive headhuntet et par gange. Rejser til Østen og det hele, der manglede ikke noget. For 3 år siden gik jeg ned med stress, som jeg slet ikke så komme. I dag lever jeg for at kunne klare at have mine børn og et bedre liv med smerter, udbrændtheds depression, angst og ubehagelig kronisk stress over ingenting.

Min sagsbehandler er helt med på at jeg skal have ftp. Jeg er pt. på lykkepiller som jeg er glad for. Jeg var også på dem for et år siden, men smider dem når jeg bliver "verdens mester", det er jeg så færdig med nu, verdensmester titlen altså .


Endvidere går jeg hos en god psykolog. Det kan jeg varmt anbefale hvis du ikke allerede gør det. Det hjælper på mange små og store problemer for en som min med kronisk stress, stress relateret angst osv. Du må evt. have en helbredssikring fra dit arbejde, der kan føres videre til at dække psykolog behandlinger. Min psykolog sidder dog ind imellem og roder sig selv i håret over at en "ung" (40 år), intelligent og velformulerende kvinde i den grad kan "gå ned med flaget", men hun har set et par tilfælde før !!

Iøvrigt hvad med tab af erhvervsevne forsikring? Havde du en sådan på dit tidligere arbejde under din pension ?. Den kan jo fortsætte med udbetalinger til dig i stedet for din arbejdsgiver når du er syg. Jeg kan dog ikke udfra dit indlæg se hvornår du røg ud af arbejdsmarkedet, ved min skulle man senest 3 mdr. efter man var stoppet med at arbejde tage kontakt til pensions selvskabet om at udbetalingen skulle ske til en selv frem for arbejdsgiveren!!. .

Jeg har været igennem 2 arbejdsprøvninger der ikke duede til andet end ftp. Jeg har lige været til psykiater for at få udfærdiget en psykiatrisk special læge erklæring, hun mener vidst så også at jeg har ADHD træk, men anbefaler alt i alt også ftp. så jeg kan få noget ro på. Dog er det jo lægekonsulenten og sagbehandleren der i sidste ende vurdere det hele endeligt. !

Jeg har ikke smurt på mht. det jeg fejler, men endelig er jeg kommet til den konklusion og erkendelse overfor mig selv, at ftp. er det bedste for mig og det giver faktisk rigtig meget ro. At man så kommer på banen senere i sit liv, det kan jo godt være, men lige nu må jeg denne process igennem og finde roen der løbende så min krop kan hele og genopbygge sig selv.


Jeg kan ikke forstå at du ikke kan søge i hht. §18, du har jo være i arbejdsprøvning, som du blot ikke kunne klare til ende??!.


Hvad med medicin? Går du til psykiater ? Det kunne være at du skulle have nogle "lykkepiller", det har hjulpet mig meget med at få noget mere ro på. Endvidere motionere jeg meget og meditere til en cd, som jeg ellers havde forsvoret, at jeg aldrig kom til, men det hjælper !!


Hvis du endnu ikke er under behandling psykologisk eller medicinsk, er dine udsigter til ftp. højst sandsynligt meget små idet "alle behandlings muligheder" skal være udtømte. !!


Hvorfor ryger du på kontant hjælp ?. Gør hvad du kan for ikke at komme dertil. Var du på sygedagpenge ?. Der er jo mulighed for forlængelse heraf bla. når man er i jobprøvning og under afklaring i forhold til fx. førtidspension.


Jeg blev selv smidt på kontant hjælp idet jeg arbejdede lige indtil de 52 uger på sdp. stoppede, jeg fik dem ikke forlænget idet jeg stoppede med mit arbejde og ikke havde fået igangsat andre foranstaltninger. !! Det er jo muligt at få forlænget sdp. med op til 2x 52 uger.


Sig til hvis du har andre spørgsmål, jeg / vi kan være dig behjælpelig med. Håber det lykkedes for dig at finde den rette vej.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 17:29   #17
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 17
popcorn er ny på vejen
Har været sygemeldt siden 2006 - og har hele vejen igennem fået penge fra min forsikring - dog da jeg var ansat med fuld løn fik min arbejdsgiver forsikrings pengene. Blev opsagt pr. 31.12.08.

Har gået til psygolog i 2 år, samt i psyrkitiatisk behandling med Efexor og andre angstdæmmende piller. Har været arbejdsprøvet, og kommunen har udbetalt sygedagpenge siden start, og der er ikke flere forlængelses muligheder - derfor kontant hjælp.

Har været koblet på Medecinsk Testcenter ( via forsikringen) havde der en rigtig god sagsbehandler, som har lavet en rapport til forsikringen - jeg havde ikke tænkt over at den måske klan bruges som dok. Men kan ikke få den udleveret fra forsikringen.... Kan de nægte det.?????
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 18:28   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fjolle,

Medicinsk Testcenter, hvad er det ? Skal de have testet om du får den rigtige medicin eller hvad ?. Hvor har du din forsikring ? Har hørt at Danica Pension kan være slemme til at smide folk som endda kan være tilkendt ftp. for døren.

Jeg ville da høre om jeg ikke kunne få en kopi af den rapport og sørg virkelig at få sat dig ind i mulighederne for forlængelse, jeg frygter også en dag hvis min skulle blive stoppet. Ved at der er et par stykker herinde der har kørt sager mod forsikrings selvskaberne herfor.

Næhh det skal bare ikke være nemt at være syg.

Nu er det vel "bare" at styre mod ftp. (hvor de dog fradrager en del af TAE forsikringen). Håber det lykkedes for dig på § 17 eller 18.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 23:50   #19
nina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
nina er ny på vejen
Wink

hej Fjolle
Vil bare lige fortælle at jeg i denne uge har fået tilkendt pension pga PTSD så det kan godt lade sig gøre. Jeg har dog været et langt forløb igennem med både sygehus, Reva, sociallæge, psykiater og psykolog. Hvis du kan komme igennem det uden at falde helt fra hinanden er der lys for enden af tunnellen. I mit tilfælde tror jeg at det var min åbenhed omkring mine problemstillinger der udgjorde det positive resultat. det gav dem noget konkret at arbejde med. Ofte tror jeg det er svært at få pension pga stress da symptomerne ofte er meget "flydende".'
MVH Nina
nina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skolelærere får tilkendt førtidspension p.g.a. stress halse Politik og Samfund 20 05-06-2012 19:40
STRESS i systemet, systemet giver STRESS Ricky M. Politik og Samfund 5 31-12-2011 00:36
Tilkendt førtidspension pag. stress - endelig popcorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 23-08-2010 14:20
Stress sender flest på førtidspension? Stella Politik og Samfund 16 01-03-2008 21:47
Stress, depression, angst og førtidspension fra Ankestyrelsen zuza Nyt om loven 1 14-12-2007 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension