K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2010, 18:18   #21
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
ork ja

du beder bare om endnu en koipi af hele gøjemøjet - og så til fagforeningsrådgiveren - har du husket en skriftlig aftale med advokaten om hans afregning ?

Jeg syntes du skal anmode din sagsbehandler om at komme på et revalideringscenter ( hvis det findes hvor du bor ) dels er der rådgivere - læger - psykologer m.m dels er deres ( i hvertfald her i kommunen ) vurdering temmelig afgørende og de betragtes tit som tungen på vægtskålen.

Altså hvis de vurderer at du ingen reel erhvervsevne har tjaaaa så er kommunen skakmat.

Jeg er noget vag her for tiden så det er hvad jeg lige sådan kan stampe op til dig.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 20:27   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Far til 3 Se meddelelser

Jeg kommer helt i tvivl om det der aktindsigt kan jeg nu det når advokaten har det på mine vegne?
Det vil jeg mene, at du kan, men du kan godt risikere, at du får lov til at betale form det, når du skal have de samme papirer for anden gang.

Kan du ikke kontakte advokaten, og ad den vej se papirerne?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 09:52   #23
Far til 3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
Far til 3 er ny på vejen
Tak endnu engang for råd og vejledning.

JA alt hvad der koster penge kan jeg desværre ikke bruge da vi ikke har mere at gøre med, og ja jeg har heldigvis det på plads med advokat men det er nu dyrt alligevel men fandt det som sidste udvej og faktist så har tonen fået en lidt anden lyd fra kommunen de passer ihvertfald mere på hvad de siger og gør, dog tør hellere ingen jo tage en beslutning så de evt ville blive klandret for en evt fejl så rod på rod.

Jeg skal jo tage min beslutning i eftermiddag og tror også at jeg bare må kæmpe mig igennem endnu en afklaring og så håber jeg blot på at jeg kan hænge sammen som menneske og far da det er det som holder mig oppe helt sikkert.
Far til 3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 15:16   #24
Far til 3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
Far til 3 er ny på vejen
Puha min værste tlf samtale længe.....

Jeg skal så i endnu en afklaring enten job remaind eller en ny vej frem men okay egentligt ligemeget hvad det hedder jeg ryster og kan slet ikke overskue det lige nu men jeg ved allerede nu det bliver hårdt da jeg skal køre med bus denne gang (ingen taxa) Så når jeg har afleveret unger står den på bus og afklaring jo jo det skal nok gå godt. jeg har hørt om en ny vej frem men ikke det andet så vi må se.
Far til 3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 16:13   #25
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
håber virkelig at du har truffen den rigtige beslutning.. for nu er du tvunget til at møde op hver dag.. og kan forstå det er en slem omgang for dig bare at kunne tage en bus.. men ønsker dig alt held med det..

nu har jeg kun skimmet din tråd.. og dejligt du har fået den hjælp du har haft brug for.. og lad os endelig høre løbende hvad der sker i din sag..

så vil jeg lige sige at du vel godt er klar over at du også kan få gratis rådgiver hjælp i gennem dig fagforening.. de kan om ikke andet også bruges som bisider til dine møder på kommunen. det skal ikke meddeles inden.. også er du ikke alene om at høre hvad der bliver sagt. for når man er stresset høre man ikke alt..

og kan se min tråd er nævnt.. og fagforeningen melder du ikke fra før den dag du overgår til en førtidspension.. uanset hvad andre råder dig til.. det er meget vigtigt.. og brug nu de muligheder du kan få gennem dem.. om muligt skal du også have undersøgt og den sag de har glipper kan genoptages. når de nu har lavet en fejl..

held og lykke med det hele.. maja bell
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 09:53   #26
Far til 3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
Far til 3 er ny på vejen
Hej Maja

Jeg ved ikke om jeg er tvungen for kan man ikke så kan man jo ikke, men om jeg tog den rette beslutning ved jeg godt nok ikke dog tror jeg som Hejden vidst skrev at ved selv at søge så fik jeg kun en stakket frist, da jeg bare har en klar fornnemelse af at kommunerne venter på regeringens nye udspil og reform inden de gør mere ved os som måske ligger tættere på en pension/flex.

Jeg har jo ingen penge at miste men jeg mister så mere og mere livskvalitet for hver gang jeg får det spark af systemmet og det går jo ikke kun ud over mig selv desværre.

Jeg har aldrig været hos en psykolog eller noget men min læge har ved flere lejligheder opfordret kommunen til at give mig en speciaellægeerklæring fra en psykolog men intet sker. Efterhånden er jeg som tiden er gået blevet angst for større forsamlinger så bare det at skulle aflevere børn giver mig den skide angst og nu skal jeg så til at køre med bus om mine ben vil det selvfølgelig, og alle de mennesker der kan være i en bus.

De kunne betale for en taxa sidste år 13 uger en strækning på ca 60 km ialt og nu er turen ca 5km hmm ja i kan jo selv prøve at regne ud en pris.
Far til 3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 10:16   #27
Far til 3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
Far til 3 er ny på vejen
8 ugers afklaring

Hej igen

Nu er jeg startet på et forløb over 8 uger, og det er et privatfirma som arbejder godt sammen med kommunen. Jeg blev taget godt imod og man får en vejleder. Denne vejleder kunne faktisk ikke rigtigt se hvad jeg skulle der da hun mente min sag lå lidt til højrbenet og vi blev enige om at tage det stille og roligt.

Hun blev noget overrasket over alle de safsbehandler som har været inde over min sag og nu syntes hun det er på tide at få det afsluttet, så selvom hun sagde vi tager det roligt vil der blive trykket på nogle knapper bla skal jeg til min første psykolog samtale nogensinde og findes der nogle råd den vej? Altså kan man forberede sig på noget eller?

Tilsidst så fatter jeg altså ikke hvordan jeg får den blanket om aktindsigt så jeg kan påføre navn osv, jeg kan sagtens logge på den men ikke skrive noget i den. jeg skal aflevere den til min nye sagsbehandler, ja jeg har fået en ny siden i fredags uden jeg selv har fået noget af vide typisk og helt sikkert derfor min sag kører i ring.
Far til 3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 11:46   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Far til 3 Se meddelelser

Tilsidst så fatter jeg altså ikke hvordan jeg får den blanket om aktindsigt så jeg kan påføre navn osv, jeg kan sagtens logge på den men ikke skrive noget i den. jeg skal aflevere den til min nye sagsbehandler,
Klik på dette link: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Print siden ud, skriv dit navn og cpr-nummer på.

Aflever den på kommunen, husk at få en kvittering på, at de har modtaget den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 18:38   #29
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-eller du kopierer teksten i linket OG sætter det ind i dit eget tekstprogram, så burde du kunne lave et sådan iflg dine info
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2010, 18:36   #30
Far til 3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 19
Styrke: 14
Far til 3 er ny på vejen
3 måneders forlængelse af min afklaring?

Hej igen alle sammen

Ja nu forstår jeg slet ingenting mere, nu har jeg kæmpet mig ignnem 8 ugers afklaring, og kørt med bus på trods af mine dårlige ben så vidt det var muligt, og jeg havde skrevet min dagskemaer osv. ja jeg havde sågar skrevet min egen endelige konklusion og havde lavet en god aftale med min vejleder som også ville skrive en god konklusion og efter hendes mening er jeg til en pension men ikke min sagsbehandler.

Sagsbehandleren mener at nu hvor jeg er gået ned med en svære depression så skal den psykiske del være afklaret inden jeg kan indstilles så derfor fik jeg lige en forlængelse på hele 3 måneder på min ellers sidste dag tak for det gik helt ned der.

Vejlederen prøver at få mig op og sådan men den er svær og sagde at jeg har brugt alle mine kræfter på de 8 uger for netop at vise hvor lidt jeg egentligt magter eller omvendt hvor meget jeg magter. Så sagde rent ud at jeg nok ikke kom ret meget de 3 måneder har ikke flere kræfter og heldigvis er vejlederen forstående.

Men hvad nu jeg kan ingen hjælp få af min sagsbehandler til psykolog hjælp eller endnu bedre en psykiater som hvis ord vægtes højere jeg er over de 37 år så intet hjælp der hellere vi vender i forvejen hver en 25 øre så har ikke råd til det.

Nogen råd den vej hjælp?
Far til 3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension