K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2008, 11:13   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down Virksomheder svindler med sygedagpenge

Se lige her...Chef Erik Simonsen fra DA er noget passiv her...han vil ikke gøre noget...han må da vide noget om det...Dansk arbejdsgiverforening plejer ellers at være meget agressive når det gælder andre ting så som sygemeldte og ledige...de får tæsk og pisk...men når det gælder arbejdgivere der direkte svindler med sygedagpenge og inkasserer dem ulovligt så er han MEGET blid...mon han mener det er lidt ok at være svindler og det så går ud over dem der virkeligt er syge og hvad mon Hjorten har at sige til det...

jeg tror der har været en fleksjobber herinde der blev sendt i arbejde på sådan en virksomhed og sagde det til kommunen med den konsekvens at personen blev truet med at miste ledighedydelse fordi personen ikke følte sig tryg ved at arbejde et sted hvor chefen svindlede med sygedagpenge...virksomheden havde en chef der var sygemeldt på papiret men var på arbejde hver dag...noget i den stil...måske kan personen selv læse her og se at det altså er noget der florerer rundt i nogle virksomheder.

det er virkelige noget svineri at svindle med sygedagpenge ... UETISK.


Virksomheder svindler med sygedagpenge

23. apr. 2008

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/04/23/023801.htm

Kommunerne jagter virksomheder, der opfinder ansatte, som de langtidssygemelder for at indkassere kompensationen fra staten.

I Gentofte kommune begyndte man at fatte mistanke, da den samme ansatte var langtidssygemeldt i otte forskellige virksomheder på samme tid.


Virksomhederne havde kopieret det samme frikort og hver især opgivet den samme ansatte som langtidssygemeldt.


På den måde kan man fuske sig til sygedagpenge, fortæller Susanne Bærentzen, der er kontorchef i Arbejdsdirektoratet.

- Svindlen foregår på den måde, at man som arbejdsgiver eller lønmodtager går ind og dokumenterer en indkomst, som ikke er reel. Det kan enten være fordi arbejdsgiveren skal have dækket nogle sygedagpenge, eller en ansat, der skal have arbejdsløshedsdagpenge, siger hun til Radioavisen.

Massiv jagt

Kommuner landet over vil nu indlede en massiv jagt på svindlerne. Og det er blevet nemmere at afsløre de brodne kar, fortælle Susanne Bærentzen.

- Nu har vi været så heldige at få et e-indkomstregister, hvor vi måned for måned får oplysninger om ansattes lønindkomst.

Dansk Arbejdsgiverforening tager afstand fra svindleriet. Men organisationen vil ikke sætte speciel fokus på problemet, siger chefkonsulent Erik Simonsen.

- Jeg tror, at vi skal overlade det til Arbejdsdirektoratet og kommunerne at bekæmpe det her, siger han til Radioavisen.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 11:23   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det, der virkelig undrer mig, er flere ting.

Man laver heksejagt på syge og fattige, som kæmper for at betale de mest fornødne ting... mad, husleje og andre hele basale udgifter.
Og de kan IKKE snyde med millionbeløb med mystiske fradrag osv.

Dem, der snyder for mange, mange penge fredes.

Hvis regeringen ønsker skattebesparelser, så skulle de gå efter millioner af kroner, og ikke efter ørerne.

Men sådan er samfundet åbenbart efterhånden.

Rigmandskoner kan få fuld SU, hvor man IKKE ser på, hvad manden tjener.

Børn af fattige mødre skal straffes med tonsvis af urimelige indkomstlove.

Urimelighederne bliver større og større.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 11:32   #3
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
"Kommunerne jagter virksomheder, der opfinder ansatte, som de langtidssygemelder for at indkassere kompensationen fra staten."

Jamen så er det jo ikke så underligt, at antallet af langtidssygmeldte på sygedagpenge er stigende.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 11:35   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sommer det var også min første tanke da jeg læste det

gad vide hvor mange der er fiktive syge, og hvad med de frikort der svindles med , kan det få konsekvenser for den person hvis navn og cpr nummer der bruges ?
  Besvar med citat
Gammel 23-04-2008, 11:40   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Med den logik, der efterhånden er, så bliver det sikkert den stakkel, hvis cpr er blevet misbrugt, der bliver straffet.

De 8 virksomheder går sikkert fri.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulønnet arbejde i virksomheder Abraxus Dit og Dat 15 26-01-2013 10:07
Hvor rummelige er danske virksomheder? Florken Politik og Samfund 2 18-11-2012 20:38
ny sociale virksomheder østerbro Politik og Samfund 11 14-08-2012 12:06
Virksomheder: Nej til korte fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 08-05-2012 03:06
Virksomheder ignorerer mobning Webmaster K10 Nyheder 0 25-04-2010 02:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension