K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2014, 22:36   #1
DorteM63
På vej til at lære K10
 
DorteM63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2014
Lokation: Skive
Indlæg: 4
Styrke: 0
DorteM63 er ny på vejen
Ledighedsydelse

Har prøvet at finde hoved og hale mellem alle spørgsmål/svar herinde ang ledighedsydelse, men er efterladt totalt forvirret. Jeg har været på sygedagpenge i næsten 52 uger, med ophør d. 31 maj 2014, og overgår til ledighedsydelse pr 1 juni. Før jeg blev sygemeldt, var jeg i et flexjob på 20 timer og var ansat i 5 år, men blev opsagt pga sygdom. Har jeg ret, når jeg mener at opfylde betingelser for højeste ledighedsydelse (15 600 pr mrd...tror jeg nok) eller er det ren ønsketænkning???
DorteM63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 22:46   #2
23-6-14
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2014
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
23-6-14 er ny på vejen
Question

Det er meget svært at svare på men en af mine venner blev også opsagt efter sygdom og han få den højeste sats men din sagsbehandler kan giver dig svar
23-6-14 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 22:54   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhh har du fået sygedagpenge....

Du burde have fået ledighedsydelse under sygdom...men følges op efter sygedagpengereglerne...

Mit bud er at du bør få den højeste ledighedsydelse....hvis du altså skifter fra sygedagpenge til ledighedsydelse...

Jeg forstår bare ikke at du har fået sygedagpenge....da man normalt får ledighedsydelse under sygdom når man er tilkendt fleksjob og ens fleksjob ophøre pga sygdom... http://www.foxylex.dk/beskaeftigelse...ven/#stk112243
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 00:12   #4
DorteM63
På vej til at lære K10
 
DorteM63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2014
Lokation: Skive
Indlæg: 4
Styrke: 0
DorteM63 er ny på vejen
Jeg var fastansat i flexjob og blev sygemeldt,fik så at vide at de ikke kunne have mig ansat,da jeg var nødt til at gå ned på 10-15 timer istedet for de oprindelige 25 jeg var ansat på, efter endt sygemelding. Fik så løn fra stedet i 1/2 år, og overgik til syge/dagpenge som stoppede da jeg blev raskmeldt pr 31 maj.
Og mht min sagsbehandler, så har jeg kun fået svaret: det skal jeg lige undersøge, og så hører man ikke mere trods gentagne mails/opringninger.
DorteM63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 06:06   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja du får den høje ledigheds ydelse.

jeg fik også sygepenge i lang tid før jeg overgik på ledigheds ydelse, som syg, så kom jeg i praktik og blev sat ned i timer,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 14:50   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Hmm..

Som fleksjobber I JOB så kan man sagtens være på sygedagpenge.. Enten selv eller via refusion til arbejdsgiveren..

I det øjeblik man bliver ledig (evt. efter en opsigelsesperiode) så hedder det IKKE sygedagpenge men ledighedsydelse.. ( syg eller ej )
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 18:34   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er forskelligt for kommune mange kommuner ryger man på ledigheds ydelse som syg andre på sygepenge den første år og så ledigheds ydelse
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 21:44   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det virker rigtig rodet....at der skulle være så stor forskel fra kommune til kommune....der er jo ens regler...

Nå men det er måske ikke meningen at vi skal kunne forstå det...

Uanset så er jeg ret sikker på at du vil få den højeste ledighedsydelse @DorteM63
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 09:37   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når man er berettiget til ledighedsydelse, bibeholder man dette niveau som syg, DOG følger man lovgivningen vedr. regler mv fra sygedagpengeloven.

At kommunerne ikke har styr på loven, ændre jo ikke denne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 14:59   #10
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej Dorte

Du siger du blev opsagt/fyret på grund af din sygedom imens du var i fleksjob ?

Har du kendskab til denne højesterets dom og EU dom som fald sidste år omkring det at man ikke bare sådan kan fyres/opsiges på grund af sygedom når man er i fleksjob ?

Du kan finde højesteret dommen her : http://www.domstol.dk/hojesteret/nyh...nts/250-11.pdf

Og EU dommen her : http://curia.europa.eu/juris/documen...t=1&cid=198910


EU dommen siger at :
Direktiv 2000/78 skal fortolkes således, at det er til hinder for en national bestemmelse, hvorefter en arbejdsgiver kan opsige en handicappet arbejdstager med et forkortet varsel, hvis den pågældende har oppebåret løn under sygdom i i alt 120 dage inden for 12 på hinanden følgende måneder, når sygefraværet er en følge af, at arbejdsgiveren har undladt at træffe hensigtsmæssige foranstaltninger i overensstemmelse med den forpligtelse til at foretage tilpasninger i rimeligt omfang, der er fastsat i dette direktivs artikel 5.

Yderligere står der :
Artikel 5 i direktiv 2000/78 skal fortolkes således, at en nedsættelse af arbejdstiden kan udgøre en af de tilpasningsforanstaltninger, der er omfattet af denne artikel. Det tilkommer den nationale ret at vurdere, om en nedsættelse af arbejdstiden, under omstændigheder som dem, der foreligger i hovedsagerne, som en tilpasningsforanstaltning udgør en uforholdsmæssig stor byrde for arbejdsgiveren.

Hvis du er lægelige diagnoseret og sygedommen eller sygedommene har gjort at du ikke fuldt og effektivt kan deltage i arbejdslivet på lige fod med andre arbejdstagere, og denne begrænsning er af lang varighed så høre du inden under begrebet handicap og derfor er beskytte under EU dommen når det kommer til beskæftigelse.

Folk der er fleksjobber er normalt lægeligt diagnoseret og de kan 100% heller ikke mere fuldt og effektivt deltage i arbejdslivet på lige fod med andre arbejdstagere.

Få fat i kommunen og henvis til denne dom og hvis muligt få fat en fagforening.

Mvh
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension