K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2013, 08:28   #11
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Tak Pip - det giver lidt håb.

Ja, dagbogen er for hele døgnet, det er nemt for jeg kan absolut ingenting når jeg kommer hjem
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 16:13   #12
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg fik en god snak med dem idag og det viste sig at det er ok at gå hjem pga. smerter - så alle de tråde hvor der står at det må man ikke mere, er ikke helt rigtige

Så jeg kan kun anbefale at spørge sb, jk eller erhvervskonsulent (i mit tilfælde) om reglerne og ikke bare tro noget - det kan være ødelæggende for helbredet
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 17:33   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Jeg fik en god snak med dem idag og det viste sig at det er ok at gå hjem pga. smerter - så alle de tråde hvor der står at det må man ikke mere, er ikke helt rigtige

Så jeg kan kun anbefale at spørge sb, jk eller erhvervskonsulent (i mit tilfælde) om reglerne og ikke bare tro noget - det kan være ødelæggende for helbredet
Det er jo lige det ,man må jo heller ikke gøre ting der forvære ens tildsand - siger jeg som sidder for meget ned i min afprøvning og får mere og mere ondt af det,ak ja det er svært.

Men man skal jo både sige til og fra når man er i afprøvning.Skåne hensyn skal overholdes.
Kan man ikke løse det med praktik stedet så kan man gå til sagsbehandleren sin egen eller hvis man er hos anden aktør eller begge hvis det bliver nødventigt.

Der er kun EN der kan mærke dine smerter .

Jeg har været på HKI og man kunne ligge der men når man ved med sig selv at det kun bilver være i løbet af dagen kan det bare ikke være rigtigt at man skal ligge - og man skal virkelig kunnet noget særligt/uddannelse hvis man skal have job hvor der også er plads og tid til at ligge ned.

Pas på dig selv,der ingen andre der gør det
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2013, 21:46   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der står inddirekte i det nye vejledninger osv osv der er udkommet omkring de nye regler at man ikke må gå hjem (uden videre før var det nok bare at møde op for at gå hjem)

Der står i div foldere skrivelser osv osv der er dukket op fra her og der (oversat til dansk) at hvis man ikke følger den fastlagte plan, ønsker man ikke afklaring.
Det stemmer i øvrigt fint overens med resten af lovgivningen på området... vurdere en læge at man bør gå til en psykolog, og man siger nej jeg vil ej, så skal sygedagpengene stanses fordi man ikke selv deltager i ens egen helbredelse. Siger man på samme måde nej til en foranstaltning en SB´er vurdere vil være en god ide (det kan være arbejdsprøvning) er konsekvensen igen mistelse af ydelse, fordi man ikke selv deltager i at få ens sag afklaret.

Er man på KHJ stanser SB´eren bare den yderlige afklaring, til man kommer i tanke om man igen gider deltage, ærgo lander man ikke på nogen hylde så længe man har nej hatten på.


Dvs siger den lagte plan 20 timer så er det 20 timer til planen af den ene eller anden årsag laves om.
Det betyder også at det er en dårlig ide at nøjes med at lave en anden aftale med det sted man er, uden at ens SB´er er med inde over, og siger god for ændringen, for man risikere at stå men håret i postkassen på den ubehagelige måde.

En arbejdsprøvning (det er nogle steder begyndt, og kommer til i alle kommuner at hede noget med ressource) er til for at se hvor mange timer man kan klare, og tit stiler SB´erene meget højt, hvilket de skal, det er indarbejdet både i det gamle men endnu mere i det nye system at de SKAL mene at målet er som minimum er deltids job på norm vilkår, så man skal ikke lade sig skræmme af deres ofte urealistiske optimisme (heller ikke i fremtiden)

Lige som man bestemt ikke skal gå og tro planen (time tallet) ikke kan laves om, det kan det, især hvis man har en læge i dette tilfælde måske skriver til SB´eren at det overforbrug af medicin borgeren har fået kun er til skade, og hurtigt vil forværre borgerens funktionsevne fx pga bivirkninger (I den dur)
For såvel nu som før skal SB´erene lytte til lægernes anbefalinger/vurderinger, så helt lorst i SB´er bestemmer alt, er man gud ske lov ikke (heller ikke i fremtiden)

Citat:
§ 4. Kommunen skal som en del af rehabiliteringsplanens forberedende del indhente borgerens praktiserende læges vurdering af borgerens helbred i forhold til at kunne arbejde. Det gælder dog ikke sager omfattet af § 13, stk. 1.
§ 13 er ifb FP, dvs det gælder hvor revalidering og fleks er målet/sandsynligt.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144514

Sidst redigeret af LUM; 31-01-2013 kl. 21:48.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 08:52   #15
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg vil nu stadigvæk gerne have links til hvor der står at man ikke må gå hjem pga. smerter

Nu er jeg så ikke hos en tilfældig arbejdsgiver, men på Reva, tænker de burde kende reglerne og hun sagde præcis at hvis timeantallet blev sat neg kunne afprøvningen ikke bruges, men i de tilfælde hvor man går hjem pga. smerter gav det et billede af hvad man kan holde til.

Det er nu også ligemeget, for jeg vil ikke ødelægge mig selv helt og jeg har heldigvis en super læge - så må han ind og stoppe det.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 10:19   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De kan i nogle tilfælde stille krav om at du bliver, MEN der skal således være mulighed for at dine behov for evt. hvile fred, oa, overholdes.

Din læge kan derfor lægeligt bakke op om hvad du har af div skånehensyn.

Ud over dette, kan det være en god ide at du ved underskrift eller lign. skriver at evt. forværring af eksisterede lidelser eller nytilkomne er REVA-centrets ansvar, da du ikke mener at dine skånebehov kan overholde ved de krav der er under afprøvningen.(det betyder at de gøres erstatningsansvarlig)(alternativt er det dit EGET ansvar, at du ikke siger fra).Der er ingen forsikring der dækker, at du ikke selv siger fra.

Dette har normalt en god effekt. Og du kan ihvertfald søge erstatning, såfremt det går galt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 00:09   #17
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Jeg har fået afvide af min sagsbehandler at jeg ikke må gå hjem fra en aktivering under nogen omstændigheder, ligemeget hvor ondt det gjorde eller hvad der skete sagde hun..
Jeg har ellers bedt om at blive sendt hjem når jeg ikke kunne mere men det måtte jeg åbenbart slet ikke siger hun...
Og ja jeg ville også gerne have de sendte en den lov hvor det stod at man under ingen omstændigheder går hjem..
Mit var pga kemisk overfølsomhed så jeg ikke kunne trække vejret pga kemi, og stadig mente min sagsbehandler at jeg skulle have lagt mig inde i deres stille rum, somom den parfume jeg er overfølsom overfor forsvinder derinde...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 00:27   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det står bla meget tydeligt her... sygedagpengeloven

Citat:
§ 21. Retten til sygedagpenge bortfalder,

1) så længe den sygemeldte uden rimelig grund undlader at medvirke ved kommunens opfølgning, jf. kapitel 6, herunder indsatsen efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,
2) så længe den sygemeldte mod lægens opfordring afviser at lade sig indlægge på sygehus eller modtage nødvendig lægebehandling eller mod lægens eller kommunens opfordring afviser at deltage i hensigtsmæssig optræning for at genvinde arbejdsevnen, eller

3) hvis den sygemeldte ved sin adfærd forhaler helbredelsen.
Kap 6 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, er jobplan

Man har simpelthen ikke ret til afklaring hvis man ikke følger den lagte plan... den SKAL så ligges ud fra bla lægelige oplysninger/vurderinger
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 11:17   #19
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
LUM - det står der, MEN der står: uden rimelig grund og jeg har meget svært ved at se at et smerteniveau på 8+ (på max. medicin) og en forværring af tilstanden, ikke er rimelig grund.

Uanset, synes jeg ikke det er acceptabelt at bilde folk ind at de skal blive i deres afklaring uanset hvad, det er heller ikke ok at skrive de bare skal gå hjem - så må man skrive at folk skal bede om lov til at gå hjem og det har jeg fx fået.

At en person herinde ikke har fået lov at gå hjem er jo ikke den endegyldige sandhed og det er aldeles uacceptabelt at lege med andres helbred ved at skrive noget, man tror man ved, som om det er det eneste sande.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2013, 19:54   #20
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
At DU siger betragtes IKKE som rimelig grund, rimelig grund er når en fagperson vurdere det uforsvarligt.

Med arbejdsprøvninger vil det i de fleste tilfælde betyde en læge.

Så jeg gentager lige mig selv (og andre) hav lægen med.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min.timeantal i fleksjob dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 9 02-04-2012 12:48
Arbejdsprøvning - timeantal DeeDee Alt det andet 13 14-12-2010 19:58
Revacenter Nord Næstved Mette1107 Dit og Dat 4 15-04-2009 11:53
Timeantal? Malene2450 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 09:22
Timeantal & flexjob andi1975 Jeg er kommet i praktik. 6 14-11-2007 18:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension