K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2009, 11:27   #1
Snuske18
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Snuske18 er ny på vejen
Flexjob ?

Hej

Jeg er ny herinde og er igang med at søge flexjob. Har været igang med arbejdsprøvning men den duér ikke mere fordi jeg blev mere syg og er lige blevet opereret igen. Så nu er det forfra
Jeg har udfyldt reccurceprofil og nedskrevet 3 sider om mit liv.
Jeg har været i arbejdsprøvning i min eget job. Har været samme sted i 29 år og de vil fortsat have mig, selvom jeg må ned i tid, så det er positivt
I 2004 fik jeg meget ondt i ryggen og har været mange gange til fys og kiropraktor og brugt mange tusinde kroner på det uden held. Efter et år med smerter sagde jeg til lægen at jeg blev utæt når jeg lavede øvelser og wupti kom jeg i MR scanner. Desværre viste det sig at jeg havde en diskusprolaps i ryggen. I 2005 blev jeg opereret og jubiii nu kunne jeg gå normalt igen. Men det holdte kun i et år så startede smerterne forfra. Igen et år gik med alle mulige undersøgelser, fys og træning. Intet hjalp, kunne ikke gå tilsidst. Har dog passet mit job, dog med mange sygedage og måtte gå tidligt mange dage. Endelig kom jeg i MR scanner igen. Nu viste det sig at ryggen var klappet sammen og en nerve til venstre ben sad i klemme. Lægen kunne ikke forstå jeg overhovedet kunne gå. Men min smertetærskel er høj og jeg VIL på arbejde. Nu er jeg så blevet opereret i november 08 og har fået 4 skruer og 2 plader af titanium sat ind. Er lige startet genoptræning og det går langsomt fremad. Skal starte job igen om 1 måned, dog på deltid i starten.
Samtidig har jeg slidgigt i begge hofter og lægen vil udskifte dem, har dog sagt nej lige nu. Min højre skulder er ødelagt efter et fald hvor jeg slog en flig af brusken. Så den må ikke belastes med tunge løft og må ikke løftes over skulderhøjde. puha er helt træt af at skrive.
Min nye sagsbehandler siger det er MEGET svært at få flexjob. Har udtagelser fra egen læge, overlæge fra Hamlet, hoftekirug om at jeg er nedslidt og skal have skånejob. Har samtidig fået diabetes 2, overvægt af at ikke kunne ret meget siden 2004. Kommunens egen læge havde udtalt fra 1. undersøgelse sidste år at jeg er nedslidt, men nu siger sagsbehandleren at sagen er ny igen fordi jeg nu er opereret. Men ryggen bliver jo aldrig hel igen og har stadig de andre skavanker. Så nu skal jeg udfylde en arbejdsevnevurderingsjournal og det er besværligt. Ville gerne kunne arbejde på fuld tid, 8 timer pr dag og 2 timers transport. Er afhængig af mit job :-) Men er bange for at der kun går et år og så kan jeg ikke mere ligesom sidst.
Hvor syg skal man være for at få flexjob ??
Er det så svært at få det, selvom mit firma gerne vil beholde mig på nedsat tid ?
Skal man være død før man kan få hjælp
Sagsbehandleren forstå ikke jeg har kunne klare mig selv med alle de smerter, men jeg vil selv og er alene, men får lidt hjælp fra familie. Jeg er opdraget med at klare mig selv og passe mit arbejde.
Håber jeg kan få lidt råd og hjælp herinde fra
Snuske18 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 12:14   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
For at få fleksjob skal din arbejdsevne være varigt nedsat og det du fejeler må ikke kunne bedres på nogen måde...

det vil sige der må ikke kunne peges på en operation som kan bedre dit helbred,jeg kan ikke lade være med at tænke på om ikke du er i fagforening ?

Og om ikke de kan gå aktivt ind og hjælpe dig, desværre ser vi tit at der feks kan komme en ny sagsbehandler på en sag og vupti så er en klar fleks bevilling fra den ene sagsbehandler blot en dejlig udfordring for den anden ....

Jeg formoder at der er lavet ressourceprofil på dig og at den er opdateret ?

at der er indhentet lægepapir på dig og at din status er varig lidelse uden mulighed for helbredelse (det kan være at din sagsbehandler har ret at at operationen kan ændre på tingene ) men det stopper ikke de andre ting du hele tiden har haft ej heller at man skal se det hele i en stor helhed ....

Hvis jeg var dig så ville jeg med det samme sørge for at få aktindsigt så du kan se hvad de har skrevet ned omkring dig , og jeg ville tjekke op på ressourceprofil at den er opdateret , jeg ville lige så snart det var i orden skrive til sagsbehandler at helbredsproblemer nu har varet så og så længe og at du gerne vil have at der søges fleksbevillig til dig ...

Du kan risikere at de sender dig i arbprøvning andet sted da du skal undersøges for mulighed for alle job i alle funktioner og ikke kun inden for det felt du er i nu (ved godt det er surt ) men kommer de frem til at du kan vareaget en anden type job på fuldtid så er det revalidering og ikke fleks du skal have ...

Men du skal aldrig tage sagsbehandleres ord for gode vare , du skal selv tjekke op på det og div regler og love .. du kan se her http://www.clh.dk/?id=1414 hvad der kræves for at få fleksjob og selv se om det passer på dig eller om der er mulighed for at du får det bedre ... at du kan arbejde et år mere på fuld tid og så går det galt igen er ikke noget du skal stille dig tilfreds med ingen grund til at blive invalideret og ende på ftp når du både kan og vil arbejde ...
  Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 11:33   #3
Snuske18
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Snuske18 er ny på vejen
Hej igen
Desværre er jeg ikke i fagforening, det er dyrt og et sted skulle jeg spare ;-(
Min første sagsbehandler mente jeg var klar til flexjob, men den nye blev ved med at sige det er svært at få.
Der er lavet ressourceprofil på dig fra før den nye operation og nu skal jeg så lave den nye arbejdsevnevurderingsjournal
Kan sagsbehandleren tvinge mig til hofteoperation af begge hofter ?
Jeg tør simpelhen ikke og har haft det meget skidt efter denne operation i ryggen og har stadig mareridt om natten og vågner op helt svedt og ryster.
Jeg skal til samtale igen om en måned. Håber ikke jeg skal i arbejdsprøvning et andet sted, for så får jeg jo ikke løn. Mit firma vil jo gerne beholde mig også i flexjob, og der er jo stadig mange ting jeg skal tage hensyn til.
Uhhh det er svært det hele, ville selvfølgelig gerne være rask og arbejde på fuld til, men lige nu kan jeg slet ikke noget
Kh
Snuske18
Snuske18 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 11:59   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
De kan ikke tvinge dig til en operation.
Men for at få pension eller flex skal alle muligheder være udtømte, og sagsbehandleren kan jo godt hænge sig i, at så længe du ikke er blevet opereret, så er alle muligheder ikke udtømte.
Dette kan de så kun hænge sig i, så længe der ikke er tale om eksperimentel behandling. D.v.s. at hvis det er en "standardoperation", så kan de godt "kræve" at du deltager i behandlingen (her en operation), hvis du f.eks. vil have bevilget flex eller pension.
Men snak evt. med din læge om din reaktion på den sidste operation, det kan da godt være, at han/hun kan skrive noget om, at med den reaktion er det ikke hensigtsmæssigt med yderligere operationer.
Held og lykke med det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 12:21   #5
Snuske18
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Snuske18 er ny på vejen
Håber virkeligt at jeg får flexjob, selvom jeg selvfølgelig helst ville arbejde på fuldtid. Selvom jeg er opereret nu og har 4 skruer og 2 plader i ryggen, så har jeg stadig ondt og orker ikke noget. Er så træt og bare jeg har gået en tur med hundene så gør det ondt. Håber genoptræningen hjælper, er igang med det gør ondt når jeg laver øvelser.
Tak for at jeg kan læsse af herinde
Det er rart at høre fra andre i samme båd og man løber jo panden mod muren på det offentlige
Glæder mig til at læse mere og om jer andre
Snuske18 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 13:31   #6
Snuske18
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Snuske18 er ny på vejen
Jubiiii har fundet en bisidder

Har været til samtale med min sagsbehandler igen. Desværre var han meget ubehagelig og jeg følte mig sååååå lille og ussel.
Han sagde " er du klar over hvor mange der kommer rendende heroppe hver dag og bare vil ha´og ha´"
" nu skal jeg have fat i min overordnet og så skal vi have et møde med lægerne i kommunen, de skal ikke bare gå og fortælle patienterne at de skal søge flex "
Forsøgte at fortælle at jeg havde smerter hele tiden og er træt, så jeg kan ikke meget. Rengøringen må vente til bedre dage.
Han svarede " du skal ikke regne med at få hjælp til det herfra "
Jeg svarede, der er heller ikke derfor jeg er kommet
Han sagde desuden " hvis du nægter at tage stærke smertestillende piller, dropper jeg sagen nu " Derefter slog han armene over kors
Følte han pressede mig til at starte arbejdet igen før tid. Men efter aftale med lægen, arbejder jeg nu 3 dage a´2 timer og går til genoptræning 2 dage.
Nu har jeg fået fat i en bisidder fra LAFS som vil hjælpe mig med alle de love og paragraffer
Følte mig så nedværdiget og følte at sagsbehandleren ikke troede på mig, selvom jeg har flere læger udsagn om at jeg er nedslidt.
Så nu er jeg ved at tro på det igen
Skriver igen når jeg har været til næste møde
God weekendsol til alle
Snuske18 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension