K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2013, 21:26   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
forstår ikke min "praktik" afklaring

Jeg var til møde idag med min jobkonsulent og min sagsbehandler fra fleksjobafd. Og jeg endte med at være så sur på min sagsbehandler at jeg intet kunne sige til hende......

Jeg var først kommet i virksomhedspraktik med 1½time dagligt, men efter en uge stoppede praktikstedet min praktik da det var for ressurse krævende for dem at have mig de få timer og med de syge dage jeg nåede at have pga min angst.

Nu skal jeg så en en "praktik" på jobkompagniet i silkeborg med samme antal timer dog kommer der så lige transport med bus oveni, jeg var i afklaring på jobkompagniet for 3 år siden hvor jeg efter følgende blev tilkendt fleksjob og har haft min sag om pensionafslag anket og ankestyrelsen skriver at min afklaring ikke er ok og de syntes at der skulle laves en ny.
Men min sagsbehandler siger det ikke er nødvendigt når jeg har fået tilkendt fleksjob.

Jeg forstår ikke at min sagsbehandler siger der ikke skal laves noget papir på min praktik på jobkompagniet om hvordan jeg klare det osv. og der skal så laves en ny virksomhedspraktik i august er planen da min sagsbehandler mener at min angst forsvinder når jeg er i praktik/job..
Jeg er så træt af min sagsbehandler men tør ikke bede om en anden da jeg er bange for det kan skade min sag senere hvis jeg skifter til en anden ???

Men hvorfor der ikke skal laves en afklaring af min praktik forstår jeg ikke noget af????
jeg er helkt tabt og så træt og gal på min sagsbehandler...
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 10:54   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det skal der skam også laves.
Det fordrer Retssikkerhedslovens § 10.

Derudover er det en MEGET god ide at føre dagbog i dit forløb, og man kan herinde på k10 finde skabeloner til sådanne
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 11:58   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Derudover er det en MEGET god ide at føre dagbog i dit forløb, og man kan herinde på k10 finde skabeloner til sådanne
Helt enig.

Jeg brugte denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Men under Nyttige Links er der også nogen, så skal du blot scrolle ned til "Skemaer til at Printe ud", for at finde dem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 13:43   #4
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Hej tak for jeres info og gode råd osv. jeg føre dagbog over mine forløb hver gang jeg har været i noget da jeg ved hvor lidt kommunen gør osv.

Min sagsbehandler kom til mødet i går uden nogle papir overhovedet det eneste hun havde med var hendes nøgler og telefon?????
Samt afviste hun at hun ikke ville med på besøg på mit overgangs praktik sted og forlod mødet...
Syntes det er under alt kritik sådan som hun kommer uden noget og kun kommer med bemærkninger feks om jeg nu var sikker på jeg var til personlige samtaler hos min psykiater og det ikke bare var en sygeplejske eller via mail jeg havde kontakt med min psykiater....

Jeg må lige undersøge de § i omtaler omkring det
og jeg kan heller ikke rigtigt finde noget om "overgangs praktik"
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Center for Afklaring og Beskæftigelse "CAB" Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 29-03-2016 13:03
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
"Kilden"(Faxe) Center for afklaring lukker buster Politik og Samfund 0 04-12-2010 12:47
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension