K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2013, 19:23   #271
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Så har jeg brug for hjælp igen igen...
Nu har jeg sendt 3 breve til dem og de har modtaget dem.
Jeg hører bare ingenting fra dem.
Heller ikke omkring de dokumenter jeg sendte til deres indstilling.
Har efterfølgende sendt et brok til teamet om jeg ikke hører noget.
Jeg ved at alt er modtaget af dem.
Hvad dælen gør jeg nu???
Hvis du fortsat er uden indtægt, synes jeg, du skal skrive en klage til borgmesteren i kommunen....

Ellers må du afvente fra dem. De har sikkert mange sager at arbejde på, men forstår dig godt, at det må være en møg træls situation, du er i lige nu.

Jeg håber virkelig, at de HAR oplyst dig, at afslaget var en fejl... De har bare at gøre tingene ordenligt...

Din jobplan SKAL være RIMELIG... De skal ikke bare sætte timerne op, hvis det ikke er noget, du kan klare... Det må du skarp stå fast ved overfor dem, at de ikke skal ødelægge dit helbred. De mærker ikke dine smerter osv., det er kun dig selv, der kan mærke, hvor meget du kan klare...

Sidst redigeret af curls; 24-04-2013 kl. 19:25.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 00:50   #272
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg har besluttet mig for at klage til chefen på jobcenteret
Hvad skriver jeg så i emnefeltet??
KLAGE TIL JOBCENTERCHEFEN???
Eller andre gode bud??
Jeg har fået nok og det skal de vide nu...
Knus

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvis du fortsat er uden indtægt, synes jeg, du skal skrive en klage til borgmesteren i kommunen....

Ellers må du afvente fra dem. De har sikkert mange sager at arbejde på, men forstår dig godt, at det må være en møg træls situation, du er i lige nu.

Jeg håber virkelig, at de HAR oplyst dig, at afslaget var en fejl... De har bare at gøre tingene ordenligt...

Din jobplan SKAL være RIMELIG... De skal ikke bare sætte timerne op, hvis det ikke er noget, du kan klare... Det må du skarp stå fast ved overfor dem, at de ikke skal ødelægge dit helbred. De mærker ikke dine smerter osv., det er kun dig selv, der kan mærke, hvor meget du kan klare...
Jeg har fået min revalidering forlænget med 8 mdr, så jeg har en indtægt, men jeg blev lovet at de ville kontakte mig efter påske omkring mine kommentarer og dokumenter, som de påstod de ikke havde, men efterfølgende fandt.
Der stod samtidig at jeg havde 4 uger til at klage over deres indstilling.
Jeg har sendt dem 3 breve og jeg hører bare ingenting, skal i princippet starte ny praktik d 17 Maj, det er jo så langt ude...
Og idag brød jeg officelt sammen til møde med jobkonsulent.
Jeg søgte om Flex i juli 2012, men pga min latterlige sagsbehandler som prøvede at presse mig til at trække min ansøgning tilbage, da jeg så nægtede, trak hun tiden ud til den nye reform og derfor afslag, da timeantallet er anderledes nu...
Vil så gerne klage over det hele..
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 07:49   #273
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Man kan sagtens klage over et afslag på f.eks. fleks, og samtidig acceptere en afgørelse om f.eks. Revalidering. Så skal de jo revurdere på fleks afgørelsen og evt. sende den til ankenævnet hvis de ikke giver dig ret.

Vi får pt. en del afgørelser ind hvor de tilkender et ressourceforløb samtidig med at der gives et afslag på fleks eller førtidspension.

Her accepterer vi (efter samråd med kunden) ressourceforløbet, men klager over afslaget.

Her handler det om at mange helt står uden en ydelser, men hvor de så vil begynde at få lidt på grund af ressourceforløbet, og samtidig ved vi jo at det på ingen måder vil ske noget i sagen mens sagen er i ankenævnet, så det er en mulighed for (igen) at bevise at arbejdsevnen er varigt nedsat i et større omfang....
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 09:06   #274
Pauline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 11
Styrke: 13
Pauline er ny på vejen
Din sagsbehandling lyder frustrerende, og er desværre nok et udtryk for, hvordan de gør tingene i Kbh., -ligner meget mit eget forløb.
Efter arbejdsprøvning, virksomhedspraktik og 9 mdr. revalideringsforsøg, hvor timerne hele tiden skulle op, selvom det var tydeligt for enhver, at jeg ikke kunne (kronisk stress), sygemeldte min læge mig med stress (!).
Det virkede; efter en måned blev jeg tilbudt reva på fast, lav tid, med den (stiltiende) begrundelse, at jeg ikke skulle på kontanthjælp, blev overført til Musvågevej, og så kom der skred i tingene.
Er blevet godkendt til Fleks i sidste måned, efter et par nervepirrende forlængelser af reva'en, men slap for den ikke-eksisterende kontanthjælp, som de også truede mig med jævnligt, indtil sygemeldingen.
Jeg ville på den baggrund tage imod forlængelsen, og så tale med min læge om en sygemelding.
Pauline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 10:50   #275
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yanmik Se meddelelser
Jeg har besluttet mig for at klage til chefen på jobcenteret
Hvad skriver jeg så i emnefeltet??
KLAGE TIL JOBCENTERCHEFEN???
Eller andre gode bud??
Jeg har fået nok og det skal de vide nu...
Knus
Du kan fint skrive det overskrift: Klage til jobcenterchefen.

Gør det også i selve mailen/brev til deres chef.

Jeg synes, du skal gøre det klart overfor jobcenterchefen, at du mener at blive kastet rundt i deres system, og at den jobplan, de har tænkt sig at udarbejde lige pludselig til dig som en forlængelse af revalidering, er urealistisk.

Jeg mener også, at de ikke bare kan trække et afslag på fleksjob tilbage. Hvis de mener at have lavet en fejl, så skal de jo lave en ny afgørelse med det samme! Bed om det.... Om det er fortsat afslag eller ej. Og hvis det er afslag, så bare klag over afslaget, for hvis jobcentret fastholder afslaget, skal den jo til beskæftigelsesnævnet... Det skal de bare at gøre!

Jeg synes, du skal tage kontakt til Borgerrådgivningen. (husker ikke om du allerede har haft kontakt med dem)... Så kan de være med til at give jobcentret en løftet pegefinger fordi de ikke har styr på tingene i dine sager...

Borgerrådgiveren: http://www.kk.dk/da/borger/borgerraadgiveren

Hvis der ikke sker noget fra jobcenterchefen, så klag videre til borgmesteren.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 11:13   #276
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Jeg er efterhånden helt rundforvirret over din sag
Håber du selv kan følge med og holde hovedet koldt
Gi' dem kamp til stregen!!!
Jeg arbejder p.t. en gang om ugen a 5 timer, det er så skønt at komme lidt ud!
Min sag er jo stadig i BAN, og hvis de fastholder kommunens afslag, så kaster jeg håndklædet i ringen! Orker virkelig ikke mere deres cirkus, det gør mig ærlig talt mere syg...
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 21:46   #277
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Det eneste jeg har hørt fra dem var inden påske hvor min sagsbehandler ringede og beklagede at de havde skrevet de ikke havde modtaget noget fra mig og at hende fra rehabiliteringsteamet ville tage sig af det efter hendes påskeferie
Nu er det ligesom over 1 mdr siden og 3 breve til dem og det mindste de kan gøre , er da at sige at de kigger på det eller noget..
Det er den uvidenhed, der er forfærdeligt, så nu har jeg skrevet en klage til chefen som de nok får på mandag..
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 15:45   #278
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Nu er det lykkedes at få skrevet en klage på 2 sider til chefen, så vedlægger jeg de breve og klager jeg tidligere har sendt uden at få svar..
Samtidig får han/hun den mail jeg sendte til sb i Dec, hvor jeg klagede over hendes pres og hun ikke troede mig og truede mig med deres jurist havde sagt jeg blev rask og ville have mig til at trække min ansøgning tilbage..
Selvom det er musvågevej som får den, så har jeg samtidig skrevet at nyrops gade har lavet fejl i min sag og undskyldt, mere så der er sammenhæng i alt det **** de har lavet..
Jeg er spændt som en lille pige juleaften
Håber der endelig sker noget godt for mig, det har jeg meget brug for
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 22:55   #279
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Nu er det 4 dage siden jeg sendte min klage til den øverste chef på jobcenteret
Og hver eneste dag er jeg så nervøs for der ligger et brev fra dem i postkassen, vil jo gerne ha et svar og alligevel ikke ( er lidt bange)
Nu ved jeg ikke hvor lang tid de har til at svare, men hvornår skal jeg røre på mig, hvis jeg ikke hører noget???
Det skal jo lige passe at klagen også bliver ignoreret som de andre breve
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 01:05   #280
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Er der nogen der ved hvor lang tid jobcenteret har til at svare på ens klage???
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension