K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2011, 11:51   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jamen det har helt klart betydning hvordan den enkelte bliver påvirket af situationen..

Nogen gange betyder erfaring også noget i forhold til hvordan man tackler den slags..

Granatchok/PTSD ses f.eks. hyppigere hos unge, uerfarne soldater, mens ældre soldater statistisk set klarer det bedre...

Men ja - det kræver afgjort en del, hvis man ikke skal ende med at gå ned med flaget hvis man ender på kontanthjælp i et hjørne i mange år... uden at blive taget seriøst.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 18:51   #12
Dinky67
Elsker at være her på K10
 
Dinky67s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 63
Styrke: 14
Dinky67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hvad skulle være formålet med dine overvejelser? Vil du bare få ret i, at kommunens behandling af din sag er skyld i din PTSD og hvis du få ret i det, hvad vil du bruge det til?

Hvis du vil have en erstatning skal du anlægge et retssag mod kommunen, har du råd til det?
Hvis din sag kommer for retten, så kan jeg love dig for, at du først kommer til at græde........
Det er ikke et spørgsmål om jeg har råd, det er et spørgsmål om man er blevet kørt ned psykisk af sin forhenværende sagsbehandler og konsulent, et forløb, som jeg har beskrevet tidligere.
Hvids jeg får ret og hvad jeg vil bruge det til !!!! Det kan ihvert fald hjælpe til med at der ikke skal køres psykisk hets på folk som er i et afklaringsforløb, men istedet skal hjælpes til at kan takle sådan et forløb, men ikke trues og presses igennem flere mdr. igennem bål og brand, når man er syg iforvejen hjjælper det ikke noget med trusler...
Hvis jeg ikke havde fået en ny Sb var jeg nok kørt i havnen..
Om jeg vil have erstatnig.......
Tak jeg tror ikke du kan love mig noget, som jeg har prøvet.....
Jeg mener ikke man skal svare på indlæg hvis man ikke har noget at gi af..
__________________
Jeg er lige nu i en lang proces med at acceptere situationen, men håber på sigt ...at lære at leve med det og bruger tid på at lære at acceptere mine smerter..
Førtidspensionist pr. 1 Juli 2011
¸•♥*Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ*♥•.
Dinky67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 18:53   #13
Dinky67
Elsker at være her på K10
 
Dinky67s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 63
Styrke: 14
Dinky67 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Har du fået diagnostiseret PTSD som følge af kommunens behandling?
Nej det har jeg ikke endnu. Men Jeg er i kontakt med min læge...
__________________
Jeg er lige nu i en lang proces med at acceptere situationen, men håber på sigt ...at lære at leve med det og bruger tid på at lære at acceptere mine smerter..
Førtidspensionist pr. 1 Juli 2011
¸•♥*Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ*♥•.
Dinky67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 19:06   #14
Dinky67
Elsker at være her på K10
 
Dinky67s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2010
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 63
Styrke: 14
Dinky67 er ny på vejen
Angry

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Dinky67

Jeg har fuld forståelse for din problematik og motivation for en klage over et forfærdelig sagsbehandlingsforløb, som faktisk kan gøre en mer syg, el. endda syg med andre sygdomme. På baggrund af din overskrift, går jeg ud fra at det netop er sagsbehandlingen i SDP-systemet, der har gjort det umuligt at tale om dit forløb uden at græde.

Hvilket jeg mener er helt urimeligt, idet sagsbehandlingen af ens sag jo bør være en hjælp til syge mennesker og ikke en yderligere belastning, som i værste fald giver yderligere sygdom el. forværrer dem man allerede har.

Patientklagenævnet tager sig af klager over den faglige behandling i det danske sundhedsvæsen. Hvorfor Jobcenter og lign. forvaltninger ikke hører under denne.

Desværre tror jeg ikke man som sådan kan anmelde en sygdom opstået af et rigtigt dårlig forløb hos netop en forvaltning.

I første omgang mener jeg du bør gå til din prak. læge, hvis du evt. går hos psykiater/psykolog, også disse og fortælle, hvordan din sitaution er pt. i forhold til du er grådlabil, når du skal tale om dit forløb.

Jeg tror, det kan blive meget vanskeligt, at få diagnosen PTSD på baggrund af et elendigt sagsbehandlingsforløb uanset, hvor traumatiserende det er for en. Dog vil jeg også sige, at f.eks. nogle af de mennesker, der har været hos psyk. Eva Blach, se tråd om denne spec.læge i dette forum, faktisk har været ude for retraumatisering af et tidl. traueme, og her kunne der sagtens være en mulighed for erstatningskrav via patientklagenævnet. Idet der ligger lovgivning for hvordan læger bør udøve deres gerning.

For mig at se, er der 2 vinkler på dit spørgsmål:

1. et ønske om evt. erstatning el. påtale til de ansvarlige personer, der har bragt dig derhen psykisk, hvor du er idag

Hvor erstatning via Patientklagenævnet ser magert ud med mindre det drejer sig om lign. tilfælde, som spec.læge Eva Blach, og dette kan stadig være usikkert, men sagen vil blive behandlet.

Påtale overfor de ansvarlige myndigheder er eft. min viden kun mulig via klagesystem over dårlig/forkert sagsbehandling indenfor dette system, dvs. forvaltningen.

2. hvis du har været i en form for "arbejde" under dit forløb aktiveret af forvaltningen (kunne være kursus, virksomhedspraktik, arbejdsprøvning ect.), så kunne du indberette dette som en arbejdsskade til ASK, men får næppe noget ud af dette. Men reelt mener jeg at alle, der oplever en sådan aktivering, der forringer deres liv via enten at der tilstøder nye sygdomme el. eksisterned bliver forværret bør gøre dette, diet det er den eneste måde, man kan få dette registretet i systemet og derved håbe på at systemet begynder at reagere på den mængde borgere, der bliver udsat for sådan forfærdelig behandlinger.

Håber ovenstående giver lidt, men det er meget generelt idet du ikke selv har skrevet meget.

Gunvor
Hej Nej det er ikke et spørgsmål om erstatning, men et spørgsmål om hvorvidt, folk får andre sygdomme end dem de har i forvejen.. Og de trusler en SB og en konsulent kommer med skal stoppes, det er et forløb jeg ikke engang kunne ønske min værste fjende fik... Jeg har skrevet en del om mit forløb tidligere, men der er selvfølgelig ikke alle deriblandt mig selv for jeg har ikke kræfterne til det, som læser alle indlægene.
Jeg skulle gerne kunne leve for min familie og ikke mindst min mand som fik en blodprop for 3 år siden i hjernen og senere 2 stents i hjertet og ikke mindst mistede sin mor sidste år og han er enebarn og jeg var den eneste, han havde som kunne hjælpe min svigermor og være der for hende, og støtte min mand, min svigermor blev terminalerklæret sidste år og jeg kunne ikke få fri til at kunne være der for hende og hjælpe min mand med at komme ned til hende.. vi nåede at få 10 fulde dage med hende.. så jo jeg syntes ikke det var sjovt, sagde fra på revalideringen og måtte så tag den tunge vej bag efter, men jeg nåede at få hjælp i sidste øjeblik, for var kørt så langt ud at jeg overvejede om jeg skulle køre i haven eller om jeg skulle melde mig på P..
Jeg kunne ikke mere...
__________________
Jeg er lige nu i en lang proces med at acceptere situationen, men håber på sigt ...at lære at leve med det og bruger tid på at lære at acceptere mine smerter..
Førtidspensionist pr. 1 Juli 2011
¸•♥*Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ*♥•.
Dinky67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 19:13   #15
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 16
Tina Aalborg er ny på vejen
hej med dig
prøv evt at læse på www.ptsdforum.dk - der er også et forum man kan stille spørgsmål i .

Hilsen
Tina som bl.a. også har PTSD efter en trafik ulykke.
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 20:15   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tina Aalborg Se meddelelser
hej med dig
prøv evt at læse på www.ptsdforum.dk - der er også et forum man kan stille spørgsmål i .

Hilsen
Tina som bl.a. også har PTSD efter en trafik ulykke.
Rigtigt godt link....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tværfaglig udredning? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 8 22-01-2012 18:37
Psykologisk udredning Syvsoveren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 27-11-2011 00:14
Psykologisk udredning Vienne Alt det andet 2 26-11-2011 03:41
Udredning! Gaaab Alt det andet 12 01-08-2011 10:54
neurosensoris udredning ? c.l.e.o. Alt det andet 1 29-12-2009 21:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension