K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2012, 13:39   #10
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jonah Se meddelelser
Mette Frederiksen siger en reform skal pege fremad,
ja men hvad så når Venstre kommer med krav om at
at hive fat i alle os på förtidspension,det kunne sagtens
tänkes for at presse regeringen mest muligt.
God pointe du kommer med der.

Det ville være et klart løftebrud fra Mette Frederiksen og regeringen, at gå med til dette, men man ved snart ikke hvad man skal tro. Nu skal man huske at regeringen også har mulighed for at få flertal til reformen, ved at se til den anden side af salen. Som jeg husker udspillet fra VKO til denne reform, da de selv var ved magten, så havde deres tænketank afgjort, at det ikke kunne betale sig at hive fat i allerede tilkendt FP. Dermed ville de modsige sig selv, i forhold til det udspil de selv kom med. Men man ved jo aldrig.

Jeg har min tvivl om, hvorvidt regeringen vil gå med til det, da det kræver milliardinvesteringer blot at forsøge at få nuværende FP aktiveret. De fleste må forventes at ende tilbage på FP. Samtidig har jeg fået fortalt, at det faktisk er ulovligt, såfremt at FP ikke er tilkendt med revurdering efter 3-5 år.

Det er værd at bemærke at alle FP efter 2003 har muligheden for revurdering, men det kræver en begrundet mistanke om bedring. Igen kan man ændre reglerne for revurdering, men ikke for dem der er tilkendt FP, her skal man benytte de ældre regler.

Jeg har også ladet mig fortælle, at det eu-direktiv der kræver denne reform, samtidig forbyder revurdering af allerede tilkendt pensioner.
Om de ting jeg har fået fortalt er sande, og om jeg har forstået dem rigtigt, ved jeg ikke.

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aftale om reform af førtidspension og fleksjob: Mere spareøvelse end hjælp til svage. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-07-2012 00:01
Hjælp mig... ang den nye reform.. frhansen Politik og Samfund 8 11-03-2012 13:21
ny reform - A-kassen - HJÆLP nolle123 Politik og Samfund 7 01-03-2012 09:08
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension