K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2011, 17:28   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Er det svært at blive visiteret til fleksjob?

Jeg har en laang historie bag mig. Har siden 2001 ikke rigtig magtet at passe et fuldtidsjob. Men har holdt mig nogenlunde udenfor sygedagpenge systemet. Har kæmpet med fyringer pga for meget fravær osv.
Indtil jeg her i sep 2010 endte på psykiatrisk hospital. Jeg har nu været i arbejdspraktik i 5 måneder. Jeg kan ikke rigtig komme op i tid. Min læge har nu afsendt status rapport hvor hun skriver, at der er stærkt brug for psykiatrisk redegørelse for eventuel diagnose. Og jeg bliver nu sendt tilbage i kommunal regi. Var hos anden aktør før.

Jeg ved med mig selv at jeg aldrig kommer over 20 timer om ugen, men kan ikke klare mig for så lidt økonomisk. Jeg har 3 børn og er alene.

Hvad er chancen for at blive godkendt til fleksjob?

Hvor "syg" skal man være? Jeg har allerede et job, hvis jeg bliver godkendt, da en virksomhed gerne vil have mig i fleksjob ordning. Men det har vel intet at sige. Jeg nærmer mig de 52 uger på sygedagpenge, og udsigten til raskmelding på 37 timer er der ikke. Det har min læge også meldt ud.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 17:43   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg mener ens arbejdsevne skal ligge melem 13 og 19 timer ugenligt vedr. fleks.

Du skal udredes rent lægeligt og så i en arbejdsprøvning, hvor din arbejdsevne bliver afklaret.

Jeg er ikke helt inde i reglerne, men ved andre sikkert kan hjælpe dig videre.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 17:54   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Det er desværre en kamp at blive godkendt, det tog mig 2½ tiltros og et hav at speciallægeerklæringer, MR scanninger, ultralyd. osv.

Men det kan da lade sige gøre, men du vil skulle igennem flere arbejdsprøvninger mm. før det kan komme på tale.

Og tilsidst vil din arbejdsevne afgøre hvilket tilskud du skal have.
Mellem 12½ time og 16 er det 2/3 tilskud
Mellem 16 og 25 timer er det 1/3 tilskud

Mere end 25 timer vil du mange steder ikke kunne få det, da du vil kunne tage et deltidsarbejde.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 17:56   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den med deltidsarbejde holder ikke i byretten
hvis man havde 37 timer inden man modtog sygedagpenge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 18:14   #5
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Hurtigt

Hvis at jeg var dig ville jeg hurtigt finde ud af reglerne for hvornår sygedagpenge udløber således at du kan få dem forlænget ellers ricikerer du at ende på kontanthjælp
Som du kan læse rundt omkring på disse sider at det er blevet temmelig
Svært at få bevilget flexjob, nogle af dem der skriver herinde lader til at være alvorligt syge alligevel skal de slås med alle mulige idioter for at blive godkendt
Mit gæt er ,uden at vide det, hvis at du ikke engang har en eller flere diagnoser endnu
er der et godt stykke vej til flexjobbet
Måske er det en hjælp at du allerede har flexjobbet hvis at du bliver godkendt
En anden af de helt store udfordringer i forbindelse med flexjob er også at det er nogenlunde lige så svært at finde et flexjob som at vinde i lotto
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 18:30   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig med viggo

hvis du ikke engang er udredt af læger og fået beskrevet din funktionsevne
samt fået papir på ingen behandlingsmuligheder.

er ked af sige det, men så er der godt nok lang vej
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 18:32   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Ladytass!

Velkommen til

Jeg tror heller ikke, at du vil kunne blive bevilget flexjob inden for den nærmeste fremtid.

Vil lige sige, at det jeg skriver herunder er min FORMODNING om hvad der vil foregå; det er ikke sikkert, at det vil blive sådan:

Du skal gennem psykiatrisk udredning (dvs. finde ud af hvad du fejler) og behandling (terapeutisk såvel som medicinsk) målrettet dine problemer.

Først når lægerne kan sige, at du har opnået fuld effekt af behandling (altså at du ikke vil kunne få det bedre), og du fortsat ikke kan arbejde på normale vilkår, vil du komme i arbejdsprøvning for at vurdere om du skal bevilges flexjob/førtidspension.

Arbejdsprøvningen vil være af flere måneders varighed, hvor din arbejdsevne skal vurderes både mht. timeantal, skånebehov og effektivitet når du arbejder.

DERPÅ vil der kunne træffes beslutning om tilkendelse af flexjob.

Så skynd dig at få styr på det med sygedagpengene.
Det kan du få hjælp til herinde - der skal nok komme andre senere i tråden som guider dig, så lad være at oprette en ny tråd. Det er meget nemmere alt sammen når hele din historie er samlet i samme tråd.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 18:37   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja der er muligheder for forlængelse af sine sygedagpenge både § 27, stk 1 nr 2 og nr 4,
med henblik på, at få dig afklaret.

Bare spørg til alt, du måtte have spørgsmål til, der er hjælp at hente.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 18:39   #9
norit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2011
Lokation: nordsjælland
Indlæg: 27
Styrke: 13
norit er ny på vejen
Hvis du har en fagforening skal du starte der. De er til for at hjælpe og guide.De kan også gå ind i dialoger med de offentlige myndigheder.

Men som sagt KUN hvis du er medlem af en fagforening.

De kan selvfølgelig ikke få styr på de sygedoms og medicinske ting, men de er ret gode når det kommer til regler og paragraffer omkring sygedagpenge, forlængelser og ankesager.
norit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 19:24   #10
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
den med deltidsarbejde holder ikke i byretten
hvis man havde 37 timer inden man modtog sygedagpenge
Det kan vi 2 lynhurtigt blive enige om, men ikke desto mindre sker det konstant.!
Hvilket en søgning her på K10 også bevidner.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg blive visiteret til flexjob og hvornår? 180388 Spørgsmål ang fleksjob 1 18-09-2012 19:18
Visiteret til fleksjob, er Handicap SU svært at opnå? RuBn86 Hjælpemidler til handicappede 10 22-03-2012 10:34
JA... det kan blive MEGET svært at få fleksjob mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 8 18-03-2011 18:02
Visiteret til Fleksjob Vendel Spørgsmål ang fleksjob 4 20-01-2009 10:26
Er visiteret til fleksjob men!!!! Marianne.a.b Spørgsmål ang fleksjob 18 26-10-2007 17:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension