K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2010, 19:57   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Arbejdsprøvning

Er der ikke nogen af jer der vil fortælle om jeres arbejdsprøvninger.
Hvordan og hvor mange timer har i arbejdet?
Hvordan har i gjort når ikke har kunnet mere?

Hvordan er i kommet frem til antal timer?
Og hvor længe har i været i arbejdsprøvning?

Hvad er der sket efterfølgende?

Har nogen af jer prøvet at blive arbejdsprøvet på revalideringsydelse?

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 21:20   #2
hemala
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
hemala er ny på vejen
Hej Gunell.

Jeg var i arbejdsprøvning i 2½ uge af 2 timer og gjorde det at jeg stemplede ud når jeg ikke kunne klare mere så det blev til lidt over 1 time i snit.
Aftalte med jobkonsulent om at starte på de 2 timer og så var det meningen at det skulle
sættes op hvis jeg kunne klare det.
Det var sociallægen der mente at mit helbred var for dårligt og som sørgede for at jeg
stoppede.Har så snakket med min sagsbehandler som vil opdatere min rp og så indstille
mig til fp. P.s når jeg stemplede ud blev jeg på stedet og lagde mig ned på en sofa.
Har ikke været på revalideringsyd.

Hemala
hemala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 02:52   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Uha timer td og længte er nok lige så mange muligheder som der er mennesker til næsten vil jeg tro.

selv har jeg sidst væert et sted 8-10 uger det var sat til 15 timer og skulle ende med 20 timer

Det ente på 10 timer og jeg er igen visitiret til flex.startede på 20 timer for 6-7 år siden

når du starter bliver der sat nogle timer på og så gør du det så godt du kan og siger åbent hvad du har brug for af pavser og hendsyn,
der måske noget du kan du ikke viste,eller der måske noget hend af vejen du må sige fra overfor,der vigtigt at du lytter til din krop,hvad den kan klare,og siger til og fra over for opgaverne.

mange skriver dagbog for hele sin dag ,det kan hjælpe med som dokomentasion ,bagefter.og du kan selv bedre følge med i hvordan det lige var,med det og det.
Har du smerter,kan du lave et smerte skema,det giver også et godt billede

Og så skal du aftale for inden ,med sagsbehandler og jobkonsulenten,hvad du gør hvis du ikke kan mere,selv har jeg knoklet på og fået et for højt timetal,og mange flere smerter og det kan ikke anbefales.du skal forstille dig at du skulle klare de opaver der er også frem over ,så pas på dig selv ,under din afprøvning.

bagefter laver men den enlige resurseprofil og skreier om arbejdsprøvningen,som så bliver vuderet om det skal være flex,nogle har to eller flere afprøvninger,inden det besluttes,

det kan jo også være at efter korter tid viser dt sig at man er helt forkert plaseret,og skal starte et andt sted,så muglighederne er mange og forskellige.
Håber du for et godt forløb.

selv har jeg brug for at ligge,og jeg er ikke til mere der efter så ,jeg har taget hjem når jeg ikke kunne mere .
Blev en gang bet om at bruge Maddressen et sted jeg var,men sagde nej jeg lægger mig ikke her for at slæbe mig hjem bag efter,og det godkendte de.
Men vi er jo forskellige så der er forskellige aftaler,men kan man ikke så kan man altså ikke.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 01-09-2010 kl. 03:04.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 07:44   #4
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg har lige afsluttet min arb. prøvning (på kommunens administrative kontor) efter 3 mdr. Startede ud med 3 timer dagligt, men blev løbende sat ned, da jeg aldrig kom op på "fuld" tid.
Endte på 1-1½ time dagligt.

Jeg gik hjem, når jeg ikke magtede mere. Og meget vigtigt: Jeg skrev en meget udførlig dagbog, så de kunne se, hvor meget det påvirkede mig. Og den har de brugt meget.

Jeg er forresten på kontanthjælp.

Vi havde mål- og planmøde hver 14. dag for at følge op på bla. timetal.

Du kan evt. læse mere i min tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=12923
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 11:44   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis der ikke kommer mange svar i denne tråd tror jeg, at det er fordi de fleste brugere har skrevet om det i andre tråde på siden.

Hvis du bruger sidens søge-funktion vil du finde rigtig meget om arbejdsprøvning, sikkert også nogle råd som du kan have gavn af.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 11:52   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har også lige afsluttet min. Jeg førte dagbog i et skema, jeg fik udleveret.
Prøvningen, på et bibliotek, startede med 4 daglige timer fra formiddag og endte med 5 daglige timer, startende lige før frokost.
Det var stående funktioner, så, når mine knæ, håndled, - og til sidst mine fødder ikke kunne mere, sagde jeg det og gik hjem, - og noterede, hvad der var galt.
Den sidste uge her er jeg sygemeldt fordi jeg har trådt en forfod ned (vidste godt, at det kunne ske) og jeg går til lægen med det for dokumentationens skyld.
Der har løbende været mål- og planmøder og det sidste møde med arbejdsstedet falder på fredag.

Sidst redigeret af mukke; 01-09-2010 kl. 11:55.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 12:37   #7
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Jeg skal ud og afklares, men har endnu intet hørt. Tror de har mere end svært ved at finde et sted, der skal leve op til de mange skånehensyn der skal tages..

Håber ikke at jeg syltes yderligere på den konto.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension