K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2013, 20:47   #11
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Jeg er på reglerne fra 2003 og jeg læser og har gjort det i 3 1/2 år og det har jeg tænkt mig, at blive ved med at gøre.

Jeg er tilkendt pension med arbejdsevne, så det har jeg helt lovlig ret til. Jeg kan ikke arbejde lige pt. men gjorde det tidligere via et skånejob. Så derfor står den lige pt. på studier.

Håber på at være frisk til et lille job igen, når jeg er færdig med at læse.
Fille er ikke logget ind  
Gammel 28-01-2013, 20:49   #12
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jo men nu skriver du jo også i en anden tråd, at du er TVUNGET på førtidspension og at du derfor hele tiden har ytret at du gerne ville have et fleksjob - der er altså en forskel!!

Og de 10-15 personer du henviser til der har får frakendt førtidspensionen pr år, er jo netop ''fortid'' - der er kommet en ny reform som du har bemærket, og der kan de vurderer helt ned til 2 timer om ugen. Igen, stor forskel på det og det gamle udgangspunkt på realistiske 12½ time.
Det var da noget frygteligt sludder og sige at jeg blev TVUNGET på pension ...det har jeg på INTET tidspunkt skrevet ....

Jeg skrev at jeg intet skulle gøre for at få pensionen....en eneste mislykket arbejdsprøvning og kommunen tilkendte mig pension da de vidste at jeg fik fuld tjenestemandspension og tab af erhvervsevne fra ASK. Derfor var det den allerbilligste løsning for kommunen overhovedet.
Den gang sagde jeg bare javel og klappede hælene sammen...jeg havde aldrig været i det offentlige system før og kendte intet til det. Havde indtil den dato aldrig prøvet at være uden arbejde.
Mr. Bean er ikke logget ind  
Gammel 28-01-2013, 20:52   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kan man også sagtens, hvis man har en arbejdsevne. Men det er knapt så lige til, hvis man ikke har en arbejdsevne. Og har papir på, at man ikke har en arbejdsevne og tilstanden er varig! (Bliver pænt svært at forklare, hvordan tilstanden pludselig ikke er varig). Netop en af grundende til, at div speciallæger helst sikke vil dømme en patient ude.....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Det var da noget frygteligt sludder og sige at jeg blev TVUNGET på pension ...det har jeg på INTET tidspunkt skrevet ....

Jeg skrev at jeg intet skulle gøre for at få pensionen....en eneste mislykket arbejdsprøvning og kommunen tilkendte mig pension da de vidste at jeg fik fuld tjenestemandspension og tab af erhvervsevne fra ASK. Derfor var det den allerbilligste løsning for kommunen overhovedet.
Den gang sagde jeg bare javel og klappede hælene sammen...jeg havde aldrig været i det offentlige system før og kendte intet til det. Havde indtil den dato aldrig prøvet at være uden arbejde.
''
Oprindeligt indsendt af phhmw
med at have forudfattet meninger om at arbejde vs pension etc.


Fordi det kunne jo være at borgeren er TVUNGET i pension, imod sit eget og arbejdsgiverens ønske om at søge et flexjob.

Den variation skal der også tænkes på når man undres.

Situationen opstår når borgeren har private forsikringer som gør at det bliver dyrt for kommunen at give flexjob, derfor TVINGER man borgeren i PENSION.

Hilsen Peter

Du svarer:

Lige nøjagtig ......det var det jeg oplevede. Jeg har fuld tjenestemandspension og tab af erhvervsevne fra arbejdsskadestyrelsen....
En enkelt arbejdsprøvning der ikke gik og så "stoppede" kommunen en førtidspension ned i halsen på mig da det var LANGT den billigste løsning for dem.
Flexjob kom aldrig på tale selv om jeg gav udtryk for at jeg gerne ville. Kommunen slap meget billigt afsted med en førtidspension da modregningen er stor.

------------------------------------------------------------------------------------

Der er stadig stor forskel på, at selv ville arbejde fordi man gerne vil. Og på at arbejde, når man har lægepapirer der siger, at man ikke kan og aldrig kommer til at kunne.

sagsbehandleren svarer dig udfra DIN historie.

Hun/han vil sikkert svare markant anderledes hvis jeg fx spurgte om nøjagtig det samme.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 28-01-2013, 21:06   #14
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
''
Oprindeligt indsendt af phhmw
med at have forudfattet meninger om at arbejde vs pension etc.


Fordi det kunne jo være at borgeren er TVUNGET i pension, imod sit eget og arbejdsgiverens ønske om at søge et flexjob.

Den variation skal der også tænkes på når man undres.

Situationen opstår når borgeren har private forsikringer som gør at det bliver dyrt for kommunen at give flexjob, derfor TVINGER man borgeren i PENSION.

Hilsen Peter

Du svarer:

Lige nøjagtig ......det var det jeg oplevede. Jeg har fuld tjenestemandspension og tab af erhvervsevne fra arbejdsskadestyrelsen....
En enkelt arbejdsprøvning der ikke gik og så "stoppede" kommunen en førtidspension ned i halsen på mig da det var LANGT den billigste løsning for dem.
Flexjob kom aldrig på tale selv om jeg gav udtryk for at jeg gerne ville. Kommunen slap meget billigt afsted med en førtidspension da modregningen er stor.

------------------------------------------------------------------------------------

Der er stadig stor forskel på, at selv ville arbejde fordi man gerne vil. Og på at arbejde, når man har lægepapirer der siger, at man ikke kan og aldrig kommer til at kunne.

sagsbehandleren svarer dig udfra DIN historie.

Hun/han vil sikkert svare markant anderledes hvis jeg fx spurgte om nøjagtig det samme.
Hvor ser du mig skrive "TVUNGET" ? prøv lige at læse hvad der står ...
Mr. Bean er ikke logget ind  
Gammel 28-01-2013, 22:03   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
om du er tvunget eller ej er sådan set helt lige meget
du har altid mulighed for at komme over på fleks
og især med den nye reform

men der er nu sikkert en grund til du fik pension så hurtig og du ikke er i fleksjob
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 28-01-2013, 22:33   #16
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
om du er tvunget eller ej er sådan set helt lige meget
du har altid mulighed for at komme over på fleks
og især med den nye reform

men der er nu sikkert en grund til du fik pension så hurtig og du ikke er i fleksjob
Jeg satser på en revalidering og tilbage på det ordinære arbejdsmarked ....
Mr. Bean er ikke logget ind  
Gammel 28-01-2013, 23:54   #17
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
muligt jeg ikke ved nok om det?. Men valgte jeg at læse et fag - kunne jeg i princippet være lige så længe om det jeg har lyst og det ville ikke betyde jeg ville kunne forsørges af det.
Ametyst er ikke logget ind  
Gammel 29-01-2013, 01:52   #18
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Nu skal vi lige spise brød til ....

Ifølge Pensionsservice på min kommunen jeg snakkede med er der ca. 235.000 førtidspensionister i Danmark.

I gennemsnit får 10-12 personer OM ÅRET frakendt pensionen....ifølge dem er det ikke bare sådan lige at få frakendt pensionen. Der skal virkelig meget til og ifølge kommunen skal man være 100% sikker på at folk bliver selvforsørgende ellers kan frakendelse slet ikke komme på tale.
At man arbejder lidt eller læser er slet ikke nok. Jeg har på skrift fra kommunen at det er helt ok hvis jeg vil prøve mig selv af med evt. noget vikararbejde indenfor en branche og det vil ikke på nogen måde have nogen konsekvenser for min pension. Det fik jeg sort på hvidt .....
Som socialrådgiveren sagde "Vi har alt og vinde og intet at tabe"... "kommer du i arbejde så er det fint og hvis ikke så er der ingen skade sket"
Som andre i tråden synes jeg også at et sådant papir fra kommunen lyder endda meget interessant. Jeg er også tvunget på FP, men kunne godt tænke mig at prøve med lidt vikararbejde UDEN at løbe den risiko at miste min pension - kan du uddybe en smule ?
custer er ikke logget ind  
Gammel 29-01-2013, 07:57   #19
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af custer Se meddelelser
Som andre i tråden synes jeg også at et sådant papir fra kommunen lyder endda meget interessant. Jeg er også tvunget på FP, men kunne godt tænke mig at prøve med lidt vikararbejde UDEN at løbe den risiko at miste min pension - kan du uddybe en smule ?

Mit bedste råd...kontakt kommunen og få en snak med en socialrådgiver i deres pensions afdeling.

At jeg har fået det på skrift kan i andre jo ikke bruge til noget.....der er jo ikke rigtig så meget at uddybe.

Ikke to sager er ens så det er op til en selv at lave en "deal" med kommunen
Mr. Bean er ikke logget ind  
Gammel 29-01-2013, 14:25   #20
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af manal Se meddelelser
Hej Alle sammen,

Som FP kan man læse enkelt fag på universitiet? og hvordan reglerne for det?


På forhånd tak
Det må du gerne, men ring lige til din pensionssagsbehandler først, så h*n er klar over det.
Jeg er også førtidspensionist (efter 2003) og har netop fået grønt lys til, at tage en kandidatoverbygning til min (socialrådgiver)uddannelse på Uni. Jeg har aftalt med min pensionssagsbehandler, at jeg tager den over 5 år, i stedet for de normineret 2 år. Da jeg talte med hende om det, fortalte jeg hende, at jeg gerne vil læse videre, dels for at holde mit hovede i gang, men også fordi jeg håber, at jeg måske engang vil være i stand til at varetage et fleksjob, og der vil det hjælpe på mine muligheder, at jeg ikke bare har været helt uden for arbejdsmarkede/uddannelsessystemet i 7-8 år.
maimai er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på enkelt ydelse.. Antoniette Alt det andet 35 25-03-2012 14:50
Det er svært at læse en bog logikeren Dit og Dat 4 24-06-2011 15:47
Ferieafholdelse enkelt dag/timeregnskab ? Tina N. Spørgsmål ang fleksjob 3 15-04-2011 20:41
Læse videre TylerGirl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-02-2010 00:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension