K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2018, 07:06   #1
Reddizze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2018
Indlæg: 9
Styrke: 0
Reddizze er ny på vejen
Fleksjob og bange for og miste det

Hej alle.
Jeg skriver her fordi jeg er lidt nervøs.
Sagen er den, jeg har PTSD og får tilkendt fleksjob sidste år.
Forrige weekend var det års dag på den voldsomme episode der skete for mig som gjorde jeg har fået PTSD. Den dag drak jeg meget meget alkohol og endte på bodega (første gang jeg nogensinde har gjort det) både pga jeg ikke kan have mange mennesker omkring mig osv. Men i og med jeg var godt fuld mærkede jeg ikke PTSD symptomerne så meget som når jeg er ædru så jeg tog på bodega.
På bodegaen kom der nogen folk som har med regabiliteringsteamet og gøre( dem der bestemmer om du skal have fleksjob eller ikke). Jeg lod mærke til, at det tog billeder af mlg og jeg sidder nu og tænker på om jeg muligvis kan miste mit fleksjob pga af dette? Gir det mening? Mit PTSD er moderat, og skal siges min hverdag er meget mærket af mit PTSD. Er det mig der overreagere?
Mvh
Reddizze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2018, 08:14   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reddizze Se meddelelser
Hej alle.
Jeg skriver her fordi jeg er lidt nervøs.
Sagen er den, jeg har PTSD og får tilkendt fleksjob sidste år.
Forrige weekend var det års dag på den voldsomme episode der skete for mig som gjorde jeg har fået PTSD. Den dag drak jeg meget meget alkohol og endte på bodega (første gang jeg nogensinde har gjort det) både pga jeg ikke kan have mange mennesker omkring mig osv. Men i og med jeg var godt fuld mærkede jeg ikke PTSD symptomerne så meget som når jeg er ædru så jeg tog på bodega.
På bodegaen kom der nogen folk som har med regabiliteringsteamet og gøre( dem der bestemmer om du skal have fleksjob eller ikke). Jeg lod mærke til, at det tog billeder af mlg og jeg sidder nu og tænker på om jeg muligvis kan miste mit fleksjob pga af dette? Gir det mening? Mit PTSD er moderat, og skal siges min hverdag er meget mærket af mit PTSD. Er det mig der overreagere?
Mvh
Hvad mener du helt konkret at de kan udrette med billeder af dig i forhold til fleksjob ?

Man har vel lov at gå ud som fleksjobber, ligesom medlemmer af rehabiliteringsteamet må gå ud.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2018, 08:24   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Ja du overreagere, selv folk med fleks job har ret til et liv ved siden af, skulle de have taget billeder af dig, så skidt med det,

Skulle nogen spøger, så be dem blande sig uden om, selv folk i fleks kan blive fulde.

Du har fået fleks, længere er den ikke, du er jo ikke fuld hver dag
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2018, 08:38   #4
Reddizze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2018
Indlæg: 9
Styrke: 0
Reddizze er ny på vejen
Tusind tak for svar. Tusind tak. Ja det er nok mig der overreagere.
Reddizze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2018, 08:52   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til Reddizze.......

Umiddelbart en fornuftig vinkling, som jjson beskriver for dig.

Det kunne have været min egen.

Men, ........... med den erfaring vi efterhånden har oppearbejdet på k10, så må og skal det vi læser i din beskrivelse være sandheden og derefter råder vi.

Medlemmer af Rehabiliteringsteamet bestemmer ikke om du skal bevilges fleksjob med de indstiller deres mening til kommunens Pensionsnævn, hvad de mener du skal bevilges.

Men i dag kan medlemmer af Rehabiliteringsteamet også sidde i Pensionsnævnet og indstille til sig selv og vs.

Det må kaldes manglende retssikkerhed.

At du bliver fotograferet at medlemmer af kommunens Rehabiliteringsteam i dit privatliv er fuldstændigt utilstedeligt og det skal du undersøge nærmere.

Uden at du skal gå i panik, men hvor ligger det billede nu og hvad skal det bruges til?

Mit råd:

Søg aktindsigt i din kommunale sag, herunder Journallisten:

http://www.k10.dk/showpost.php?p=361701&postcount=13

Tag det roligt, du mister ikke dit fleksjob pga den hændelse, men ingen skal gå og fotograferer dig i forbindelse med din sociale sag, hvor du helt berettiget er bevilget et fleksjob.

Hvis ikke der findes notater i din aktindsigt omhandlende dit møde med medlemmerne af Rehabiliteringsteamet fortsætter du at nyde livet og dit fleksjob.

Omvendt, hvis der i din aktindsigt findes notater, bemærkninger, foto af dig i din aktindsigt vender du tilbage til denne din tråd.

I dag ved vi, at kommunen bruger alle midler for at indhente oplysninger om borgerne og dette tilfælde overrasker mig desværre ikke.

Hilsen Peter

Bilag

Må kommunen overvåge borgeren?
http://www.k10.dk/showthread.php?t=34695
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-05-2018, 09:17   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Se dette udelukkende som en tredje synsvinkel
Er du sikker på det var dig de tog billeder af?
Er du sikker på at de genkendte dig?
Nu har jeg ikke været på mange bodegaer, men jeg kender selv folk der kunne finde på at tage billeder indenfor, fordi det ser hyggeligt ud.
På bodegaer hænger der ofte en masse ting på væggene (de få jeg har set), og dem ville min mormor f.eks. være typen der tog MANGE billeder af.

Men det er bare en mulig synsvinkel, og om du bruger den til at berolige dig selv med, eller tænker "ej den vinkel er langt ude", er helt op til dig
(Jeg betvivler på ingen måde det du fortæller, tro endelig ikke det. Jeg ved bare fra mig selv, at man kan misfortolke nogen situationer. Om det er sket i dit tilfælde, kan jeg selvfølgelig på ingen måde udtale mig om )

Sidst redigeret af MistyMiss; 21-05-2018 kl. 09:28.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2018, 09:59   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Se dette udelukkende som en tredje synsvinkel
Er du sikker på det var dig de tog billeder af?
Min tanke er, at de måske har taget selfies.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2018, 10:18   #8
Reddizze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2018
Indlæg: 9
Styrke: 0
Reddizze er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Umiddelbart en fornuftig vinkling, som jjson beskriver for dig.

Det kunne have været min egen.

Men, ........... med den erfaring vi efterhånden har oppearbejdet på k10, så må og skal det vi læser i din beskrivelse være sandheden og derefter råder vi.

Medlemmer af Rehabiliteringsteamet bestemmer ikke om du skal bevilges fleksjob med de indstiller deres mening til kommunens Pensionsnævn, hvad de mener du skal bevilges.

Men i dag kan medlemmer af Rehabiliteringsteamet også sidde i Pensionsnævnet og indstille til sig selv og vs.

Det må kaldes manglende retssikkerhed.

At du bliver fotograferet at medlemmer af kommunens Rehabiliteringsteam i dit privatliv er fuldstændigt utilstedeligt og det skal du undersøge nærmere.

Uden at du skal gå i panik, men hvor ligger det billede nu og hvad skal det bruges til?

Mit råd:

Søg aktindsigt i din kommunale sag, herunder Journallisten:

http://www.k10.dk/showpost.php?p=361701&postcount=13

Tag det roligt, du mister ikke dit fleksjob pga den hændelse, men ingen skal gå og fotograferer dig i forbindelse med din sociale sag, hvor du helt berettiget er bevilget et fleksjob.

Hvis ikke der findes notater i din aktindsigt omhandlende dit møde med medlemmerne af Rehabiliteringsteamet fortsætter du at nyde livet og dit fleksjob.

Omvendt, hvis der i din aktindsigt findes notater, bemærkninger, foto af dig i din aktindsigt vender du tilbage til denne din tråd.

I dag ved vi, at kommunen bruger alle midler for at indhente oplysninger om borgerne og dette tilfælde overrasker mig desværre ikke.

Hilsen Peter

Bilag

Må kommunen overvåge borgeren?
http://www.k10.dk/showthread.php?t=34695
Jeg ved på ingen måde hvor de billeder skal hen/er henne. Der var mange billede der blev taget. Står tilbage og tænker, om det kan påvirke mit fleksjob? Kender dog slet ikk regler osv. Men har PTSD af moderat grad, derfor fik jeg det tilkendt af en forholdsvis ung alder. 30 år. Kunne bare forestille mig de kune bruge det til og sige, at jeg sagtnes kan begå mig med mange mennesker og t jeg sagtens kan styre mine "følelses udskejelser"
Det er snart 1 år siden jeg har drukket. Og skal siges, jeg kan ikk være steder hvor der er mange mennesker på en "normal" dag pga. Mit PTSD.
Måske det bare er mig der overreagere?
Reddizze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2018, 10:46   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Min tanke er, at de måske har taget selfies.
Se det er selvfølgelig også en mulighed
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2018, 14:09   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du har absolut intet at være bange for med hensyn til dit fleksjob....det kan du ikke miste så længe du opfylder reglerne for fleksjob....

Den eneste måde en kommune vil kunne tage et fleksjob fra en borger...det er ved at afprøve dem....hvis de er i tvivl om borgeren står til rådighed for et fleksjob...og så længe du opfylder reglerne...ja så vil de ikke kunne tage det..

Så du kan roligt hygge dig i din fritid....

Jeg ville dog passe med med alkohol med din diagnose....for hvis det dæmper din PTSD....ja så er det ret nemt at blive afhængig....

Men er det noget der sker et par gange om året....ja så er det helt fint...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension