K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2013, 23:41   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
fleksjob og §17 om pension

Hej jeg er fleksjobber og har været det siden november 2011 og har aldrig haft et fleksjob, jeg får ledighedsydelse.

Jeg vil søge en førtidspension efter en § 17 på for liggende underlag eller hvad det nu hedder.

Jeg ved at det vil blive et afslag men håber at det måske kan være vejen til at jeg får en ny afklaring af min arbejdsevne som kan vise at min effektive arbejdsevne er meget lille ca 30 min dagligt 3 dage om ugen. jeg har i gennemsnit 2 sygedage om ugen.

Kan jeg søge efter en førtidspension også blive bevilliget et resurce forløb eller hvad vil der komme ud af at søge om det?

Min sagsbehandler vil ikke lave en ny afklaring af mig trods der ikke er lavet en afklaring efter jeg er færdig diagnostiseret.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 10:17   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Du kan altid selv søge en § 17 på det foreliggende grundlag, men hvis du er under40 og der ikke foreligger en forholdsvis ny arbejdsevne beskrivelse via en arbejdsprøvning og nye lægepapir der foreskriver at din tilstand siden du blev fleksjob visiteret er blevet væsenligt forværret bliver det nok et afslag.

Men måske du via et afslag kan komme videre og få afklaret de evt. mangler der er i din sag.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 18:47   #3
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Går ud fra, at din arbejdsevne var større i 2011 da du blev tilkendt fleksjob, og at der siden er sket en forværring - er det korrekt forstået?

Forholder det sig sådan er det vel også en mulighed at blive sygemeldt og dermed gøre sagsbehandler opmærksom , at der er behov for ny afklaring. En sygemelding kræver jo, at lægen kommer med ind over og på den måde får du også lidt mere opdaterede lægepapirer.
Søger du § 17 på det foreliggende og ligger der ikke nyere papirer end fra 2011, ja så vil det jo, som du selv er inde på, nok give afslag, men det er jo også en omvej at gå, tænker jeg - sagsbehandler bør først og fremmet blive klar over, hvordan det forholder sig med dig nu og kan du ikke klare det du kunne, da du i sin tid blev visiteret, ja så mener jeg, at du bør sygemeldes
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 05:54   #4
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Min arbejdsevne var meget større da jeg var i afklaring i 2010 end den er nu, det har jeg forsøgt at fortælle min sagsbehandler som siger hun vurdere at jeg stadig er berittiget til fleksjob men hun kan ikke sige hvordan hun vurdere det.
Jeg kan ikke bliver sygemeldt som ledig fleksjobber siger min sagsbehandler, og jeg venter på at min læge er tilbage fra ferie så hun evt. kan gå ind og gøre noget i min sag.

Min psykiater har sendt brev til min sagsbehandler men det har ikke haft den store effekt. Min psykiater oplyst min sagsbehandler om at min skånehensyn skulle overholdes af alle og at jeg altid skulle have en fast plan. Men den har min sagsbehandler ikke forstået, men min jobkonsulent har fanget den og er god til at skrive aftalerne op vi laver i vores samtaler også har jeg det med hjem med det samme som er aftalt. Det har min sagsbehandler aldrig kunne finde ud af, er så glad for jeg snart har en anden sagsbehandler der forhåbentligt vil lytte til mig og hvad jeg har at sige.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 11:46   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har ikke sat mig ind i de nye regler vedr. fleks, men efter de gamle regler skulle man revurderes hver gang man havde været ledig i 12 måneder ud af 18.

Hvis det stadig forholder sig sådan, så kan du jo blot vente til næste revurdering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 12:32   #6
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
tror aldrig at jeg er blevet revurderet med mindre det er en af de alm. samtaler man er til hver 3.mdr. der er det
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension/fleksjob? ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 19-04-2012 17:38
Løn, pension mv. i fleksjob zuza Nyt om loven 2 19-11-2009 17:46
fleksjob og pension vengsi Spørgsmål ang fleksjob 3 10-12-2008 16:31
fra fleksjob til pension Stella Spørgsmål ang fleksjob 27 02-08-2007 12:36
Fleksjob og pension Lars Dubo Spørgsmål ang fleksjob 1 24-01-2006 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension