K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2013, 20:47   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Helt enig, så er det ikke længere ''hobby'' men direkte erhverv med cvr nr, momsregistrering mm, som er revisorens bord.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 22:02   #12
Fam.Andersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
Fam.Andersen er ny på vejen
Det med revisor det ved vi godt, og hende har vi også på hånden, men da der ikke er så mange penge i det, og at jeg ikke skak/kan arbejde i firmaet er det vigtigt hvordan kommunen tolker begrebet "indtægt" dette kunne jeg godt få revisoren til at undersøge, men så var der allerede røget en del af overskuddet for første måned, for har af flere omgange kontaktet kommunen, og alt efter hvem man får fat på, får man et nyt svar. Så jeg havde herinde håbet nogle havde prøvet det, så jeg havde noget mere håndgribeligt.

Hej....

Jeg har heller ikke på noget tidspunkt sagt at det var som hobby. Jeg spurgte her i denne tråd da der blev talt om det, har i anden tråd forklaret hele vores forløb og hvordan vi ville gøre, og hvilke problemer vi havde
Fam.Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 22:21   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er trådstarteren der spørger om ''hobby'' erhverv.

Men der er nok ikke rigtig nogen der har prøvet det herinde, men måske sidder der nogen der kender nogen.....
De fleste der kommer her, hænger i med det yderste af neglene, og det er første gang på 5 år jeg ser spørgsmålet stillet, så........der er nok ikke mange med personlige erfaringer, desværre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 22:58   #14
Fam.Andersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
Fam.Andersen er ny på vejen
Svar til helenekr

Det er helt ok... var også bare et forsøg, og nu så jeg at der var tidligere sagsbehandlere der svarede, så tænkte de måske var lidt mere inde i stoffet...men jeg leder også videre her på nettet, men tak for de hurtige svar, rart at der er nogen der har læst hvad jeg har skrevet, selv om jeg ikke har fået svar (giver det dog lige et par dage mere før jeg opgiver, har dog ikke stået her i 12 timer endnu)
Fam.Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 23:01   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg håber i hvert fald du får svar, man ved jo aldrig, det er som du skriver, en blandet landhandel........og Jeps, her er også sagsbehandlere og socialrådgivere, og nogle der har arbejdet hos SKAT, som har nogle særlige kompetencer. Måske ved dé noget.

Vi krydser!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 01:02   #16
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fam.Andersen Se meddelelser
Hvis man får cvr nr og starter op, så står der i reglerne fra kommunen at der modregnes i indtægt af egen virksomhed, er det af selve indtægten i firmaet, eller er det af overskuddet, da mig og min mand påtænker at starte et transportfirma op, hvor der er rigtig mange udgifter til leje af bil, diesel, forsikringer, bro ol. før der bliver råd til løn og evt. overskud, derfor er det ret vigtigt ar vide af hvilket beløb de beregner efter, er der nogen der kender til dette
Er i begge førtidspensionister?

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er trådstarteren der spørger om ''hobby'' erhverv.

Men der er nok ikke rigtig nogen der har prøvet det herinde, men måske sidder der nogen der kender nogen.....
De fleste der kommer her, hænger i med det yderste af neglene, og det er første gang på 5 år jeg ser spørgsmålet stillet, så........der er nok ikke mange med personlige erfaringer, desværre.
Det er nok fordi at de fleste der vil arbejde med selvstændig virksomhed enten er et ApS/AS eller er et firma oprettet af partner eller familie.

Ved alle disse former har firmaets omsætning og indtjening ikke rigtigt noget at gøre med din pension (ud over anparts/aktie fortjenester hvis det er dit eget firma)
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 07:14   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det er nok fordi at de fleste der vil arbejde med selvstændig virksomhed enten er et ApS/AS eller er et firma oprettet af partner eller familie.

Ved alle disse former har firmaets omsætning og indtjening ikke rigtigt noget at gøre med din pension (ud over anparts/aktie fortjenester hvis det er dit eget firma)
Jeg har slet ikke forstand på alt det der, overhoved.
Min søn åbnede en forretning her 1 Juni, og det har fandeme været hårdt med alle de ender der skulle mødes (CVR nr, momsregistrering, leje af Dankort terminal, vareindkøb, skemaer, egenkontrolsrapporter, bonner, regninger, dropposer til banken osv osv osv).....så det er den eneste erfaring jeg har

Fam Andersen er, så vidt jeg husker, en førtidspensionist og en flekser.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 07:25   #18
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fam.Andersen Se meddelelser
Det med revisor det ved vi godt, og hende har vi også på hånden, men da der ikke er så mange penge i det, og at jeg ikke skak/kan arbejde i firmaet er det vigtigt hvordan kommunen tolker begrebet "indtægt" dette kunne jeg godt få revisoren til at undersøge, men så var der allerede røget en del af overskuddet for første måned, for har af flere omgange kontaktet kommunen, og alt efter hvem man får fat på, får man et nyt svar. Så jeg havde herinde håbet nogle havde prøvet det, så jeg havde noget mere håndgribeligt.
Du vil blive modregnet af INDTÆGTEN/ OVERSKUDET efter alm. regler. Altså det beløb du kommer til at betale B skat af.

Selvstændige betaler B skat. Efter aftale med SKAT får du 10 girokort om året hvor du skal indbetale aconto skat. Skatten er af det forventet overskud efter fradrag af udgifterne.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 10:43   #19
Fam.Andersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
Fam.Andersen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det er nok fordi at de fleste der vil arbejde med selvstændig virksomhed enten er et ApS/AS eller er et firma oprettet af partner eller familie.

Ved alle disse former har firmaets omsætning og indtjening ikke rigtigt noget at gøre med din pension (ud over anparts/aktie fortjenester hvis det er dit eget firma)
Nu er det et ApS vi vil oprette, sådan at vi ikke hænger økonomisk på det hvis det går galt, og må gå fra hus og hjem, men spørgsmålet er STADIG er det omsætningen eller overskuddet der ligger til grund for udregningen af min pension
Fam.Andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 11:12   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fam.Andersen Se meddelelser
Nu er det et ApS vi vil oprette, sådan at vi ikke hænger økonomisk på det hvis det går galt, og må gå fra hus og hjem, men spørgsmålet er STADIG er det omsætningen eller overskuddet der ligger til grund for udregningen af min pension
Er det ikke det Mik16 forsøger at svare på i indlæg #20??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob, iværksætter, eget firma? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 14 14-08-2015 08:10
Påvirker det min sag om fleksjob, hvis min mand starter firma op Sophie Spørgsmål ang fleksjob 1 20-06-2013 19:04
Selvstændigt firma og førtidspension milox1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 20-12-2012 22:25
Må min mand have firma,når jeg er på sygedagpenge? SofieG Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 02-04-2012 22:33
Firma og førtidspension hansc Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-07-2011 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension