K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2013, 01:28   #11
Knp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
Knp er ny på vejen
Og hvis man i hele det forløb ikke er i stand til at passe et arbejde er der så ingen form for offentlig ydelse ?
Kontanthjælp kræver jo at man går på jobsøgningskurser osv. og hvis man heller ikke er i stand til det så er man vel ikke berretiget til nogen som helst offentlig ydelse ?
Knp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 01:32   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis man bliver bevilget et ressourceforløb - hvilket er svært - vil man beholde sin foreløbige ydelse i 6 mdr vist, og så er den fremover på kontanthjælpsniveau.

Hvis man ikke får tilbudt sådan et forløb, og ender på kontanthjælp, vil man ikke blive sendt ud hvis man ikke kan klare det pga helbred eller pga pasning af barn.

Det kræver naturligvis lægeerklæringer på både barn og en selv..

Jeg har været på kontanthjælp i mange år inden jeg fik pension, og har aldrig været sendt ud i noget.

Så uanset hvad der sker, vil du altid kunne få lov til at tage dig af dit barn... der bliver højst tale om at økonomien kan blive meget stram.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 23-06-2013 kl. 01:34.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 01:40   #13
Knp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
Knp er ny på vejen
Jeg vil selvfølgelig vente med at søge om førtidspension til min tabt arbejdsfortjeneste slutter og til jeg har haft nogle besøg hos enten pykolog eller psykiater.
Men for det første håber jeg selvfølgelig på at kunne få den rette hjælp til at få det bedre, det er klart men jeg tænker også at det er "forbyggende" hvis man kan kalde det for det, at gå til psykiater allerede inden min tabt arbejdsfortjeneste slutter så kommunen ikke tror at det er fordi jeg ikke vil arbejde at jeg søger, for det er det bestemt ikke, jeg har aldrig haft intentioner om at gå på førtidpension i så tidlig en alder men som jeg har det nu kan jeg ikke se nogen anden mulighed da jeg er overbevist om at jeg ikke vil kunne arbejde nu :'(
Knp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 01:44   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er afgjort bedre at forebygge og komme i gang nu..

Kravet til førtidspension, er at man bedømmer at du aldrig nogen sinde vil kunne genvinde nogen erhvervsevne.. og det er meget svært at få, særligt hvis man er under 40.

Hvis man skønner at man vil kunne klare et par timer om ugen på et eller andet tidspunkt, hedder det fleksjob.

Du kan læse mere om det her..

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 01:47   #15
Knp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
Knp er ny på vejen
Som jeg har det nu føler jeg at 30 minutters arbejde en gang om ugen vil være lige så hårdt som et fultidsjob men det kan jeg jo sagtens sige, kommunen vil jo nok gøre alt for at modbevise det, desværre.
Må jeg spørge hvad grunden til din førtidspension er, eller er det for krænkende ?
Hvis du ikke har lyst til at svare på det, så er det også helt i roden, alt respekt for det, det er jo et meget personligt emne.
Knp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 01:54   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg har fået min pension pga fysiske skader samt kronisk stress, så det er en kombination... efter at det lykkedes mig at overbevise dem om at mit barn ikke havde indflydelse på min erhvervsevne.

De vil sikkert påstå at når dit barn flytter hjemmefra, kan de bedre din erhvervsevne, så den kamp skal du igennem.

Hvis de tror at det er dit barn der bruger din energi, er de lige glade med om der går 16 år før han flytter hjemmefra.

Så venter de gerne tålmodigt i håbet om at du kan arbejde nogle timer om ugen til den tid.

Men som sagt driver de ikke rovdrift, så har du brug for det får du lov til at gå i fred.. men det er nok en god ide at indstille dig på en lidt anstrengt økonomi.

Den økonomiske forskel på kontanthjælp og førtidspension er ikke så stor, hvis man får boligsikring og hjælp til institutionsplads, for mit vedkommende har jeg ca 1000,- mere udbetalt. Og hvis man ikke er enlig forsvinder den forskel helt, alt efter hvad en evt. partner tjener...
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 23-06-2013 kl. 02:01.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 01:59   #17
Knp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
Knp er ny på vejen
Ok, så selvom jeg mener at det er mit barns sygdom der har startet det hele og ikke mener at det bliver bedre selvom han flytter hjemmefra, så skal jeg prøve helt at udelukke mit barn som en del af årsagen til det, selvom det egentlig ikke passer, alene fordi kommunen ikke vil godkende en førtidspension.
det giver jo inegn mening at man skal lyve for at få en førtidspension som man egentlig har brug for.
Men jeg er virkelig glad for at du fortæller mig det, for det var nok noget af det der ville fylde mest i mine forklaringer på hvorfor jeg har det som jeg har det selvom det ikke udelukkende er derfor
Knp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 02:09   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg tænker at man skal splitte det op..

Det er naturligvis barnet der er kilde til bekymringerne og årsag til at det er startet.

Men på et tidspunkt kan man risikere at have været overbelastet i så lang tid, at det giver nogle kroniske irreversible skader hos en selv, som ikke forsvinder selvom selve belastningen forsvinder.

Det er så en psykiater der skal vurdere om dine skader er irreversible, eller om de vil kunne bedres på sigt.

Og hvis de kan bedres, hvordan det så skal gribes an i forhold til behandling.

Så det er der du er nu...

Når du er blevet vurderet af en psykiater, ved du om det er muligt at komme i betragtning til et eller flere ressourceforløb på 1-5 år og måske derefter en førtidspension.. om det er fleksjob, eller revalidering osv der kommer til at være fremtiden.

Det har taget mig 12 år at komme igennem forløbet og få en førtidspension.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 02:17   #19
Knp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
Knp er ny på vejen
Puha 12 år lyder som et helvede, det kan ikke have været nemt for dig.
Men hvis man ikke kan komme tilbage på arbejdsmarkedet så er der jo ingen anden udvej end at tage den lange og hårde vej og håbe på det bedste.
Knp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 17:58   #20
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du har overskud til at gå efter at få noget relevant aflastning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sdp..er det muligt? kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 14-08-2013 20:23
Muligt arbejde! FrkSilverfox Alt det andet 13 13-12-2011 13:51
Er det mon muligt for mig med fp? Kloster Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 29-12-2009 17:09
Er det muligt at få førtidspension for mig pjokke At søge førtidspension 8 26-11-2009 16:18
Hvordan er DET muligt!? Razmo Politik og Samfund 10 16-09-2009 16:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension