K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2013, 15:25   #1
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Kan man overhovedet få fp under 40, 2013

Hej i alle rare og hjælpsomme mennesker. Det er længe siden jeg har været herinde, har ikke haft overskud til det og er helt opgivende.
Er der nogen af jer herinde som er under de 40 år, som har fået en FP efter de nye 2013 regler. Kan det overhovedet lade sig at gøre at få en FP under 40, eller er det umuligt. Da min sb er igang med at finde ud af hvad de skal stille op med mig, da jeg ikke kan klare et fleksjob længere. Men desværre har jeg min alder imod mig. Kan man slet ikke få en fp under de 40 år. Kan ikke klare kampen med kommunen længere, er nedslidt af systemet og brug for ro. Sb er meget behjælpelig, men desværre skal sb følge de nye regler og retningslinjer.
I må meget gerne dele jeres erfaring med mig, da jeg ikke længere ved hvad jeg skal stille op. Tusind tak for jeres hjælpsomhed.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 16:05   #2
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
hej nanna,
Altså det kan da lade sig give, men man skal jo næremeste være uden arme og ben
mener at have læst om en person herinde,hvor det skete, men er ikke helt sikker !!!!
mvh redy
redy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 16:05   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja der er flere der har fået førtidspension og som er under 40....så det kan stadig lade sig gøre....men det er selvfølgelig svært...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 18:36   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nana M Se meddelelser
Hej i alle rare og hjælpsomme mennesker. Det er længe siden jeg har været herinde, har ikke haft overskud til det og er helt opgivende.
Er der nogen af jer herinde som er under de 40 år, som har fået en FP efter de nye 2013 regler. Kan det overhovedet lade sig at gøre at få en FP under 40, eller er det umuligt. Da min sb er igang med at finde ud af hvad de skal stille op med mig, da jeg ikke kan klare et fleksjob længere. Men desværre har jeg min alder imod mig. Kan man slet ikke få en fp under de 40 år. Kan ikke klare kampen med kommunen længere, er nedslidt af systemet og brug for ro. Sb er meget behjælpelig, men desværre skal sb følge de nye regler og retningslinjer.
I må meget gerne dele jeres erfaring med mig, da jeg ikke længere ved hvad jeg skal stille op. Tusind tak for jeres hjælpsomhed.
Føler med dig.. er selv igang med det samme.... De evindelige kommentarer..
Du kan umuligt være så syg når du er så ung..
Du vil da have meget bedre af at komme ud...
Du skal jo bare arbejde det væk (er den bedste jeg har hørt)
Du ser jo ikke syg ud...

Næh du måske vi skulle anskaffe os en pukkel og begynde at humpe...

Ønsker dig held og lykke i din jagt på Ftp...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 18:51   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det bedste modsvar paa "du ser jo ikkke syg ud" er:

Du ser heller ikke dum ud

Der bliver altid to sekunders stilhed efterfoelgende.. Hhe
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 22:30   #6
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Tak for alle jeres svar
Sb har bedt min læge om at lave en læ 265 attest( lægeerklæring til rehabiliteringsteamet) har Googlet mig frem til sådan en attest, og der skal lægen beskrive patientens skånebehov. Jeg har så mange komplekse skånebehov, mit spørgsmål er hvordan de bedst beskrives i en attest.
Min problematik er kroniske smerter i nakken og hovedet efter en skade for jeg blev udsat for, for et par år siden. Jeg har svært ved at beskrive hvad mine skånebehov er, for når jeg er hjemme kan jeg ligge mig ned når jeg har brug for det osv. Dvs det er mine egen præmisser, og ikke presses af nogen eller til noget.

Dem der har fået fp under de 40, har det været pga det psykiske eller fysiske. Vil meget gerne vide på hvilket grundlag, de forskellige mennsker som har fået en fp under de 40 år. Det kan være at det er med til give mig en lille smule håb.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 23:14   #7
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Nana: Jeg har fået førtidspension, men det er nu efterhånden også en del år siden, men jeg er under 40. Jeg fik også at vide, at jeg var for ung, så for godt ud bla bla ævl og kævl. Det krævede en årelang kamp. Sorry, jeg ville ønske at jeg kunne opmuntre dig noget mere, tror desværre at det er blevet endnu svære efter reglerne er blevet strammet. Dermed ikke sagt, at du bare skal kaste håndklædet i ringen! Kontakt evt. en privat socialrådgiver og hør deres mening ;-) Så står du heller ikke alene, som jeg gjorde dengang.

Jeg fik tilkendt førtidspension, da jeg fik varige fysiske og psykiske skader efter at være blevet kørt ned af en bil.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2013, 02:32   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De fleste har været af psykiske årsager...dem der har fået førtidspension....men du kan jo søge rundt på forummet og læse det selv...

Normalt vil de sende en i et ressourceforløb....dette gælder for alle...ung som gammel....men specielt for folk under 40 år...som så skal munde ud i at man kan arbejde noget...evt fleksjob...

Som jeg har forstået på dig...så er du bevilget fleksjob...eller...

Men i tilfælde hvor det er åbenlyst nytteløst at man på sigt kan forbedre ens arbejdsevne...ja der kan man give en pension...

Men nu har du ikke skrevet særligt meget om dig og din situation....så der er ingen der kan vide noget om dine muligheder...

Men uanset hvad....så er det din arbejdsevne der afgøre om du får det ene eller det andet...og ikke dine diagnoser...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2013, 22:40   #9
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Det kan lade sig gøre men jeg søgte så os inden 2013 jeg er 31 år og søgte den 1 nov 12 og fik den tilkendt 1 marts 13 .

Jeg vil da ønske dig alt mulig held og lykke med at søge
__________________
Førtidspensionist pr. 1/3-2013
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der overhovedet håb... Nubbi85 Alt det andet 1 16-08-2012 06:58
Kan man som fp overhovedet låne til hus? Supercarla Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 29-05-2012 16:06
Har jeg ret til nogen ydelse overhovedet? Luckyluka Alt det andet 4 23-11-2010 09:54
Kommer man overhovedet til at stige i løn? Cat 72 Jeg har fået job. 3 15-05-2009 10:02
Er det overhovedet muligt at få en bolig. Stella Politik og Samfund 2 26-02-2009 23:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension