K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2013, 18:02   #21
sandie
På vej til at lære K10
 
sandies avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Lokation: Ringkøbing-Skjern kommune
Indlæg: 5
Styrke: 0
sandie er ny på vejen
Ja heldigvis.. men det burde køre for alle... men nogen kommuner har bare svært ved at komme ud af starthullerne
sandie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 23:02   #22
Sessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
Sessa er ny på vejen
Fik svar på mødet

Jeg var til møde med rehabiliteringsteamet i min kommune i sidste måned. Mødet tog vel omkring 45 min., hvor min sag blev gennemgået.

Jeg må sige, at alle var velforberedte og meget saglige. For første gang i mit lange forløb (er på 3. år forsørget af min mand, så det begynder virkeligt at tære på vore ressourcer nu) følte jeg, at jeg blev taget alvorligt. Jeg var helt overvældet.

Det endte med, at de indstillede mig til FP, og i går fik jeg besked om, at min sag er på dagsordenen i næste uge. Er meget spændt, men har svært ved at forestille mig, at pensionsnævnet går imod rehabiliteringsteam inkl. lægekonsulent.
Sessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 09:34   #23
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Rehabiliteringsmøde

Den 21. maj var jeg til møde med rehabiliteringsteamet.

Jeg fremlagde selv min sag, min sagsbehandler og min bisidder sagde intet.
Jeg havde skrevet hele min sag ned i punkter og læste dem op for rehabiliteringsteamet.

De stillede derefter lidt spørgsmål til mig og så skulle min sagsbehandler, bisidder og jeg gå udenfor, vi blev indkaldt igen og der fik jeg at vide, at de ville indstille mig til en førtidspension, som jeg nu har fået fra den 1. juni. De kan kun indstille, det er stadig kommunen der har det sidste ord i sagen.

Allerede den 27. maj blev jeg ringet op, at jeg nu var tilkendt førtidspension.

MVH
Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 18:31   #24
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej Reki og Sessa.

Kan I skrive hvad der har udløst jeres førtidspensionsbevilling.?

Spørger da der er flere her på k10 som jeg læser det, som oplever det stort set er umuligt at få førtidspension med de nye regler.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 18:37   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af simsons Se meddelelser
Hej Reki og Sessa.

Kan I skrive hvad der har udløst jeres førtidspensionsbevilling.?

Spørger da der er flere her på k10 som jeg læser det, som oplever det stort set er umuligt at få førtidspension med de nye regler.
Det virker som om, at man i både Sessa´s og Reki´s tilfælde endeligt har taget deres sager alvorligt og op til revision. Man kan håbe at dette vil vare ved både for dem og andre i systemet på længere sigt. Man kunne have frygtet, at det "bare" er fordi det er nyt og nogle kommuner tager sig sammen, men håbe at det er bedre end det gamle hvor vi måtte rive og flå for en fortsættelse og afgørelse af vores sag.

Superman i jeres tilfælde, der kender vi jo lidt til facts omkring din bror fra en anden tråd du har, husk at du enten linker den hertil eller skriver videre på den alt andet fylder for meget her ;-)

I må simpelthen bare "allerede" i morgen rykke for en "afgørelse" i din brors sag og i hvilken retning det skal gå. Hvorfor skulle det være så svært for dem/kommunen at hentyde til?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 09-06-2013 kl. 18:49.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 20:08   #26
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
nu må vi se om vi hører fra dem imorgen, for så må vi rykke idem, imorgen er der præcis gået en uge og de sagde til mødet at vi vil høre fra dem om en uges tid..
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 20:50   #27
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Rehabiliteringsmøde

Hej Simons

Jeg kan jo kun fortælle om mit forløb. Jeg har komplekse helbredsproblemer.

Jeg fremlagde selv min sag for rehabiliteringsteamet og de stillede mig så nogle spørgsmål, som jeg svarede på.

Min bevilling er givet fordi jeg har 2 cancersygdomme, slidgigt i ryggen, dobbeltsidige golf/tennisalbuer, slidgigt i nakken og mange psykiske påvirkninger i mit liv, også min alder blev taget i betragtning. Jeg oplevede for første gang, at det endelig var nogen der forstod hvordan jeg havde det. Så det var alt i alt en positiv oplevelse.

Min mand mødte op hos min sagsbehandler uden forvarsel og fortalte, at nu måtte der snart ske nogen inden vi blev skilt og jeg gik helt psykisk ned og så gik det pludselig stærkt.

MVH

Reki

Sidst redigeret af reki; 09-06-2013 kl. 20:53.
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 23:02   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
reki, godt for dig, jeg føler med dig, jeg tror dog næppe at man udelukkende opnår ftp. bedømmelse med helbreds/livs situationer ala din. Det kan heldigvis også være alt andet end (og plus) cancer der fører til ftp. rehabilitering, men god bedring til dig og alle andre i samme og lign. situation.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 07:20   #29
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Rehabiliteringsmøde

Nu blev jeg jo spurgt af Simons på hvilket grundlag jeg havde fået førtidspension og det er jo så det jeg har svaret på.

Det er ikke mine cancer diagnoser der gjorde, at jeg blev sygemeldt, men min slidgigt problemer. Det er jo en helhed de bedømmer efter og nu ser min situation nu en gang sådan ud.

Det er ikke umuligt at få en førtidspension, men let er det bestemt ikke.

Håber du kan bruge mit svar Simons, men din situation kan jo være en hel anden.


MVH
Reki

Sidst redigeret af reki; 10-06-2013 kl. 07:25.
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 10:59   #30
saal
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
saal er ny på vejen
Rehabiliteringsmøde

Jeg er indkaldt til møde med rehabiliteringsteamet d. 11-6-13,
og der står i brevet at min ansøgning om førtidspension, vil blive
afgjordt af pensionsnævnet allerede d. 12-6-13.

Hilsen saal
saal er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i rehabiliterings teamets afgørelse moster0208 Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 11 13-09-2013 12:19
Møde med rehabiliterings team Relm87 Alt det andet 9 16-07-2013 22:26
min sag skal prøves i Rehabiliterings team wonsyld Spørgsmål ang fleksjob 7 23-06-2013 12:47
Rehabiliterings team FibroMcs Alt det andet 8 25-02-2013 17:41
rehabiliterings ydelse? Cecilie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 10-01-2013 22:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension