K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2013, 10:22   #1
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
rehabiliterings mødet??

Hej kære mennesker håber nogen har erfaring med rehab møder og kan svare mig på mine spørgsmål.
Igår var min brors sag til rehab møde på jobcentret, der blev snakker en del, men kan det passe at de ikke sagde noget om at han indstilles til fp. eller flex eller noget andet.der blev snakket om diagnosen ,og hans hverdag hvordan han klarer sig m.m. så sagde de til sidst inden mødet blev ophævet at vi ville høre fra dem om en uges tid????? mødet varede ca 20 min,
kæmpe frustation og forvirring??!!! hva sker der nu, hva venter vi på , hvad bliver svaret???Vi ved engang hva han bliver indstillet til.
disse spørgsmål kunne sagsbehandler ikke svare på ,hun sagde vi skulle afvente og se hvad der nu sker??? er der nogle herinde der kan evt svare på mine spørgsmål, så vi ved hvad der foregår og hvor vi står,og evt hvordan forløbet kører, hvor langt er vi i forløbet,på forhånd mange tak.. go dag til alle
mvh mia
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 10:47   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg håber jeg når at kommer med på møde med rehabiliteringsteam om 2 uger

Så vidt jeg har fået at vide får jeg svar senere samme dag på hvad de indstiller mig til og så må jeg pænt vente på kommunens beslutning - der var en herinde der fik endeligt svar efter ca. 2 uger.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 13:33   #3
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg fik en afgørelse på selve mødet.

Men de fleste andre jeg har hørt om, har måtte afvente godkendelse på team-mødet, som de afholder en gang om ugen, før de fik besked.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 13:59   #4
Lars1959
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2013
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Lars1959 er ny på vejen
hurtigt møde

hej mia.

jeg er netop blevet indkaldt til sådan et møde, det blev jeg efter jeg udfordrede sagsbehandleren med at hvis de ikke omgående tog sig sammen måtte jeg gå ud i medierne og de sociale medier. og søge svar på mine rettigheder. så noget siger mig at de bare skal have mig i gang med revalidering. mødet bliver afholdt allerede den 14-6-2013, der forventer jeg, også afklaring ellers gør jeg præcis det sammen med at gå i medierne... de hjælper åbenbart..

Lars
Lars1959 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 14:04   #5
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Hej Lars, ja det er jo en mulighed.
Mit spørgsmål er egentlig, hvorfor blive indkaldt til møde når man alligevel ikke får vide hvad der sker eller skal ske!
Spændt på at se hva vi får at vide om en uges tid, for vi ved ikke en dut om, om han er indstillet til fp eller flex.
Så hvad vi afventer ved vi ikke
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 14:05   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Prøv at "google", "rehabiliteringsteamets indstilling"

Kære Mia

http://www.google.dk/#sclient=psy-ab...w=1024&bih=574

så kommer bla følgende frem: Her skal du vide at en Bekendtgørelse har samme vægt som lovens bogstav.

Bekendtgørelse om rehabiliteringsplan
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144514

Skema.
http://ams.dk/Viden/Indsatser/~/medi...181212doc.ashx

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 14:19   #7
Lars1959
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2013
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Lars1959 er ny på vejen
gå til angreb

beskriv overfor sagsbehandleren i detaljer hvad det er du ønsker som det bedste for dig.. og hold fast i det, og skru op for retorikken. det er åbenbart det eneste de forstår. hvis du vil have gode ideer er du velkommen til at skrive til mig i privat. så vil jeg da gerne medvirke til at sætte noget sammen.

lars
Lars1959 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 14:23   #8
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Hej lars, jeg er ny her i forumet ,ved ikke hvordan man sender privat,
men du må gerne skrive her, hvis du har gode "tricks" så andre i samme situation også kan få hjælp.
mvh mia
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 16:47   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Pas på hvad du gør...

Kære Mia.

.. du gør fejl, hvis du begynder at "skrue bissen på" uden at have din baggrundsviden på plads.

Det kan forsinke processen, som du så inderligt vil undgå.

At skrue bissen på skal naturligvis bruges, hvis lovgivningen ikke overholdes.

Men læs nu lidt om det faktiske forløb, så du kan danne dig et overblik hvad og hvordan forløbet faktisk er forløbet.

http://ams.dk/Viden/Indsatser/Rehab.aspx

Læs til højre om de forskellige faser om behandling af sagen ved Rehabiliteringsteamet, som sagsbehandleren jo har henvist til, som hun skal, når sagen er så alvorlig som den er. Bemærk de fremkommer som pdf.

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 17:00   #10
Louise-Lotus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Louise-Lotus er ny på vejen
Jeg fik svar med det samme på møde, men nogle sager er jo mere lige til ind ander måske derfor de ikke kunne komme med at svar.
Mit møde var også kun 20 minutter
Louise-Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i rehabiliterings teamets afgørelse moster0208 Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 11 13-09-2013 12:19
Møde med rehabiliterings team Relm87 Alt det andet 9 16-07-2013 22:26
min sag skal prøves i Rehabiliterings team wonsyld Spørgsmål ang fleksjob 7 23-06-2013 12:47
Rehabiliterings team FibroMcs Alt det andet 8 25-02-2013 17:41
rehabiliterings ydelse? Cecilie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 10-01-2013 22:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension