K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2010, 21:12   #1
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Sensitive mennesker

http://www.sensitivebalance.com/

Jeg fandt denne side og da jeg læste det tænkte jeg, at det lige netop er sådan jeg oplever mit liv. Mange af de uopklarede problemer jeg har tumlet med, beskrives på denne side. Jeg synes at det var oplagt lige at smide linket ud, hvis der nu er andre der også kunne få glæde af at læse det.

Sidst redigeret af Simmer; 05-01-2010 kl. 21:29.
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 21:14   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kan du ikke lige supplere med lidt baggrundsinformation om dette link?

Har du prøvet det? Kender du noget til det? Eller andet?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 21:30   #3
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Kan du ikke lige supplere med lidt baggrundsinformation om dette link?

Har du prøvet det? Kender du noget til det? Eller andet?

ok jeg retter lige mit indlæg
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 22:35   #4
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 15
Tina Aalborg er ny på vejen
Hold da mund!! Hold da mund den ramte det er jo MIG!! ja undskyld er lidt i chok og ja forvirret....

Tusind tak for dette link det har givet mig svar og en del flere spørgsmål til min psykolog! Det er jo det hun mener....
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2010, 22:43   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
wow, kan sige det samme her: det er jo min datter de omtaler - er da godt nok lidt rundtosset lige nu

Må se om ikke jeg kan få hende til at læse lidt om dette, kunne jo være at hun kunne få svar på en masse som hun(og familien) tumler med.

Tak for det link, simmer
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 19:15   #6
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Åh ja, det kender jeg. Der findes også flere gode sider om emnet på engelsk, hvis man googler Elisabeth Arnold (ophavskvinden til personlighedstrækket HSP - highlysensitive person) eller simpelthen HSP, ikke at forveksle med en sygdom med samme navn. Søg eventuelt også på HSP og/Elisabeth Arnold på Youtube.
Min psykolog er (som jeg selv længe har været) af den overbevisning, at jeg er født som særligt sensitiv. Oveni kommer så den generaliserede angst, anfald af panikangst, som jeg har udviklet sammen med symptomer på PTSD grundet en række traumatiske oplevelser livet igennem. Men det er så en anden snak...
Hvad angår særlig sensitivitet, så ler min læge blot af den udmelding og kalder den "ikke anerkendt". Blandt andet derfor tror han heller ikke på, at jeg reagerer så voldsomt, som jeg fortæller ham, på de efterhånden mange antidepressiver, han i tidens løb har udskrevet til mig. Han hævder, at jeg forveksler bivirkninger af medicinen med den angst, jeg lider af. Men hvorfor får jeg det så dårligere, når jeg tager medicin, end når jeg ikke gør det? Og hvorfor får jeg symptomer, som jeg ikke har, når jeg er medicinfri?
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 19:26   #7
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Er sikker på, at de fleste mennesker kan sige ja til de fleste af spørgsmålene... Syntes nu ikke den test siger så meget, da den spørger om nogen ting vi alle mere eller mindre kan svare sandt til.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 19:31   #8
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Tror Sandie har ret - den passer også perfekt på mig, men hvad vil det betyde ? Altså er det en sindssygedom ?
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 23:17   #9
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
Lille-My, nej, særlig sensitivitet er ikke en sindssygdom, men et medfødt personlighedstræk. Det betyder helt grundlæggende, at ens nervesystem bearbejder alle stimuli dybere end ikke særligt særligt sensitives. Særligt sensitive er således mere følsomme overfor indtryk, det være sig af instinktiv, følelsesmæssig eller mental karakter. Det kan have såvel positive som negative følger for den enkelte.
Læs mere i det link, som er lagt ind tidligere i denne tråd.

Og ups, det er naturligvis ikke Elisabeth Arnold, som jeg tidligere skrev, men Elaine Arnold, der er ophavskvinde til begrebet.
Beklager, har endnu ikke fundet ud af, hvordan jeg redigerer i et allerede publiceret indlæg, ellers ville jeg have rettet det.
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 23:23   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan kun rette i et indlæg inden for 6 timer efter det er skrevet...

Man trykker på denne redigerings knap ud for det indlæg man vil redigere...

Findes knappen ikke....ja så er det fordi der er gået mere end 6 timer fra man har skrevet det...og så kan det ikke lade sig gøre at redigere i det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
høj sensitive mennesker ville Dit og Dat 13 10-10-2010 20:12
HSP - særligt sensitive og bistandssystemet Tessa Alt det andet 1 01-03-2010 18:10
Særligt sensitive mennesker (HSP) Susanne2412 Dit og Dat 5 05-02-2010 12:08
Handler de med mennesker? zuza Dit og Dat 8 10-08-2008 20:13
Hensyn til mennesker zuza Politik og Samfund 4 18-05-2008 22:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension