K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2018, 12:00   #1
kmhansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2018
Indlæg: 3
Styrke: 0
kmhansen er ny på vejen
Automatisk udbetalt ferie penge på ledighedsydelse

Hej med jer

Jeg står i en lidt underlig situation vedrørende feriepenge, sagen er den at jeg har haft 2 x flexjob inden for kort tid, men blev opsagt pga økonomien i virksomhederne ikke holdte i sidste ende.

Problemet er så nu at jeg har fået udbetalt den smule feriepenge der var optjent ganske uden at jeg havde bedt om det, jeg fandt ud af at grænsen for automatisk udbetaling af ferie penge er 2250 kr.

Jeg kontaktede kommunen den dag de gik ind på min konto og meddelte dem at de feriepenge var gået ind, Men jeg undrede mig over beløbet hvilket er 2604.81 kr.

Efter en samtale med kommunen ringede jeg til feriekonto for at hører om hvorfor de havde udbetalt de 2604.81 kr da grænsen jo er på 2250 kr og fik af vide at det var udregnet per arbejdsgiver, og at de hver især var under grænsen.

Nuvel, jeg ringede tilbage til kommunen og fortalte dem hvad feriekonto havde oplyst, da de ikke vidste hvordan de skulle tage stilling til denne form for udbetaling ville de vende tilbage til mig.

Efter 20 dage får jeg en opgørelse for beslutningen om at modregne beløbet i min ledighedsydelse med 8 ferie dage af 721 kr stk -totalt 5768 kr. i følge § 74 e stk 6.

Jeg tænkte at det var mange dage og ville så lige se på feriekonto om dagene var opgjorde men der var intet information omkring de penge der var udbetalt.

Så nu sider jeg her og undre mig en del fordi efter den form for modregning sidder jeg tilbage med 798.81 kr mindre udbetalt over noget jeg ingen indfyldes har haft på...Er jeg den eneste der har prøvet dette mærkelig problem ?

Mvh kmhansen

Sidst redigeret af kmhansen; 25-05-2018 kl. 12:03. Årsag: stavefejl
kmhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2018, 11:27   #2
kmhansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2018
Indlæg: 3
Styrke: 0
kmhansen er ny på vejen
Slet ingen der har stået i samme situation ?
kmhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2018, 11:47   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Stk. 6. Personer, der har optjent ret til ferie med løn eller feriegodtgørelse, og som er ledige, kan få suppleret den løn under ferie eller feriegodtgørelse, som udbetales under ferien, med ledighedsydelse. Ledighedsydelsen og lønnen under ferie eller feriegodtgørelsen kan tilsammen højst udgøre et beløb, der svarer til det beløb, som personen er berettiget til efter § 74 a, stk. 2 og 3. Hvis en person, der har optjent ret til løn under ferie eller feriegodtgørelse, vælger ikke at holde ferie, kan der ikke udbetales ledighedsydelse for det antal dage, den optjente ret til ferie med løn eller feriegodtgørelse udgør. "

Jeg tænker om det ikke er pga den del jeg har markeret?
Jeg synes du skal kontakte kommunen, og høre dem hvor de har læst/set, at der er feriepenge til 8 dage i det beløb.

Alternativt, hvis der ikke er andre der kommer med bedre bud:
Hvis du er på facebook har LAFS en facebook gruppe. Man behøver ikke være betalende medlem, for at være i den gruppe. Så du kan prøve at spørge der inde
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2018, 13:18   #4
kmhansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2018
Indlæg: 3
Styrke: 0
kmhansen er ny på vejen
Hej mistymiss

Ja. Det er også den jeg har luret lidt på. Men det underlige er som du selv nævner med de 8 dage. Fordi det er godt nok træls at for en dumme bøde på - 798.81 kr pga af noget der er sket helt automatisk... Ok. Jeg må lige se om der er nogle der har oplevet det samme derinde så. Mange tak
kmhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension