K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2013, 12:47   #21
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er vel også godt at blive selvforsørgende. Må vel være det optimale mål, hvis muligheden er tilstede.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 12:53   #22
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Når man slipper udenom ressourceforløb skal det være "naglet" fast i ens papirer at et ressourceforløb er "åbenbart formålsløst" det er de ord der er anvendt i lovgivningen, og med den henvisning man kan slippe.
Er "Iværksættelse af beskæftigelsesfremmende foranstaltninger er grundløse" godt nok?
Desuden er jeg 60.

Sidst redigeret af mukke; 22-12-2013 kl. 12:58.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 13:21   #23
100872
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2013
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
100872 er ny på vejen
Ja det ville da være rat !! og kunne jeg det ,så vær ikke i tvivl om så var jeg det nu!!!!
100872 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 18:49   #24
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Er "Iværksættelse af beskæftigelsesfremmende foranstaltninger er grundløse" godt nok?
Desuden er jeg 60.
Det betyder jo det samme, så umiddelbart ville jeg vurdere det til et ja.

Men vi ved jo alle at kommuner læser hvad de vil, og jeg holder på at hvis man direkte anvender lovgivningens ord, så er der størst chance for at kommunen kan holde materialet op imod lovgivningen.

Hvis det er noget der står i et dokument, kan du henvise til lovens ord "åbenbart formålsløst".

Man kunne måske formulere det således
Citat:
...det er "åbenbart formålsløst", ifølge udtalelse fra X, der har skrevet sådan:
"Iværksættelse af beskæftigelsesfremmende foranstaltninger er grundløse"
i erklæring af den og den dato.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 23:49   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det er vel også godt at blive selvforsørgende. Må vel være det optimale mål, hvis muligheden er tilstede.
Selvfølgelig.

Problemet er jo bare, at kommunen kan "dømme" en borger selvforsørgende hvis denne kan arbejde i 20 timer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 01:22   #26
Cirkis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Cirkis er ny på vejen
Ressourceforløbsydelse:
"Personer, der kommer fra sygedagpenge, modtager en ydelse på niveau med sygedagpengene. Denne ydes, indtil sygedagpengeretten ophører efter varighedsbegrænsningen eller forlængelsesreglerne i sygedagpengeloven. Herefter vil personen modtage ressourceforløbsydelse på kontanthjælpsniveau."

ressourceforløbsydelse på kontanthjælpsniveau kan man vel godt kalde bistand :-)
Cirkis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 05:24   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man kan kalde de fleste overførselsindkomster for bistand, det forvirre bare, at bistanden ikke nævnes under rette kategori....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 14:51   #28
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Den fulde ordlyd er:
"På baggrund af den samlede sag vurderes det, at arbejdsevnen er truet, at alle revalideringsmuligheder er udtømtog at pgl. skal have afklaret, hvorvidt hun er berettiget til flexjob.

Det vurderes endvidere ikke, at pgl. igennem yderligere beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, aktivering eller kortere uddannelsesforløb vil kunne bringes til selvforsørgelse, og at iværksættelser af sådanne er åbenbart grundløse.

På baggrund af de lægelige oplysninger vurderes det, at alle behandlingsmuligheder er udtømte."

Der mangler et papir fra sidste praktiksted. Jeg er meget spændt på, hvad det munder ud i.

Sidst redigeret af mukke; 23-12-2013 kl. 18:30.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension