K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2013, 19:09   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
På baggrund af ovenstående tilbudte ressourceforløb som jeg afslog med begrundelse i at det var useriøst, søgte jeg få dage efter pension på det foreliggende.

Jeg har idag, en måned efter første møde, været til møde i rehabiliteringsteamet igen (en anden sammensætning af personer denne gang)
De var fuldstændig enige med mig om at det tilbudte forløb ikke var seriøst, og indstillede mig efter kort tid, måske 10 minutter, til pension (der så bliver afgjort endeligt i socialforvaltningen... formssag)
Wow det troede jeg godt nok ikke at de ville gøre...så positivt overrasket...

Herligt at se at der er noget der virker....og som ikke skal proppes i en syltekrukke...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2013, 19:25   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Wow det troede jeg godt nok ikke at de ville gøre...så positivt overrasket...

Herligt at se at der er noget der virker....og som ikke skal proppes i en syltekrukke...
Min klage har også været helt oppe og vende, ved ikke om de derfor lige strammer ballerne lidt.

Klagen blev indgivet 4 steder, og besvaret meget sløset, og med en udtalelse fra teamet om at de faktisk aldrig havde været så søde og forstående ved nogen person, som ved mig... ja det var faktisk det der stod.
Min hjemmevejleder oplevede ligesom mig ikke det !

Klagen (i en "modereret" udgave) var sendt med som kommentar til det foreslåede ressourceforløb, og lå således også i papirene på mødet idag.
I den klage pillede jeg alle deres tilbud fra hinanden, og gav eksempler på alt jeg har prøver... at teamet idag var kommet til fornuft, tror jeg også skyldes den voldsomme dokumentationsindsamling jeg har været ude i.


De her sager om pension mm handler overhoivedet ikke om hvordan man har det, men om at man kan dokumentere det, og helst 10 gange ekstra !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2013, 21:43   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg har idag, en måned efter første møde, været til møde i rehabiliteringsteamet igen (en anden sammensætning af personer denne gang)
De var fuldstændig enige med mig om at det tilbudte forløb ikke var seriøst, og indstillede mig efter kort tid, måske 10 minutter, til pension (der så bliver afgjort endeligt i socialforvaltningen... formssag)
Det glæder mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 08:53   #14
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg vil gerne lige tage tråden op igen ang indholdet af ressourceforløbene.

Jeg synes det er ret væsentligt, at få gennemskuet om de få forløb der er bevilliget indeholder en reel tværfaglig indsats, eller om kommunen tolker lovgivning så snævert, at de misbruger ordningen til udelukkende at lave behandling på borgere.

Jeg synes det er ret skræmmende, at tænke på kommunen kan tage et sådan redskab som ressourceforløb og fordreje det ned til et magtredskab man tager frem og bruger, når man ønsker at behandle borgere.

Som i de fleste tilfælde har været igennem et utal af læger og diverse behandling, nogle gennem mange år, så hvad er meningen her?
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 19:00   #15
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Problmet er at dem der får rescourceforløb er jo dem som mange gange får alt muligt i forvejen...

For alle andre har ikke udtømt alle muligheder endnu.....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2013, 01:31   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Citat:
Jeg spørger hvad de forløb så kommer til at indeholde, hvis ikke det bliver den tværfaglige indsats der står beskrevet på bm's hjemmeside, man agter at følge?
Hun siger så, at de havde besluttet, at man udelukkende ville bruge ressourceforløb til behandling af borgerne, for det gav den nye lovgivning mulighed for.
Det er jo en voldsom interessant udtalelse, for behandling behøver ikke koste kommunen en krone når det foregår i det offentlige, og selvom der skulle være 18 måneders ventetid gør det jo heller ikke noget for kommunen, for man har jo 60 Måneder at løbe på !
(ressourceforløb kan vare op til 5 år)

Der er vist ikke meget udvikling af ressourcer i at stille folk op på en lang kø og så bare stå der, men det ender jo med at det er det der kan komme til at ske.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 18:17   #17
Olsen_05
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
Olsen_05 er ny på vejen
Unhappy

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hvad i himlens navn gør det godt for ?

Føler du en udvikling af dine ressourcer ved det ?

Hvor længe skal det stå på ?

Det lyder som en syltekrukke, intet andet !

Jeg står desværre selv i samme situation
- første møde med rehabiliteringsteamet sagde ressourceforløb, men blev afvist da jeg ikke kunne komme i nogen form for forløb.
- andet møde med teamet sagde de så førtidspension, men blev afvist da jeg er under 40 og IKKE har været i ressourceforløb.
- Så nu skal jeg til mit tredje møde med rehabiliteringsteamet, hvor de så vil indstille mig til et ressourceforløb under samme præmisser.. Altså et møde med min sagsbehandler hver anden mdr. Pointen er vist, at når der er gået et år, så kan de indstille mig til FP igen.....

Det er ren hul i hovedet....

[QUOTE=Nøgne tær;

Har du så fået behandlet din FP?
For jeg blev selv sendt til FP af teamet OG kommunen, men pensionskontoret afviste det hele og derfor skal det hele nu gå om?

Så kunne godt være interesseret i at vide om du kom på FP?
evt din alder?
Olsen_05 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 20:15   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
@Olsen

Jeg er over 40.

Jeg har fra pensionsnævnet i socialforvaltningen fået oplyst at jeg får pension fra 1/12, jeg er blevet lovet at papirarbejdet bliver udført imorgen.
Så imorgen aften sidder jeg med tilkendelsen i min e-Boks

Og hvis jeg sender en kopi til mit pensionsselskab, kommer der er sum fra dem i begyndelsen af næste uge... de har godkendt det hel.

Hvad er begrundelsen for at rehabiliteringsteamet indstiller... går ud fra de har indstillet "positivt" ?
Teamet kan indstille til såvel pension som afslag på pension, og i lovgivningen står der at pensionsnævnet skal ligge deres afgørelse tæt op indstillingen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension