K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2013, 22:37   #21
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja og har du dit netværk iorden bruger de også det som et plus, ligemeget hvor syg du er..
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 22:45   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja og har du dit netværk iorden bruger de også det som et plus, ligemeget hvor syg du er..
"Mis" Forstå mig ret, hvis denne altså er myntet på mig, men jeg har intet netværk og derfor er jeg måske også kun på i perioder.

Med netværk hvad mener du da Fib for mig, if so i de gode perioder hvor jeg er på?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 29-06-2013 kl. 22:47.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 22:57   #23
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
"Mis" Forstå mig ret, hvis denne altså er myntet på mig, men jeg har intet netværk og derfor er jeg måske også kun på i perioder.

Med netværk hvad mener du da Fib for mig, if so i de gode perioder hvor jeg er på?
Nej nej mente skam ikke lige dig..

Men er der ingen i din familie på overførsels indkomst..

Har man god kontakt til sin familie og ser dem til fødselsdage osv og kan snakke med dem

Så vurderer de at det er et meget Stort plus som tit trumfer at der står i deres papirer at du fejler en hel masse...

Det kan bla også betyde at de faktisk ikke gider hjælpe dig..


Jeg blev bla nægtet genoptræning på den baggrund fordi mit netværk var iorden så de mente der nok var flere i min familie der ville betale for min genoptræning hvis nu de sagde nej til mig....

Det var der så sjovt nok ikke nogen der lige ville kaste 100.000 efter mig til Fysioterapeuter og hvad ved jeg...

Men derfor gør de det stadig...

Drankeren nede på bænken med intet netværk kan i 99,9% af tilfældene få mere hjælp end almindelig syge mennesker på den baggrund at hans netværk ikke er godt...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 23:10   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Know it, hvis man bare havde været alkoholiker, men det er nok, slet heller ikke livet.

Det er nok det samme som at sige at de andre har det bedre end os. Alt andet lige må vi kæmpe vores egen sag uden sammeligning.

Jeg og sikkert også alle andre blev og bliver da også sat i "skuret" med alverdens spørgsmål, hvad tror du?

På intet tidspunkt har jeg i min afklaring fortalt om min familie og tilhørsforhold i øvrigt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 15:13   #25
Aistlin
Ved at vænne sig til K10
 
Aistlins avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
Aistlin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Know it, hvis man bare havde været alkoholiker, men det er nok, slet heller ikke livet.

Det er nok det samme som at sige at de andre har det bedre end os. Alt andet lige må vi kæmpe vores egen sag uden sammeligning.

Jeg og sikkert også alle andre blev og bliver da også sat i "skuret" med alverdens spørgsmål, hvad tror du?

På intet tidspunkt har jeg i min afklaring fortalt om min familie og tilhørsforhold i øvrigt.
Nah, alkoholikere sendes i behandling. Alkoholikerpensionen er et levn fra 90erne og eksistere ikke mere
Aistlin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 15:55   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aistlin Se meddelelser
Nah, alkoholikere sendes i behandling. Alkoholikerpensionen er et levn fra 90erne og eksistere ikke mere
Hmmm, min eks. fik den i ca. 2008.

Ofte følger der jo mange ting med alkoholisme, og har man været alkoholiker i mange år, så sætter det sine spor, og så kan en fp komme på tale.

Min eks. blev på intet tidspunkt stiller over for krav om afvænning ell.l., i en aktivering blev det endda accepteret, at han gik til købmand i frokostpausen, selvom dette ellers var forbudt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 20:07   #27
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, min eks. fik den i ca. 2008.

Ofte følger der jo mange ting med alkoholisme, og har man været alkoholiker i mange år, så sætter det sine spor, og så kan en fp komme på tale.

Min eks. blev på intet tidspunkt stiller over for krav om afvænning ell.l., i en aktivering blev det endda accepteret, at han gik til købmand i frokostpausen, selvom dette ellers var forbudt.
Ja jeg kender også til flere alkolikerer der istedetfor Krav om noget som helst får free pass..

Eller bare får et kort til svømme hallen fordi så er kommunen sikker på de kommer i bad hedder det... øhh....??

Men os fysisk syge vi kan ikke få det samme, virker fuldstændig hen i vejret...

Men nej tror bestemt ikke det er sjovt at være alkoholiker...

Bare sjovt at det er så meget lettere at få hjælp hvis man har misbrug af nogen art....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 21:03   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det var urolig hårdt, for mig, at være alkoholiker i 90'erne - de var efter mig konstant med den antabus, og skulle møde flere gange om ugen på Bispebjerg psykiatriske ambulatorium for at få min antabus 3 gange om ugen. Og udeblev jeg, røg kontanthjælpen. Ai hvor jeg syntes det var hårdt og uretfærdigt, og til dels også krænkende at stå der om morgenen med sit lille snapseglas og få sin medicin, totalt overvåget. På det tidspunkt kunne jeg ikke lige se, at det nok var for det bedste.
Der gik jo heller ikke så lang tid, før end jeg bare købte antihistamin og piskefløde, og fik ophævet antabussen samme dag jeg tog den, sååå.......sådan kan det gå når hjernen ikke er enig med beslutningen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 21:58   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Bare sjovt at det er så meget lettere at få hjælp hvis man har misbrug af nogen art....
Oftest følger der jo mange ting med et misbrug.

Det er jo sjældent uden grund, at nogen bliver misbrugere, og misbruget i sig selv kan være særdeles ødelæggende.

Så jeg er såmænd ikke misundelig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 23:08   #30
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Oftest følger der jo mange ting med et misbrug.

Det er jo sjældent uden grund, at nogen bliver misbrugere, og misbruget i sig selv kan være særdeles ødelæggende.

Så jeg er såmænd ikke misundelig.
Næh det er jeg nu heller ikke...

Finder det bare skørt at dem med et misbrug tit får de tiilbud som vi fysisk syge burde få .. og ikke noget relavant for dem selv...

Har også haft diskutionen mange gange med folk når jeg mødte dem, og de fandt det selv tosset at kommunen tvang dem til at stå oppe i den lokale svømmehal og lave de øvelser osv som burde være for en med Fibromyalgi, når det ikke var det de havde brug for...
Var endda to der havde fået afslag på hjælp til at blive ædru.. de blev sat i svømmehallen istedetfor....

Jeg har jo selv været sendt på et kursus som var for mibrugerer og folk der var udsat for vold osv osv...

Der sad jeg da og tænkte hvorfor spilder de penge på mig, når der hverken er noget den drikker eller ryger hos mig....

Og vi plejer heller ikke at banke hinanden hjemme hos mig... (Medmindre manden har fortjent det ) *ironi Kan forekomme*
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er næste tiltag fra kommunen stolpesten Alt det andet 1 23-02-2013 14:50
Hvad må kommunen? Therma-TpT Alt det andet 5 21-04-2009 19:12
Når kommunen tager alt hvad man ejer mumle_mund Alt det andet 12 06-03-2009 19:21
Hvad gør kommunen ??? Kjersti Manglen på Fleksjob 15 28-10-2008 21:38
Hvad har kommunen egentlig forstillet sig ?? ? andi1975 Din historie 7 16-02-2007 22:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension