K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2013, 02:59   #11
bmx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
bmx er ny på vejen
hmm

Er jeg blevet sindsyg og mistet mit verdensbillede totalt?

Nu henviser Hexi også til den liste der????

Siden hvornår er Tyrkiet,Rusland,kazakstan med flere blevet til EU land?

I skriver at man kan medtage sit pensionstillæg til de lande efter 2013.

Nu må i sgu holde op,selv hexi er blevet så forvirret af alt det vrøvl at hun henviser til listen.

Jeg undres.
bmx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 07:51   #12
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Nye regler for førtidspensionister på ny ordning fra den 14.02.2013

Fra 1. januar 2013 er der indført et pensionstillæg som en del af førtidspensionen til personer, som er tilkendt førtidspension med virkning efter den 1.1.2003.

Pensionstillægget udgør årligt max. 57.000 kr. for enlige og max. 49.000 kr. for gifte/samlevende.

Pensionstillægget kan ikke udbetales i lande udenfor EU/EØS, Schweiz, USA, Indien og Sydkorea.
Hvilken betydning har de nye regler?

Førtidspensionister på ny ordning, der fra 1. januar 2013 tager fast bopæl i lande udenfor EU/EØS, Schweiz, USA, Indien og Sydkorea, har ikke ret til at medtage pensionstillægget.

Førtidspensionister på ny ordning, som den 31. december 2012 havde fast bopæl i et land udenfor EU/EØS, Schweiz, USA, Indien og Sydkorea, bevarer retten til den fulde førtidspension. Det gælder, så længe de pågældende bliver boende uafbrudt i det land, hvor de havde fast bopæl den 31. december 2012.

Eksempler:

En førtidspensionist er flyttet til Thailand den 1. oktober 2012, hvor han fortsat bor. Han bevarer den fulde førtidspension.

En førtidspensionist er flyttet til Thailand den 1. oktober 2012. Den 1. marts 2013 flytter han til USA. Den 1. november 2013 flytter han tilbage til Thailand. Pågældende bevarer ikke retten til pensionstillægget ved den fornyede flytning til Thailand.

Link : http://www.penst.dk/Om-Pensionsstyre...sionister.aspx
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 08:03   #13
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmx Se meddelelser
Er jeg blevet sindsyg og mistet mit verdensbillede totalt?

Nu henviser Hexi også til den liste der????

Siden hvornår er Tyrkiet,Rusland,kazakstan med flere blevet til EU land?

I skriver at man kan medtage sit pensionstillæg til de lande efter 2013.

Nu må i sgu holde op,selv hexi er blevet så forvirret af alt det vrøvl at hun henviser til listen.

Jeg undres.
Ja jeg beklager, selv jeg læser ikke altid det hele.... så havde ikke lige læst selve listen men kun det der stod til sidst som var rettet

Citat:
I forhold til mennesker der har modtaget førtidspension efter 2003, er der fra 1.januar kommet et nyt pensionstillæg(som responds på at der ikke udbetales alm
pensionstillæg som ved førtidspension inden 2003), på kr 57.000 for enlige, of 49.000kr hvis samlevende/gift, som trækkes fra alle der ønsker at bo udenfor eu/eøs.

Dog beholdes alle tillæg hvis man flytter til USA, Indien, eller sydkorea. Grunden til tillæg kan beholdes er pga datoen for indgåelsen af de respektive aftaler.

Jeps listen er stadig ude i skoven og ikke retvisende...og Schweiz er faldet ud i det der er citeret



Her er en liste...

Hvad er et EØS-land
EØS-landene består af EU-landene samt Norge, Island og Lichtenstein.
Her kan du se en liste over samtlige EØS-lande: Belgien Bulgarien Cypern (den græske del) Estland Finland Frankrig Grækenland Holland Irland Island Italien Letland Lichtenstein Litauen Luxemborg Malta Norge Polen Portugal Rumænien Slovakiet Slovenien Spanien Storbritannien Sverige Tjekkiet Tyskland Ungarn Østrig

og dem der er udover EØS lande er...
Schweiz, USA, Indien og Sydkorea...

ovenstående lande er lande vi nu ved er lande man kan bosætte sig i med hele pensionen...

Her er så nogen flere områder jeg er lidt i tvivl om men de er også omfattet af EØS ordningen og burde således også være gældende

Azorerne

Balearerne (Mallorca, Ibiza)

Ceuta

De Canariske øer

Fransk Guyana

Gibraltar

Guadeloupe

Hebriderne

Isle of Wight

Madeira

Martinique

Melilla

Orkney Øerne

Réunion

Shetlandsøerne

St. Martin (den franske del)

Western Isles









....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Hexi; 28-06-2013 kl. 08:26.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Job og førtidspension efter 2003 Giser Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 26-02-2013 22:04
førtidspension efter 2003 bambibo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 04-09-2012 14:46
Til alle førtidspensionister efter 2003 logikeren Politik og Samfund 43 01-08-2012 22:16
OM AT FLYTTE TIL USA MED SIN FTP -'efter 2003'-ordning. J3sp3r Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 02-07-2012 12:17
Tilskud når man får FP efter 2003? Ungpige23 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 15-01-2010 11:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension