K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2012, 21:08   #11
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
som de andre skriver er det arbejdsgiver der betaler for de første 30 dage og dernæst er det jo en vurderingssag om du er berettiget til at kalde dig syg.
Fordi du besvimede ved lægen, gør jo ikke nødvendigvis at du ikke er frisk nok til at arbejde alle andre dage, så der må være noget mere i den historie end du fortæller
__________________
Læser til socialrådgiver og er selv syg. Hader Term modellen og vil gøre alt mit til at øge respekten for den syge, samt anerkendelse af diagnoser fra egen læge. Bemærk at jeg lige er begyndt at læse til socialrådgiver, så jeg kender ikke al lovgivning endnu
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 16:34   #12
nokken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
nokken er ny på vejen
Nægtet sygedagpenge

Til alle der har svaret

Mange tak for jeres interesse.

Til orientering
Jeg har ikke en arbejdsgiver til at betale sygedagpenge,da jeg er selvstændig.
Betaler til en frivillig forsikring der skulle sikre dagpenge fra dag 1.
Var sygemeldt i 3 uger,og blev nægtet sygedagpenge for hele perioden.

Jeg kan godt undvære pengene, men føler mig dårligt behandlet-og ramt på min retsfølelse.
Kan ikke undgå at tænke at det må være et ******* for dem der er afhængige af systemet.

Jeg har været på arbejdsmarkedet i over 50 år- og har tænkt mig at fortsætte så længe jeg kan,det er selvfølgelig dumt, men det er nu mit valg.
nokken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 17:37   #13
nokken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
nokken er ny på vejen
Nægtet sygedagpenge

Kære Nilla

Du har helt ret,det er en vurderingssag om jeg kunne arbejde. Og så længe man ikke er død er der vel stadig lidt arbejde i en også som håndværker.
Det ligner heller ikke noget, at man bare på grund af lidt influenza ligger sig syg i 3 uger. Også selv om man er 64år.
Det er en god og sund indstilling at tage med sig som socialrådgiver.
Jeg formoder at du er ung og sund og rask så hvordan skulle du kunne sætte dig ind i hvordan det føles at være lidt syg.
Angående baggrunden for afslaget, kunne jeg tænke mig at det var fordi jeg er selvstændig,og derfor er mistænkt for at ville udnytte systemet.
nokken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 17:48   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kommunen ligger vægt på din lægeerklæring
så hvis der ikke er nogen gyldig grund fra din læge
så nægter de alså at udbetale sygdagpenge

loven er blevet meget stram på området, længere er den ikke
er syg og har været uden indtægt i 2 år
så det kan udmærket lade sig gøre
men er en helt anden sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 20:08   #15
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nokken Se meddelelser
Kære Nilla

Du har helt ret,det er en vurderingssag om jeg kunne arbejde. Og så længe man ikke er død er der vel stadig lidt arbejde i en også som håndværker.
Det ligner heller ikke noget, at man bare på grund af lidt influenza ligger sig syg i 3 uger. Også selv om man er 64år.
Det er en god og sund indstilling at tage med sig som socialrådgiver.
Jeg formoder at du er ung og sund og rask så hvordan skulle du kunne sætte dig ind i hvordan det føles at være lidt syg.
Angående baggrunden for afslaget, kunne jeg tænke mig at det var fordi jeg er selvstændig,og derfor er mistænkt for at ville udnytte systemet.
Hold da lige ferie...

Hvis du læser nedenunder Nillas svar kan du læse at hun også er syg...så måske du var lige hurtig nok ude med riven??

Og jo, en influenza kan skam godt vare i 3 uger...også selv om man skulle være 25. Men der er stadig regler for hvem der skal udbetale sygedagpengene...måske du skulle kigge din sygeforsikring efter i sømmene?? Måske du havde misforstået hvem der skulle betale??

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig angående reglerne for selvstændige...men jeg kan fortælle dig at jeg har leddegigt og været sygemeldt i over et år...bare jeg dog havde kunne nøjes med 3 uger...;-)
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 22:06   #16
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nokken Se meddelelser
Til alle der har svaret

Mange tak for jeres interesse.

Til orientering
Jeg har ikke en arbejdsgiver til at betale sygedagpenge,da jeg er selvstændig.
Betaler til en frivillig forsikring der skulle sikre dagpenge fra dag 1.
Var sygemeldt i 3 uger,og blev nægtet sygedagpenge for hele perioden.

Jeg kan godt undvære pengene, men føler mig dårligt behandlet-og ramt på min retsfølelse.
Kan ikke undgå at tænke at det må være et ******* for dem der er afhængige af systemet.

Jeg har været på arbejdsmarkedet i over 50 år- og har tænkt mig at fortsætte så længe jeg kan,det er selvfølgelig dumt, men det er nu mit valg.
Som selvstændig (med sygeforsikring) er du idag forpligtigt til at sygemelde dig SENEST 8 dage efter 1. sygedag (ellers mister du dagpenge rettighederne i hele perioden). Samtidig skal du være opmærksom på at det skal indberettes elektronisk, man kan ikke søge via papir mere.....

Samtidig skal der selvfølgelig være en lægeerklæring.

Hvis du opfylder dette, vil jeg da klage over kommunens afgørelse, din klage mulighed findes i dit afslag - for du har vel fået det pr. skrift, ellers ville jeg starte med at klage over dette.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 11:10   #17
nokken
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
nokken er ny på vejen
Tak for hjælpen

Til orientering

Jeg klagede til statsforvaltningen over kommunens afgørelse og fik ubetinget medhold.
Kommunen har udbetalt mine sygedagpenge,dog uden undskyldning,og ingen renter, regnskab, eller forklaring over hvordan de kunne træffe en så urimelig beslutning.
Er det kommunens spareiver der er gået over gevind,det kunne jo være en der ikke klagede.
Eller føler de sig bare som herrefolket, der har ret til at skalte og valte som de har lyster ?

nokken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 11:24   #18
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nokken Se meddelelser
Til orientering

Jeg klagede til statsforvaltningen over kommunens afgørelse og fik ubetinget medhold.
Kommunen har udbetalt mine sygedagpenge,dog uden undskyldning,og ingen renter, regnskab, eller forklaring over hvordan de kunne træffe en så urimelig beslutning.
Er det kommunens spareiver der er gået over gevind,det kunne jo være en der ikke klagede.
Eller føler de sig bare som herrefolket, der har ret til at skalte og valte som de har lyster ?



Derfor der er brug for K10

Mvh Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 12:05   #19
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det kommer an på hvilken forsikring du som selvstændig har tegnet, nogle kommer først til udbetaling efter mere end 3 ugers sygdom, og det kommer an på din årsindtægt i firmaet, det beregner de ud fra.

Har du haft minusår på bundlinien så giver det desværre ingenting.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 12:09   #20
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Arbejdsgiver betaler jo de første 3 uger såvidt jeg husker, så kommunen skal jo ikke betale noget, så derfor ingen sygedagpenge
__________________
Læser til socialrådgiver og er selv syg. Hader Term modellen og vil gøre alt mit til at øge respekten for den syge, samt anerkendelse af diagnoser fra egen læge. Bemærk at jeg lige er begyndt at læse til socialrådgiver, så jeg kender ikke al lovgivning endnu
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nægtet arbejdsprøvning Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 09-07-2013 13:41
Hjælp!Nægtet behandling Tullepigen90 Dit og Dat 12 22-01-2011 14:35
HJÆLP! Jeg bliver nægtet FP TrætPige Din historie 57 20-12-2010 03:49
Nægtet bisidder. Pingu Alt det andet 2 21-11-2010 10:50
sagsbehandlerskift - nægtet!!! lena Hjælpemidler til handicappede 10 11-04-2008 11:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension