K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2014, 16:13   #1
Futte030
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Futte030 er ny på vejen
Gensidigforsørgerpligt

Hej er der gensidigforsørgerpligt for gifte fra 2015. Har hørt der er blevet ændret i reglerne.
Futte030 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 17:34   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
reglerne er ikke lavet om for gifte, desværre.

lige nu er der gf på ½ kraft for ugifte der er der også til næste år, skulle blive lavet om for 2016, men det kommer an på valget, men gifte får det ikke letter
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 17:39   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej Desværre Gifte må leve videre med at kunne få overført evt ikke anvendt personfradrag til ægtefællen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 20:11   #4
Futte030
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Futte030 er ny på vejen
Så må man jo blive skilt og bare være samlevende systemet hænger sku ikke for godt sammen
Futte030 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 21:06   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja så ville du kunne få ½ kontant hjælp i år men jeg tro de stopper for de ugifte også i år 16, selv om de siger nej lige nu men lad os se efter valget.

vi er i same båd, her er det bare min mand , der ikke får noget
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 07:45   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg drømmer også hverdag om gensidig forsørger pligt forsvinder for førtidspensionister...synes ikke det er fair-det både gælder venner-veninder-kærester og ægtefolk..

mange har ik mere eller har mindre end en forsørger på kontanthjælp-ingen kritik af dem....sådan skal det ikke forståes...

men når de nu ruller det tilbage- burde de gøre det for alle incl--folkepensionister som ofte har endnu mindre-men de grupper springer de let og elegant henover hvergang...

stribe ftp

ps undskyld hvis jeg er lidt udenfor emnet-men kunne ikke dy mig...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 07:49   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har også svært ved at forstå det ikke gælder alle, der burde være lige ret for gifte, ugifte, pensionister.
det bliver der sikkert også men på den dårlige måde
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 10:31   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er lidt retfærdighed i, at de samlevende kun har halv gf -også i 2015, da de ikke kan bruge partnerens skattefradrag.
Det er dog ikke de blås kop te, så spændende, hvad der sker med en evt blå regering.
Kunne være fuld gf og reguleringer på skatteområdet, men det kan man jo kun gætte om.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 11:25   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
men når de nu ruller det tilbage- burde de gøre det for alle incl--folkepensionister som ofte har endnu mindre-men de grupper springer de let og elegant henover hvergang...
..
Ja det er helt vildt det de har gang i

Den gensidige forsørgerpligt for kontanthjælpsmodtagere blev indført for at ligestille med andre grupper ... Når man så indser at det var en kæmpefejl og vil fjerne den igen, så må politikerne tage skridtet fuldt ud og indse at det også er forkert at pensionistgrupperne har gensidig forsørgelsespligt... det er da fuldstændig urimeligt at man fjerner en lov som er solgt på at der skal være ligestilling grupperne imellem, for så at genindføre uligheden...

Den gensidige forsørgerpligt er et levn fra gamle tider.... politikerne burde have taget skridtet fuldt ud og fjernet den fra alle så, i stedet for bare at rulle noget misk mask tilbage til det tidligere makværk...

Men desværre er der nok større chance for at det bliver genindført når de blå kommer til, end at der endelig bliver gjort op med gammeldags forsørgerpligt...





....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 11:51   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hexi

enig...

og MANGE både før 2003 og efter får ikke ret meget,..

jeg får selv ikke ret meget og uanset hvordan man vender og drejer det er det for dyrt i mit tilfælde at være 2- ikke mindst fordi min mand ikke er far til min søn...
jeg f¨år så reel mindre end en forsørger af det offentlige...jeg er dog ikke værst ramt..det er de sammenlevende fra før 2003 - da de ikke får ret mange af de gode der skulle forestille sig at gi..det er kun de enlige..

igen det er ikke de enliges skyld . og sådan skal det ikke opfattes...

det er politikers skyld og det hidser mig virkelig op de nu ruller de til bage for EN gruppe og ikke for andre...
hvor er retfærdigheden i det

mange ftp-er lider derude - men bliver glemt...det har jo været sådan i snart 20 år-mener jeg...for alle ftp-er...undtagen enlige..
forstår ikke der ikke bliver gjort oprør...

jeg lider INGEN nød selv..det er princippet i man mister 6000kr grundbeløb fordi der er 2...

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension