K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2012, 02:43   #11
Ibbder1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Ibbder1234 er ny på vejen
Bedre end ingen ting, 100% rygeforbud var da at ønske, men ak..

Nu handler det vel bare om at få gennemført en smule af deres løfter så det ser ud som om der sker noget hos S-SF

Folk der røg burde tvinges til at tegne privat helbreds forsikring, så ikke os der forsøger at holde os raske, skal betale for de "stakler" der ønsker at dø tidligere, det samme burde gælde folk, der ligesom jeg var tæt på en diabetes 2, her var det frygten for diabetes der blev den motiverende faktor og ikke prisen på flødeboller og cola.
Ibbder1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 05:14   #12
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hmmm

Citat:
Oprindeligt indsendt af pandaline Se meddelelser
Hvis rygeloven var som i dag dengang jeg var barn, var jeg, og mange andre børn, aldrig blevet rygere. Jeg var slave og hjernevasket af det **** fra jeg var 11 år og det lykkedes mig først at slippe ud af mit misbrug da jeg var 33.

Lungerne er desværre smadrede og jeg har aldrig en nat uden hoste. Dette sørger mine naboer for at opretholde med al den røg der trænger ind i min nu 3. lejlighed.

Jeg vil ikke bestemme om andre skal ryge, men jeg må forsøge at holde vejret op til anden sal fordi opgangen stinker af røg. Ikke nemt når man har nedsat lungefunktion.

Min lille datter på snart 3 år har været passiv ryger hele sit liv takket være vores mange naboers livlige pulsen. Hun har kronisk luftvejsinfektion (astma) og kronisk mellemørebet. Ørelægen sagde jeg måtte finde en anden bolig - det gjorde jeg så 2 gange, men vi er stadig lige plaget af røgen.

Så vi koster statskassen en masse penge i medicintilskud og utallige læge- og speciallægebesøg og lægerne forbander politikerne for ikke at tage et reelt ansvar og i det mindste beskytte børn imod passiv røg.

Der er vel ingen der har noget imod at rygere og ikke-rygere bor hver for sig? Problemet er at politikerne ved at de fleste ikke-rygere ville kræve røgfri boliger og det ville blive p....dyrt at bygge/renovere alle de boliger.

Indtil da må det være rygerens ansvar at se til at hans/hendes adfærd ikke generer nogen - nøjagtigt som man ikke må være sine naboer til gene med støj, husdyr, etc. Hvor svært kan det være?
Har du overvejet om det ikke kunne være arvelige faktorer, der er skyld i din datters astma. For andelen af rygere er blevet mindre og mindre - og aldrig har antallet af børn med astma og andre allergier været større end nu.

Jeg tror at al sygdom skal man være disponeret for at få. Og at det ikke nødvendigvis skyldes ekstern påvirkning.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 06:09   #13
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg synes, det er helt fint at stramme rygeloven. Og ja, der er mange laster, jeg har selv været ryger, og jeg er også overvægtig, men rygning skader andres helbred, det gør spisning ikke, og det er der, forskellen er for mig.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 08:30   #14
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Da jeg skrev om rygning i alm byttige boliger... da mente jeg ikke opgangen... selvom den også til tider kan være ret så slem..

Nej naboen røg siver igennem væggen - betonvæg - og under gulvet ind til naboen..
Der er pt ikke noget at gøre ved det.. og jeg kan jo ikke forbyde dem at ryge i deres egen lejlighed.. men det er noget man skal tænke over når man som ikke-ryger flytter i anden lejlighed..

Hmm men det viser vel også at der ikke er en brandvæg hele vejen ned mellem de forskellige lejligheder ...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011

Sidst redigeret af Lunasdatter; 24-04-2012 kl. 09:47.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 09:09   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Nu om dage alle cigaretter smager ens og lugter ens og de lugter meget mere end i gamle dage.

Interessant er at regeringen vil ikke tvinge cigaret producenter til at udlevere liste over alle tilsætningsstoffer som findes i cigaretter.
Måske fordi staten tjener jo ret så mange penge på afgifter...

Men at forbyde folk at ryge i deres ejet hjem vil være en total krænkelse af privatlivsfred og det vil aldrig gå så længe cigaretter er i handlen.

Dog ved jeg at køberen af ejerbolig kan frit vælge mellem ryger eller ikke ryger bolig.

Der jeg flyttede ind i min ny lejlighed, på trods for, at denne var ny malet osv. lejligheden stank af gammel cigar i flere måneder og jeg fik fortalt at forehavende lejer var en cigarryger. Ble……
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 09:12   #16
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Jeg kan kun hilse ny rygeforbud velkomne.

For mig er der også stor forskel på fedme og rygning. Det første påvirker mig det andet mig og alle omkring mig.

Jeg har så gennem mange år undret mig over at rygere kan få tilbudt gratis rygestop kurser, mens overvægtige bare må kæmpe deres egen kamp.

Især synes jeg det er træls når overvægten er kommet som konsekvens af medicin, med netop den bivirkning. Man tager sig af alle andre bivirkninger der kan kureres med en ny pille, men overvægten får man ingen hjælp til.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 09:17   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
@velcro:
vel talt!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 09:29   #18
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
...
Jeg har så gennem mange år undret mig over at rygere kan få tilbudt gratis rygestop kurser, mens overvægtige bare må kæmpe deres egen kamp.

Især synes jeg det er træls når overvægten er kommet som konsekvens af medicin..
Mange blive overvægtige bla. fordi deres muskelmase blive minimeret. Den korrekte ernæring gøre underværker og det er der hvor overvægtige mennesker burde starte.
p.t. jeg skriver ikke om slankekure men om ombygning af muskelmasen via kosten.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 09:31   #19
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
ja med de regler de er igang med hvor man nærmest ikk vil få et sultecirkulære som modtager af en hvilken som helst overførselsindkomst, behøver de ikke lovgive om det, da kommer det helt af sig selv!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2012, 09:56   #20
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Nu om dage alle cigaretter smager ens og lugter ens og de lugter meget mere end i gamle dage.

Interessant er at regeringen vil ikke tvinge cigaret producenter til at udlevere liste over alle tilsætningsstoffer som findes i cigaretter.
Måske fordi staten tjener jo ret så mange penge på afgifter...

Men at forbyde folk at ryge i deres ejet hjem vil være en total krænkelse af privatlivsfred og det vil aldrig gå så længe cigaretter er i handlen.

Dog ved jeg at køberen af ejerbolig kan frit vælge mellem ryger eller ikke ryger bolig.

Der jeg flyttede ind i min ny lejlighed, på trods for, at denne var ny malet osv. lejligheden stank af gammel cigar i flere måneder og jeg fik fortalt at forehavende lejer var en cigarryger. Ble……
Karo nogle steder i DK er der lavet røg-frie boliger ... der må ikke ryges indenfor i disse boliger.. og da det i TV da var der en del rygere som flyttede dertil .. de gad ikke at have et indeklima som var forpestet med røg...

At forbyde at ryge i en lejlighed er vel det samme som de fleste boligfore. pt siger om husdyr... hos den boligfore. jeg er i, er der ingen husdyr .. og skal jeg passe min datters hund, så skal jeg søge om det .. og det er også ok ..
Alle ved jo ved indflytningen hvad der er for regler...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er jeg blevet helt vanvittig nu.... ;-/ TheLivingDead Din historie 16 05-02-2011 08:40
Handicappet politikere Hejdien Politik og Samfund 0 03-11-2007 12:54
Møde med politikere lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 18-10-2007 10:18
Påfugle politikere Claus Andersen Dit og Dat 4 23-01-2007 16:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension