K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2012, 17:06   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmm, Venstre, konservative og Liberal alliance støtter op om reformerne og dermed er der politisk flertal.
En ændring kan derfor kun komme på tale, hvis nogen fra ovenstående partier, vil tilføje ændringer der matcher med fx EL og DF.........lige pt kan jeg så ikke få øje på, hvad EL og DF har, der kan lokke de andre til en ændring.
Men der er jo meget os almene dansker ikke VED, så muligheden er der da.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 18:50   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej EL og DF kan desværre ikke ændre på noget....og deres ændringsforslag vil heller ikke gå igennem...

Så man skal nok ikke sætte næsen op efter de store ændringer i denne reform...

Men det bliver spændende at se hvad der kommer til at ske....for der er jo påpeget flere graverende fejl og usikkerheder i reformen...

Ankestyrelsen læser reformen som om at man nu skal erstatte ressourceprofilen med den rehabiliteringsplan der kommer....

Ankestyrelsen kan heller ikke rigtigt finde ud af om man helt fjerner lægekonsulenter eller ej....for de er væk når det drejer sig om fleksjob, førtidspension, ressourceforløb....

Men de skal åbenbart stadig anvendes til sygedagpenge....

Der er sådan set heller ikke sat nogle regler op for de sundhedsfaglige personer som skal bruges i den kliniske funktion....lidt lige som der heller ikke er regler for lægekonsulenter...

Der er lagt op til at hver kommune selv kan vælge hvem og hvordan det med disse sundhedsfaglige personer skal være/gøres....men det vil jo give en meget så forskellig behandling af folk....alt efter kommune.....at der næppe vil være nogen der kan finde ud af reglerne...

Man har jo hele tiden gået efter at gøre regler ens i alle kommuner så der ikke er forskel på om du bor i København eller Århus....men men der tager de femten skridt tilbage med de nye regler medmindre de har tænkt sig at præcisere dem...

Man ved heller ikke om hvad der sker med personer som har været under ægteskabsforsørgelse....hvis og om de i det hele taget kan komme i ressourceforløb....

Fordi man skal have været under offentlig forsørgelse i lang tid før man kan få et ressourceforløb....og det har de jo ikke.....men betyder det så at de ikke kan få et ressourceforløb....

Tja man kunne blive ved....for der er virkelig mange ting som ikke giver mening i den reform....

Man kan se samrådet der kommer d. 14/12-2012 ca kl 12.00 her http://www.ft.dk/webtv/video/20121/beu/13.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 20:44   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du har ret Web, der er AAALT for mange løse ender i den reform, og en stor del giver slet ingen mening - og ikke nok med det ikke giver mening, de prøver slet ikke at forklare hvad det egentlig er, det hele skal gå ud på (andet end at der skal spares).....
Jo mere jeg læser, jo mere forvirret bliver jeg. Sådan burde det jo ikke være.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 11:07   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sidder netop og følger det på TV........ser i det også???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 11:30   #15
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Nej - kan ikke finde det. Troede det var på folketingskanalen... Hvilken kanal ser du det på????
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 11:49   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kan se L53 er på som allersidste punkt..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 11:52   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her ligger Tinget på min kanal 95.

Nå Pip, den ér på.....jeg var lige ved at tro den ikke var med, for kunne ikke lige se den i repræsentationen.....pyha.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 12:09   #18
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Jeg kan godt se det på Folketingets hjemmeside. Der er de i gang med at snakke om det lige nu.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012

Sidst redigeret af Priks; 14-12-2012 kl. 12:13.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 12:29   #19
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Jeg ser det og jeg sidder her i min stue og RÅBER ad Mette Frederiksen. Hun fatter ikke en s...
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2012, 12:30   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, Mette er på nu.....

Hun bliver ved at sige, at der ikke står, at det gælder for folk der har været mange år på offentlig forsørgelse. Men der STÅR ordret, at det kræver man har været på offentlig forsørgelse i flere år, for at komme i ressourceforløb - har hun ikke selv læst det???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
åbent samråd- klagestrukturer østerbro Politik og Samfund 1 17-04-2013 23:17
Åbent samråd om ressourceforløb Risa Politik og Samfund 3 25-10-2012 22:46
Åbent samråd om ressourceforløb og sygedagpenge Julcas Politik og Samfund 0 05-10-2012 23:31
Åbent samråd om flexjob MØD OP Bobbi Politik og Samfund 11 29-03-2012 08:56
Åbent samråd om underbemanding i kommunerne zuza Politik og Samfund 0 26-01-2008 02:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension