K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2011, 01:36   #31
mama02
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
mama02 er ny på vejen
virksomhedspraktik/arbejdsprøvning

hej alle
jeg har set jeres forskellige svar på virksomhedspraktik/arbejdsprøvning og kan fortælle min historie.
jeg er 49 år og fik for 14 år siden konstateret en nedslidt lænderyg, blandet med ryglidelsen scheuermann i bryst/lænderyggen, med stærke smerter skiftende fra dag til dag. senere er så kommet slidgigt i alle fingreled,håndled,begge knæ,den ene ankelled, og begge skuldre med 2 operationer tilfølge men stadig mange stærker smerter daglig. Astma og forhøjet blodtryk , som er arveligt i familien, hvor der har været mange blodpropper/hjerneblødninger med dødelig udgang.......Jeg tager daglig stærk smertestillende, dels for at kunne sove om natten, men indimellem også daglig da jeg næsten intet kan lave uden at få ondt....... Mine papirere siger flexjob og er anbefalet af egen læge. Jeg har fagforeningen med i forløbet, men kommunen følger loven, så fagforeningen kan intet gøre på nuværende tidspunkt.. ( de har alle mine papirer og kender min sag) min sagsbehandler er ligeglad med hvad reumotolog, egen læge siger,og at jeg må tage smertestillende hverdag.. Jeg SKAL ud på fuldtid og arbejde igen, selvom min arbejdsprøvning har sagt max. 4 timer dagligt. jeg er nu i virksomhedspraktik i 12 mdr.( på revalidering) hvor det er meningen jeg skal op på fuldtid, men er smadret i flere dage hvis jeg kommer over 4 timer. fagforeningen har sagt at kommunerne ikke vil høre flexjob/pension og derfor gør alt for at prøve en af, for at se om man kan komme op på fuld tid..Kommunerne skal jo spare penge.Jeg er heldig at have en arbejdgiver som støtter mig fuld ud , som ved møde i denne mdr. vil have af vide af virksomhedkonsulenten hvorfor de presser mig til mere end jeg kan holde til, med efterfølgende sygemelding? jeg har fået en depression pga presset og mit blodtryk er indimellem meget højt selvom jeg er i medicinsk behandling. men jeg har fundet ud af i mit forløb at man skal sygemelde sig hvis man ikke kan klare de timer man er blevet sat til ( DET forstår kommunerne) og være rigtigt gode venner med ens kontaktperson i den virksomhed man er i....men hvordan det hele ender ved jeg ikke, men kan kun se tiden an.....
mama02 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 09:59   #32
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Arrgh jeg løber panden mod en mur hele tiden.

Formålet med praktikperioden er fuldstændig afklaret, så der er rene linjer.

Desværre er det bare håbløst, at finde en praktikplads - enten har de for travlt, eller også har de ikke brug for en i den funktion.

Æv, hvor er jeg træt af at løbe panden mod muren og blive mødt med afslag alle steder.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 14:42   #33
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser

Og her kommer så paragraf 2 stk 1-5:

§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov (lov om aktiv beskæftigelsesindsats) er:

4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,
(de der er tilkendt fleks)

...jeg tolker også denne 4) som dem, der er tilkendt flex!

Popia, kan du gennemskue, hvorfor jobcenter placerer mig som en 7), når jeg netop er tilkendt flex?
VH Popiae
Undskyld, trådstarter, at jeg møver mig ind i din tråd, men vi har nogenlunde samme problematikker i vores sagsbehandling.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 18:25   #34
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae

Og her kommer så paragraf 2 stk 1-5:

§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov (lov om aktiv beskæftigelsesindsats) er:

4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,
(de der er tilkendt fleks)

...jeg tolker også denne 4) som dem, der er tilkendt flex!

Popia, kan du gennemskue, hvorfor jobcenter placerer mig som en 7), når jeg netop er tilkendt flex?
VH Popiae

Undskyld, trådstarter, at jeg møver mig ind i din tråd, men vi har nogenlunde samme problematikker i vores sagsbehandling.
Det gør jobcenteret, fordi nr. 7 er de fleksjobvisiterede.
Nr. 5 er sygedagpenge

Alle målgrupperne

§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:

1) Ledige, der modtager dagpenge efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,

2) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik alene på grund af ledighed,

3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed,

4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,

5) personer, der modtager dagpenge under sygdom efter lov om sygedagpenge,

6) personer under folkepensionsalderen, jf. § 1 a i lov om social pension, med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der modtager førtidspension efter lov om social pension eller efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på nedsat tid på normale vilkår på arbejdsmarkedet,

7) personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet,

8) personer med handicap, jf. lov om kompensation til handicappede i erhverv m.v., der har gennemført en uddannelse af mindst 18 måneders varighed, som kan berettige til optagelse i en arbejdsløshedskasse, og som ikke har opnået ansættelse efter op til 2 år efter uddannelsens afslutning, og som mangler erhvervserfaring inden for det arbejdsområde, som uddannelsen kvalificerer til,

9) særlig udsatte unge under 18 år, hvor de eksisterende tilbud til unge under 18 år efter lov om social service ikke er tilstrækkelige, og som efter kommunens vurdering har behov for et tilbud efter kapitel 11, og

10) personer, der ikke er i beskæftigelse, og som ikke opfylder betingelserne for at modtage dagpenge efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. eller kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik.

Og på dansk:

1. Dagpengemodtagere
2. Kontanthjælp match 1
3. Kontanthjælp match 2-3
4. Revalidender
5. Sygedagpenge
6. Førtidspensionister
7. Fleksjobbere
8. Handicappede (isbryderordningen)
9. Unge under 18
10. Selvforsørgende

Sidst redigeret af Hans; 24-01-2011 kl. 20:25. Årsag: stavefejl
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 20:00   #35
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Mange tak, Hans :-)

Ha' en god aften oppe nordpå!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 10:32   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er korrekt at stå i stk 7, når man ER tilkendt fleks.

Men man kan godt aktiveres efter stk 4. Der henvises dog til kap.6, som vedr flaksjobbere.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 17:27   #37
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er korrekt at stå i stk 7, når man ER tilkendt fleks.

Men man kan godt aktiveres efter stk 4. Der henvises dog til kap.6, som vedr flaksjobbere.

VH Popiae
Tak, popiae!

Kap. 6 i "Lov om Aktiv Socialpolitik" omhandler revalidering.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 09:47   #38
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ok. så er det ikke helt korrekt med stk 4, men alene stk 7.

vh popia
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 13:10   #39
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Pyha, så lykkedes det.

Jeg har fundet et sted til min praktik/arbejdsprøvning. Det virker til at være et godt sted, med forståelse for min situation.
Samtidig har min jobkonsulent klart og tydeligt meldt ud til dem (og mig) at det ikke forventes at slutresultatet bliver tårnhøjt mht. timetallet. Det tager et stort pres fra mine skuldre, for jeg har en tendens til at presse mig selv alt for hårdt.

Jeg forventet at det bliver hårdt, men det skal bare overståes, så jeg kan blive afklaret mht. fleksjob. Arbejdsprøvningen er det sidste, som mangler eftersom alt det lægelige er på plads.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 14:52   #40
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solen Se meddelelser
Pyha, så lykkedes det.

Jeg har fundet et sted til min praktik/arbejdsprøvning. Det virker til at være et godt sted, med forståelse for min situation.
Samtidig har min jobkonsulent klart og tydeligt meldt ud til dem (og mig) at det ikke forventes at slutresultatet bliver tårnhøjt mht. timetallet. Det tager et stort pres fra mine skuldre, for jeg har en tendens til at presse mig selv alt for hårdt.

Jeg forventet at det bliver hårdt, men det skal bare overståes, så jeg kan blive afklaret mht. fleksjob. Arbejdsprøvningen er det sidste, som mangler eftersom alt det lægelige er på plads.
Husk nu at passe på dig selv. Kram
Du må også gerne kunne være lidt vågen når Du er i eget hjem
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
praktik v arbejdsprøvning wanttonwu Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 23-02-2013 09:35
Arbejdsprøvning / Praktik Perfektionisten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 23-02-2013 00:58
praktik/arbejdsprøvning minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 13-12-2012 23:03
Praktik eller arbejdsprøvning johnkjaer Alt det andet 23 27-06-2011 14:08
arbejdsprøvning kontra virksomhedspraktik.. Huldra Alt det andet 10 17-03-2010 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension