K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2010, 08:15   #1
sjj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
sjj er ny på vejen
Cool Ferie under sygdom

Hej

Hvordan og hvorledes gør man, når man er så heldig at have fået foræret en ferie til syden og er på sygedagpenge. Jeg skal jo klart søge om det, men hvor og hvordan og hvem skal kontaktes?? Man kan vel godt holde ferie?? Mener der er vel ingen problemer med at komme tilbage til sygedagpenge??? Det drejer sig om 1 uge. Har ikke holdt ferie i 4 år, så glæder mig allerede mega meget..
Mvh Sanne
sjj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 08:41   #2
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
det jeg gjorde det kontaktede jeg min sagsbehandler og hun vuderede at det var ok da jeg ikke stod overfor behandling men hun lukkede pengene og så skulle jeg vise min billet så hun kunne se vilke datoer jeg var udrejst
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 09:13   #3
sjj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
sjj er ny på vejen
Hej
Fair nok, men da du så kom tilbage fra ferie, var der så nogle problemer med at få sygedagpenge igen??

mvh Sanne
sjj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 09:22   #4
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
ferie

hej

jeg stod overfor samme problem, da min sagsbeh. sagde at hun ikke vidste om jeg skulle i afklarende forløb på det tidspunkt rejsen var, ville det betragtes som værende afvisning af tilbud så jeg måtte takke pænt nej.

der er ikke noget der hedder ferie under sygdom, men jeg håber for dig din sagsbeh. er mere imødekommende og forstående end min. det er der trods alt
nogen der er.

kram anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 09:25   #5
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Hejsa

Det er op til sagsbehandleren.. Jeg har fået nej de to gange jeg har spurgt.. Ikke for at tage modet fra dig.. sidst var her i sommers, og jeg var i arbejdsprøvning.. og havde været der i 8 mdr unden fri/ferie..

Så det kommer nok meget an på hvor du er i din sag..Men håber da for dig du får lov, for man har bare så meget brug for at komme væk fra det hele og bare slappe af..
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 09:29   #6
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Sidste sommer, da jeg var i afklaring, på sygedagpenge, fik jeg lov af min socialrådgiver, hun kaldte det så bare rekreation, da man ikke kan holde ferie på sygedagpenge.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 11:16   #7
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Man har ikke ret til ferie under sygdom, men kan være så heldig at have en flink sagsbehandler som giver lov.
Jeg har ikke haft ferie i 3 år,sååå......
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 12:46   #8
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Citat:
Ferie i sygeperioden
Du har som udgangspunkt ikke ret til at holde ferie, når du modtager sygedagpenge, eller din arbejdsgiver modtager sygedagpengerefusion fra kommunen.

Du kan evt. aftale med kommunen og din arbejdsgiver, at du raskmelder dig for at holde ferie og sygemelder dig igen efter ferien. Men det er vigtigt, at du har kommunens accept, inden du rejser på ferie.

I ferien vil du ikke få sygedagpenge, men feriegodtgørelse eller løn under sygdom, hvis du har optjent ret hertil.
Husk at få accept på skrift så de ikke kan komme og påstå du ikke måtte holde ferie i bag efter.

Jeg kender ikke din sagsbehandler, men hvis hun/han er til at snakke med synes jeg da du skal prøve!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 15:48   #9
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg ville helt klart....

Citat:
Oprindeligt indsendt af sjj Se meddelelser
Hej

Hvordan og hvorledes gør man, når man er så heldig at have fået foræret en ferie til syden og er på sygedagpenge. Jeg skal jo klart søge om det, men hvor og hvordan og hvem skal kontaktes?? Man kan vel godt holde ferie?? Mener der er vel ingen problemer med at komme tilbage til sygedagpenge??? Det drejer sig om 1 uge. Har ikke holdt ferie i 4 år, så glæder mig allerede mega meget..
Mvh Sanne
Jeg ville helt klart snakke med min sagsbehandler om - hvor meget jeg trængte til rekreation - altså en lille ferie væk fra alle problemer m.v.

En sagsbehandler burde (efter min mening) være forstående overfor sådan en ting.
Jeg håber det bedste for dig, så du kan få en lille, dejlig ferie.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 22:38   #10
Lotz01
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Odense
Alder: 40
Indlæg: 23
Styrke: 14
Lotz01 er ny på vejen
Ingen ferie til mig...

Jeg fik også tilbudt en gratis ferie, men min sagsbehandler sagde nej, for hun mente jeg muligvis skulle starte i aktivitets-tilbud liiiiiii netop DER! Måtte pænt takke nej, og kom naturligvis ikke i a-tilbud før 3 uger efter ferien var slut Træls! Men ja det er din sagsbehandler du skal have fat i...
Jeg krydser fingre for dig!
Lotz01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nye regler ved sygdom og ferie ? c.l.e.o. Politik og Samfund 0 26-07-2011 16:18
Ferie under sygdom ved fleksjob??? aha Spørgsmål ang fleksjob 1 18-08-2010 14:15
ferie under sygdom franzi Dit og Dat 4 03-03-2009 12:22
Ferie ved sygdom Yasmin Alt det andet 1 06-01-2009 10:00
Ophold/ferie i udlandet under sygdom gittedl Politik og Samfund 6 02-09-2008 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension