K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2010, 23:39   #61
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Solost, jeg hiver lige din tråd op og fortæller - igen - at jeg har 2 speciel lægeerklæringer som kommunen har betalt for og det er ikke nogen jeg har bedt om. Dog har jeg foreslået den sidste frem for en indlæggelse på psykiatrisk hospital. Spørg lige hvad din sb, har af problemer i forhold til at anskaffe sådanne erklæringer, har hun et budget ??

EE

Det ved jeg ikke, hun siger bare det ikke er hendes ansvar. Og min kontaktperson siger, at det er pension's ansvar.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 23:42   #62
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Hvis man søger § 17, så har de fra dags dato 3 mdr til at færdiggøre sagen, skrive ressourceprofilen og give dig svar tilbage om du er tilkendt pension, eller om der gives afslag.
Okay, så det vil sige, at pension har egentlig ikke 3 måneder til at vurdere det i, fordi noget af tiden først skal gå med, at sagsbehandleren skal lave ressourceprofilen ?

Citat:
da det er sagsbehandleren der skal indstille dig til pension, positivt eller negativt.
Hvad mener du med dette ?



Jeg har aktindsigt, men søger det lige igen, inden jeg søger §17.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 05:08   #63
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Kan pension sige nej til at afgøre/modtage en sag om ftp. når man søger på §17, ligesom de kan, når der bliver søgt på §18 ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 06:05   #64
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Kan pension sige nej til at afgøre/modtage en sag om ftp. når man søger på §17, ligesom de kan, når der bliver søgt på §18 ?
Nej da skal de tage stilling til om du skal have pension eller ej.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 08:21   #65
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Okay, så det vil sige, at pension har egentlig ikke 3 måneder til at vurdere det i, fordi noget af tiden først skal gå med, at sagsbehandleren skal lave ressourceprofilen ?



Hvad mener du med dette ?



Jeg har aktindsigt, men søger det lige igen, inden jeg søger §17.
Det er sagsbehandleren der bestemmer om hun synes du skal have pension (positiv indstilling) eller om hun ikke synes du skal have pension (negativ indstilling).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 15:15   #66
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Det er sagsbehandleren der bestemmer om hun synes du skal have pension (positiv indstilling) eller om hun ikke synes du skal have pension (negativ indstilling).
Okay, men hvis man ryger ud i en anke efter afslag på §17, så kan de vel ikke give afslag på anken, med den begrundelse at sagsbehandleren ikke syntes man skal have ftp. ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 15:21   #67
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Er der nogen, der har oplevet problemer med, at afgørelsen har trukket ud, på en §17, f.g ?


Hvis man får afslag på en §17, f.g og man så anker, hvor lang tid har kommunen så til at svare på anken ?


Hvis de holder fast og man derfor får afslag igen. Og man så anker igen, hvor bliver anken så sendt hen ?


Hvis man søger ftp. §17, f.g hvad så med ressourceprofil, foregår det så ligesom normalt, at man får den til partshøring og man skal skrive under og alt det der?

Sidst redigeret af SoLost; 28-09-2010 kl. 15:36.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 20:36   #68
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
hvis du får et afslag fra kommunen har du 4 uger til at anke den afgørelse, fra den dag du anker har kommunen så 4 uger til at gennemgå sagen igen, hvis de vælger at fastholde deres afslag sender de klagen videre til beskæftigelsesankenævnet, det kan godt tage nogle mdr derinde før man får en afgørelse derfra hvis den også er et afslag kan du igen vælge at anke den og så bliver den sendt videre til ankestyrelsen, så hvis det bliver ved med at være et afslag kan det godt komme til at tage rigtig lang tid
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 21:25   #69
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
sender de klagen videre til beskæftigelsesankenævnet, det kan godt tage nogle mdr derinde før man får en afgørelse derfra
Men er der ingen fast svarfrist/behandlingstid hos beskæftigelsesankenævnet ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 09:46   #70
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Nope... og det er meget forskelligt fra nævn til nævn, hvor hurtigt/langsomt det går.
Har lige fået en tilbage, som det så kun tog dem 14 måneder at afgøre!!

Men har hørt om steder, hvor det "kun" tager 4-5 måneder.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
argh helle4 Dit og Dat 5 19-08-2008 22:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension