K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2010, 20:50   #31
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hey leduce...

hvorfor ikke søge en § 17 selv, på det foreliggende grundlag.. når din sagsbehandler mener du skal anke.??
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 20:53   #32
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg synes helt sikkert, du skal gøre som din sagsbehandler foreslår. Ank afgørelsen, når du har aktindsigten - og har fået nye lægepapirer fra din psykiater. Send evt. anken indenfor tidsfristen - og eftersend de nye lægepapirer hurtigst muligt. Eller bed om udsættelse af anken, til du har nye lægepapirer. Det kan man godt få.

Inden de stopper dine sygedagpenge, kan du søge pension efter §17 på det foreliggende grundlag. Måske din sagsbehandler vil støtte dig i det, da hun er af den mening, at du bør tilkendes pension. På den måde beholder du dine sygedagpenge, til der er en afgørelse på §17-ansøgningen. Der kan gå op til 3 måneder. Du har intet at tabe, men alt at vinde, da du nu er henvist til kontanthjælp.

Så vidt jeg ved, kan du både søge efter en §17 og anke afslag på start af pensionssag efter §18 samtidigt.

Håber, det giver mening.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 01:26   #33
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
huldra:
jeg er lidt bange for den der 17

har tænkt mig at vente på aktindsigt,tager alt det de har skrevet i afslaget og sat ordene fra min sag op mod dem...der er godt nok mange ting der ikke passer ..

få ord fra min psykiater.

og så må vi se ..

hvis nu senere hen jeg vil søge en 17 kan man så det når man har fået afslag på en 18??
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 06:55   #34
bimse45
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
bimse45 er ny på vejen
Citat:
Aktuelt foreligger der således ikke dokumentation for at din arbejdsevne varigt er nedsat til det ubetydlige i ethvert erhverv og der er derfor truffet afgørelse om at meddele afslags på at påbegyndesag om førtidspension iht paragraf 18.
Hvis de mener du stadig har erhversevne så skal du da heller ikke have FTP ..... alt det selv diganose kan kommunen jo ikke bruge...
bimse45 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 07:16   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Leduce Se meddelelser

hvis nu senere hen jeg vil søge en 17 kan man så det når man har fået afslag på en 18??
JA.

Man kan til enhver tid søge en §17
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 07:58   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Leduce, det vi mener med, at du kunne søge en §17 inden dine sygedagpenge udløber er, at du jo således får dem forlænget en rum tid endnu, i al fald de op til 3 mdr. "de" har til at finde ud af om du er berettiget til ftp. iht. §17.

Jeg ved ikke om man så både kan anke afslaget på opstart af en §18 og søge en §17 på det foreliggende grundlag, men det er der sikkert andre der ved, for så kan du jo bare køre begge og derved have bedre chancer for det ene eller det andet.

Har din psykiater ikke formuleret at du ikke må arbejdsprøves ? Eller alternativt, har din sagsbehandler ikke i papirererne, rpén med mere konstateret at det er nyttesløst ??

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 08:08   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bimse45 Se meddelelser
Hvis de mener du stadig har erhversevne så skal du da heller ikke have FTP ..... alt det selv diganose kan kommunen jo ikke bruge...
I nogle sager finder man det dog nyttesløst, at afprøve folk og deres rest erhvervsevne af hensyn til deres helbred. Leduce har så vidt jeg husker været i opstart omkring afprøvning, men måtte stoppe denne netop pga. helbreddet.

Kommunerne kan så langt de ønsker det, mene at man har en rest erhvervsevne og dette er som regel også blevet konstateret ihht. til den arbejdsprøvning man kommer i under ens afklaring. I nogle tilfælde kan det dog som nævnt være til fare for ens helbred, at man presses ud i afprøvning eller presses op i tid, så der må man konstatere, at der bare ikke er nogen arbejds eller erhvervsevne, sådan er det desværre for nogle Bimse.

Vi ved godt at diagnoser ikke kan stå alene og det vil du såmænd også finde ud af via indlægene og trådene her på K10. Velkommen til forøvrigt.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 09:09   #38
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Leduce, det vi mener med, at du kunne søge en §17 inden dine sygedagpenge udløber er, at du jo således får dem forlænget en rum tid endnu, i al fald de op til 3 mdr. "de" har til at finde ud af om du er berettiget til ftp. iht. §17.

Jeg ved ikke om man så både kan anke afslaget på opstart af en §18 og søge en §17 på det foreliggende grundlag, men det er der sikkert andre der ved, for så kan du jo bare køre begge og derved have bedre chancer for det ene eller det andet.

Har din psykiater ikke formuleret at du ikke må arbejdsprøves ? Eller alternativt, har din sagsbehandler ikke i papirererne, rpén med mere konstateret at det er nyttesløst ??

Kh. EE
Jo man kan anke opstart, og søge § 17 selv samtidig, det kunne jeg ihvertfald.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 18:24   #39
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
BIMSE45 : hvis du nu har læst hele min situation ville du også vide at det de skriver ikke passer.

Jeg har været i jobprøvning 2 gange , lægekonsulent ,sagsbehandler i job prøvning og psykiater har skrevet i min ressurceprofil at der ingen arbejds evne er tilbage og jeg ikke mere har nogen form for arbejdsidentitet længere.
Alle behandlingsmuligheder er udtømt
Samt jeg ikke kan forsøge migselv via arbejdsmarkedet.

så ved ikke lige hvor du vil hen med dine ord.

Selvdiagnose?? aner ikke hvad du mener ..
jeg har fået mine diagnoser via overlæge på psykiatrisk afdeling.

og i den sidste arbejdsprøvning kunne jeg ikke længere holde til da jeg efter pres fik en diagnose oveni.

så JO jeg skal have min ftp. Det er vi mange der skal have men kassetænkning og uretfærdig behandling gør at vi ikke lige får det vi fortjener.

MEN velkommen til
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 18:38   #40
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Enteneller : jo alt det står der i min ressurceprofil.

Derfor vil min veninde tager det de har skrevet i afslaget op mod det der står i ressurceprofilen ..nytteløst med arbejdsprøvning..forværre min situation ...alle muligheder er udtømte .

som min veninde siger ..de er helt ude i hampen ..men går den så går den jo .

de er så modsigende i deres afslag ,jeg har ikke læst hele min ressurceprofil igenem efter afslaget men det har min veninde og så fik hun blæd på tanden

nu er jeg faktisk ikke ked af det mere nu er jeg bare blevet så sur over hvad de har prøvet at gøre mod mig..

spark lige til en der ligger ned.!!!
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enkeltydelse, afslag, anke Vovse Alt det andet 23 10-10-2013 13:55
Afslag på fp. Anke hvordan? sylle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-02-2013 12:10
HJÆLP til anke af § 100 afslag søsser98 Alt det andet 4 07-07-2012 20:20
Afslag, anke + ny paragraf? Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 24 31-03-2010 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension