K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2017, 00:39   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
JBO og alt det som man er underlagt pt.

Dette er vanskeligt, og jeg har holdt mig tilbage længe.
Men nu er nok, nok.

Jeg vil her forsøge, at beskrive min historie, som en advarsel til Jer derude.
Det bliver lidt rodet.

Jeg har ikke Peters systematiske hjerne, men vil gøre mit bedste.

Som diagnostiseret med PTSD og anerkendt af Arbejdskadestyrelsen var jeg naturligvis lettet, men det skulle vise sig senere at være en Dr. hyde og mr. jekyll diagnose, og det er det jeg her vil advare imod. så vidt mulgt til Jer derude, så undgå psykiatriske diagnoser og undgå psykiaters recepter på de såkaldte " lykkepiller" for mig blev alle symptomer forstørret, me heldigvis anerkendte psykiater mine kraftige bivirkninger.

i jobcentersysemet og sundhedssystemet blev jeg nemlig stigmatiseret, sådan at forstå at jeg i jobcentret ikke blev accepteret som syg, trods anerkendelsen i Arbejdsskadestyrelsen.

I lægesystemet blev alle andre symptomer ikke undersøgt, ikke hørt og ikke taget alvorligt, fordi alle symptomer jo kan være psykiske!!!!

Dette trods læger ikke ved særlig meget om PTSD, og efter den nye diagnose, funktioenlle lidelser er det jo uhyre hjælpsomt for læger at putte alt ind derunder.

Det er min påstand, fordi jeg på egen hånd har oplevet det.
Forklaring:

Igennem 2-3 år har jeg været tiltagende svimmel i en grad så jeg måtte tage taxa, da bare få skridt var umulige. Herudover en ekstrem træthed.

Da jeg ikke tidligere havde oplevet de symptomer på PTSD og fordi også psykiater ikke mente det kunne relaters til PTSD gik jeg til egen læge, men her mødte jeg en mur af arrogance og udvidenhed.

Egne læger, Uni Praksis i København K smilede til mig og sagde: Du er jo også noget stresset, og det var uden undersøgelser.

Jeg oplevede en arrogant holdning og neglisering af mine symptomer og undgik at komme der særlig ofte, da den oplevelse gjorde at den mur "satte mig på plads"
Blodprøver, som var generelle var normale, og så kan man intet fejle.

hvorfor skiftede jeg ikke læge.
Dels er der få læger der er ledige og dels anede jeg ikke om jeg gik fra asken til ilden.

Da jeg efter nogle år endelig mødte en vikarlæge som anderkendte mine symptomer og gav henvisning til neurolog blev jeg endelig henvist til MR. scanning, da jeg åbenbert ved en grundig undersøgelse havde udvist balanceproblemer.
neurologen var konmpetent og tog mig alvorligt.
MR. scanning har vist at jeg har symptomer på sclerose, men jeg afventer nu, da der er lang ventetid på udredning.

I de år der er gået med en oplevelse fra både familie og venner samt systemet har været rigtig hård.

Hvorfor, fordi de fleste mennesker tror på "sagkundskaben". De der ikke selv har været i den kasse tror blindt på systemet.

Den sidste oplevelse fra egen læge har overud rædselsfuld og det vel at mærke efter besøget os neurologen.

Han er nyuddannet som en af mange i samme lægehus. der er ca. 8, og han havde aldrig set mig, men begyndte med at han gerne ville optage mig på vidio, fordi han deltog i et undervisningsforløb.

Fandt hurtigt ud af, at han var i et træningsforløb til at lære funktionelle lidelser.

efterfølg. har jeg givet han karakteringen 0 på mail og jeg har ikke været venlig.

Dette er en advarsel til alle Jer der møder læger der ikke er kompetente og kan glæde sig over den " nye" diagnose, for så undgår de at tænke selv.
Huske at TERM modellen ikke er en anerkendt diagnose.

Sidst redigeret af vasen; 11-03-2017 kl. 00:58.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 07:41   #2
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Kære Vasen

Jeg forstår godt din frustration og bekymring. Og der er desværre mange, der har været udsat for noget lignende.

I min nærmeste omgangskreds kender jeg et par stykker, bl.a. min mand. Han har været igennem et 2,5 årigt forløb med forkert udredning, fordi hans praktiserende læge placerede ham i kassen med funktionelle lidelser.

Han skiftede læge, men kom desværre hen til én magen til. Hun udleverede ovenikøbet en pjece til ham om "Ondt i livet". Han kæmpede sig alligevel til videre udredning på et hospital. Men blev afvist her (måske havde prakt læge skrevet "kodeord"?)

Han blev tiltagende dårligere, kunne slet ikke gå eller sove for smerter. Kom op at skændes med hospitalslægen, som heldigvis sendte ham til et andet hospital for at slippe af med ham. Her tog det en erfaren og lyttende læge 10 min at opdage hans reumatologiske diagnose plus en stofskiftesygdom. Begge er kroniske sygdomme, som kan give skade på organsystemet, hvis man ikke kommer i behandling. Idag er min mands sygdomme velbehandlede og velregulerede, og han lever et normalt liv. Den ene sygdom kunne have blevet livstruende.

Det er farligt at få en psykiatrisk diagnose, hvis man fejler noget fysisk, da man risikerer, at man ikke får den rigtige udredning. Hvis man selv har på fornemmelsen, at der er noget galt, som lægerne ikke har kunnet finde ud af, skal man kæmpe videre. Skift absolut læge. Min mand måtte skifte praktiserende læge tre gange på et år.

Jeg håber ikke, du har sclerose, Vasen, men hvis du har, er det godt, det bliver opdaget, så du kan komme i behandling.

Knus
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 11-03-2017 kl. 07:54.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 10:20   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
I lægesystemet blev alle andre symptomer ikke undersøgt, ikke hørt og ikke taget alvorligt, fordi alle symptomer jo kan være psykiske!!!!

Dette trods læger ikke ved særlig meget om PTSD, og efter den nye diagnose, funktioenlle lidelser er det jo uhyre hjælpsomt for læger at putte alt ind derunder.

Det er min påstand, fordi jeg på egen hånd har oplevet det.
Forklaring:

Igennem 2-3 år har jeg været tiltagende svimmel i en grad så jeg måtte tage taxa, da bare få skridt var umulige. Herudover en ekstrem træthed.

Da jeg ikke tidligere havde oplevet de symptomer på PTSD og fordi også psykiater ikke mente det kunne relaters til PTSD gik jeg til egen læge, men her mødte jeg en mur af arrogance og udvidenhed.

Egne læger, Uni Praksis i København K smilede til mig og sagde: Du er jo også noget stresset, og det var uden undersøgelser.

Jeg oplevede en arrogant holdning og neglisering af mine symptomer og undgik at komme der særlig ofte, da den oplevelse gjorde at den mur "satte mig på plads"
Blodprøver, som var generelle var normale, og så kan man intet fejle.

hvorfor skiftede jeg ikke læge.
Dels er der få læger der er ledige og dels anede jeg ikke om jeg gik fra asken til ilden.

Da jeg efter nogle år endelig mødte en vikarlæge som anderkendte mine symptomer og gav henvisning til neurolog blev jeg endelig henvist til MR. scanning, da jeg åbenbert ved en grundig undersøgelse havde udvist balanceproblemer.
neurologen var konmpetent og tog mig alvorligt.
MR. scanning har vist at jeg har symptomer på sclerose, men jeg afventer nu, da der er lang ventetid på udredning.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
I min nærmeste omgangskreds kender jeg et par stykker, bl.a. min mand. Han har været igennem et 2,5 årigt forløb med forkert udredning, fordi hans praktiserende læge placerede ham i kassen med funktionelle lidelser.

Han skiftede læge, men kom desværre hen til én magen til. Hun udleverede ovenikøbet en pjece til ham om "Ondt i livet". Han kæmpede sig alligevel til videre udredning på et hospital. Men blev afvist her (måske havde prakt læge skrevet "kodeord"?)

Han blev tiltagende dårligere, kunne slet ikke gå eller sove for smerter. Kom op at skændes med hospitalslægen, som heldigvis sendte ham til et andet hospital for at slippe af med ham. Her tog det en erfaren og lyttende læge 10 min at opdage hans reumatologiske diagnose plus en stofskiftesygdom. Begge er kroniske sygdomme, som kan give skade på organsystemet, hvis man ikke kommer i behandling.
Det er noget seriøst svineri, at behandle mennesker på den måde.

Det bekræfter jo blot, endnu engang, min påstand om, at en god uddannelse ikke er nogen garanti for, at et menneske kan tænke selv.

Man skal vel ikke være specielt intelligent for at vide, at én diagnose ikke udelukker, at en ny kan dukke op.

Har i fået aktindsigt i lægejournaler, så i kan se hvad der er skrevet?

For jeg mener da helt klart, at der må være materiale til klagesager.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 12:07   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Tak til Stranpigen og vovse.

Strandpigen, det er dejligt for din mand at han endelig blev hørt og har fået den rette behandling.Tillykke med det!

Vedr. klage har jeg klaget over behandlingen af S. førtidspension, men at klage over læger anser jeg på håbløst idet meget få for medhold. Der er mange sager, som er lige til højrebenet, hvor folk alligevel ikke får medhold, men måske senere.
Har ikke overskud til det også pt.
Har længe overvejet at spørge til ombudsmanden over den politik som Københavns kommune bruger, rehabiliteringsteam og pensionsteam, men hold op, hvor er det svært for mig.

Mit hjem er fuld af akter, som jeg har svært ved at få orden i. men må snart tage mig sammen.
Der har været orden, men så skal jeg lige finde noget og så er det hele kaos igen.


Jeg ved ikke hvor mange derude, der oplever lign, men for de der gør er det et helvede.

Du spørger, Vovse om vi har fået journaler udleveret. Desværre er der ikke så meget vi, da jeg er alene og med en datter der er flyttet til Grønland er det ikke så nemt.søster i jylland har travlt med arbejde og kan slet ikke forstå sociale sager og siger, håber du finder ud af det. Bro rejser meget og når han er hjemme er ha hos kæreste i Jylland. de skal så meget, ferie og diverse.

Venner, fatter det ikke og er nok mest til sommerhus og X factor, så!

Min datter har dog hjulpet mig i 2015 med at skrive til pensionstemaet, da hun skriver godt og er meget konkret.
Det var da jeg søgte S. ftp, men der var samme tovholder i både Rehabiliteringsteamet og pensionsteamet, og den eneste der så mine papirer i pensionsteamet.

Jeg opfyldte samtlige formelle krav til at kunne søge. Det var en farce, som jeg ikke skal komme ind på her.
Når jeg øverst skriver, JBO er det fordi han i debatten i trosdags udtalte at 9 ud af 10 der har søgt S. ftp har fået det. Det er ikke det jeg har læst, men vil spørge detektor.

Dette klagede jeg over, men de henholder sig til, at når det er samme forvaltning er det ikke inhabilitet.
Det er godt nok smart.

Jeg kan se journalerne på sundhed DK, og så printe dem ud.

Sagsbehandler som jeg blev tildelt sidste år er på min side, og synes jeg atter kan søge pension. Hun vi indhente relevante oplysninger, og jeg stoler på hende.

Hun var rystet efter mødet i rehabiliteringsteamet, og hun blev også kørt over.

Allerede i 2014 bad jeg daværende SB oprette pension, men det nægtede han. efter ½ år igen og her sagde han jeg skulle i min. et års ressourceforløb, hvilket han fastholdt overfor min datter, da hun mente jeg måtte have misforstået ham.
Han sagde intet om S. ftp, og det fandt jeg ud af ved et tilfælde ved at google det.
Dette burde han have oplyst mig om.

Derfor var den sidste arbejdsprøvning gammel.

Man skal nemlig ikke i ressourceforløb eller andre tiltag, når det er S. ftp.

Jeg har flere andre sygdomme bl. er jeg på blodfortyndende medicin via Bispebjerg, som fandt mulige små blodpropper i hjernen. fra CT scanning, og dette fordi jeg til hver eneste læge ved indlæggelserne på lungeafd. klagede over svimmelhed.
Desuden har jeg kol, og har 3 gange på 3 mdr. været indlagt.

Kol er delvist min egen skyld, da mit rygning tog kraftigt til, da jeg blev syg med PTSD.
Jeg går også til kontrol på bispebjerg med hjertet, men det tror jeg ikke fejler noget.

Men neurologerne på Bispebjerg, som kom hver gang jeg var indlagt mente ikke der var noget neurologisk galt,og den ene sagde til mig, at det var psykisk, hvilket jeg nægtede,og alligevel har han skrevet på elendigt dansk, at jeg accepterede det , hvilket ikke er retvisende. Samtlige, 3 neurologer undersøgte mig i sengen og det var meget hurtige undersøgelser.

Gad vide om de også tænker, funktionelle lidelser.

Jeg har skiftet læge, men gør det igen, trods jeg slet har mødt ham face to face. Men en telefonsamtale med ham er nok til at jeg igen skifter læge.

Han var aggressiv, rå og uforskammet, da jeg bad om en priktest.
Det er Bispebjerg der opfordrede mig til det og sagde det skal gå gennem egen læge, men jeg har allerede fundet en anden løsning, så pyt med ham.

Villige gøre opmærksom på, at de på facebook er 2 lister over både gode læger, der ikke tror på funktionelle lidelser og en liste der gør.

Der er påfaldende få gode i Hovedstadsområdet.

Også påfaldende at der er mange neurologer.
undskyld min sædvanlige lange indlæg!

Sidst redigeret af vasen; 11-03-2017 kl. 12:22.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 13:52   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Da jeg først hørte om funktionelle lidelser, troede jeg først at det var løgn. Sådan kunne vores sundhedssystem jo ikke være.
Jeg hørte om det via et foredrag af Bente Stenfalk. Hun fortalte om flere eksempler, og mentalt tror jeg min kæbe ramte gulvet op til flere gange.
En af dem var f.eks. en diskusprolaps. Dvs vedkommende fik diagnosen funktionelle lidelser. Først da vedkommende virkelig insisterede (hvilket i sig selv var en kamp), lavede man nogen fysiske undersøgelser. Som viste sig at være en diskusprolaps.

Lige det eksempel havde stor indvirkning på mig, for min tankegang er ofte ret logisk.
Altså nu kæmper jeg selv med psykiske problematikker, men ting man kan SE, hvordan pokker kan man afskrive det!?
Det er virkelig udover min fatteevne.

Eller da en med en øjensygdom (igen noget fysisk), der var erklæret kronisk af de førende eksperter på området, blev henvist til klinik for funktionelle lidelser.
Hvordan pokker kan man forbedre en fysisk lidelse, med kognitiv terapi og mindfullness!?

Hvad med at vi stopper med at lønne alle fortalere for funktionelle lidelser og term modellen. Så kan de lære at tænke sig til deres løn, via kognitiv terapi.
"Nej nej, du skal ikke tænke over at du ikke har nogen penge på kontoen. Du skal tænke positivt. Tænk på at der ikke er minus på kontoen!"

"og i næste time skal i lære at forestille jer at jeres daglige havregryn med vand, er en lækker bøf med sovs"

Sidst redigeret af MistyMiss; 11-03-2017 kl. 13:55.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 15:09   #6
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Ha, det er en god ide, men hvordan i alverden gør man det. De får jo mange millioner af Trygfornden og Lundbeck, og sundhedsstyrelsen accepterer diagnosen. Hermed spares der jo penge i sundhedssystemet.

Vi patienter aflønner dem jo ikke.

Den med havregrøden er super morsom.
Min hund har en medfødt øjenlidelse, men dyrlægerne konverterer det da ikke til at det er noget hunden tror.

Det kan være man skal lege hund eller hest næste gang man skal undersøges.

Iøvrigt er det vist sværere, at bive dyrlæge end menneskelæge.
Sådan har det i hvertfald været en gang.
Tak for dit tragikomiske indlæg.

Mit indlæg er også en wakeup, til alle de som har en psykisk lidelse, om at mærke efter, hvis man mærker fysiske symptomer og ikke bare tro blindt på lægens ord.

Hvis jeg havde haft råd var jeg for længe siden gået til et privathospital, trods jeg principielt er imod det, da det opdeler os i et A og B hold.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 15:22   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Ha, det er en god ide, men hvordan i alverden gør man det. De får jo mange millioner af Trygfornden og Lundbeck, og sundhedsstyrelsen accepterer diagnosen. Hermed spares der jo penge i sundhedssystemet.

Vi patienter aflønner dem jo ikke.

Den med havregrøden er super morsom.
Min hund har en medfødt øjenlidelse, men dyrlægerne konverterer det da ikke til at det er noget hunden tror.

Det kan være man skal lege hund eller hest næste gang man skal undersøges.

Iøvrigt er det vist sværere, at bive dyrlæge end menneskelæge.
Sådan har det i hvertfald været en gang.
Tak for dit tragikomiske indlæg.

Mit indlæg er også en wakeup, til alle de som har en psykisk lidelse, om at mærke efter, hvis man mærker fysiske symptomer og ikke bare tro blindt på lægens ord.

Hvis jeg havde haft råd var jeg for længe siden gået til et privathospital, trods jeg principielt er imod det, da det opdeler os i et A og B hold.
Ja, den del kender jeg desværre også til :/

Den sorte humor har nok hjulpet mig en del af vejen i systemet. Det glæder mig at kunne snige et lille grin ind i hele denne groteske situation

Og ja, det er jeg selv opmærksom på. Har heldigvis en læge der sendte henviste mig til fys da jeg kom ind med smerter i skuldre/nakke. Endda også til røntgen, for at se om problemet kunne skyldes noget med mine ryghvirvler (forstod ikke præcist hvad han mente, men det blev i hvert fald udelukket efter røntgen).
Men synes generelt mange er hurtige til at trække kortet: "det kan jo være pga dine psykiske problematikker" :/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 17:28   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Du spørger, Vovse om vi har fået journaler udleveret. Desværre er der ikke så meget vi,
Jeg skrev "i" fordi jeg henvendte mig til både dig og Strandpigen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg kan se journalerne på sundhed DK, og så printe dem ud.
Er det ikke kun prøvesvar o.l. man kan se på sundhed.dk?

Eller kan man også se lægejournaler dér?

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Han var aggressiv, rå og uforskammet, da jeg bad om en priktest.
Det er Bispebjerg der opfordrede mig til det og sagde det skal gå gennem egen læge, men jeg har allerede fundet en anden løsning, så pyt med ham.
Hvis det er en priktest for at teste for allergi, så mener jeg helt bestemt den kan laves hos en øre, næse, hals-læge, uden henvisning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvordan pokker kan man forbedre en fysisk lidelse, med kognitiv terapi og mindfullness!?
Det eneste jeg kan forestille mig er, hvis en patient med en kronisk fysisk lidelse, som ikke kan kureres, har svært ved at leve med det, så kan patienten måske have glæde af nogle "værktøjer" til at lære, at acceptere tingene og leve med det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvad med at vi stopper med at lønne alle fortalere for funktionelle lidelser og term modellen. Så kan de lære at tænke sig til deres løn, via kognitiv terapi.
"Nej nej, du skal ikke tænke over at du ikke har nogen penge på kontoen. Du skal tænke positivt. Tænk på at der ikke er minus på kontoen!"

"og i næste time skal i lære at forestille jer at jeres daglige havregryn med vand, er en lækker bøf med sovs"
Det lyder som en riiigtig god idé.

Jeg har heldigvis endnu aldrig mødt en "term"-læge, men jeg har været i kløerne på en værkstedsleder på et beskyttet værksted (arbejdsprøvning), som tydeligvis havde lært noget term.

Når jeg henvendte mig og fortalte, at mine ryg-smerter var så slemme, at jeg ville tage hjem, så blev jeg hevet ind til "forhør", og blev bl.a. spurgt: "hvad sker der hvis du fortsætter".
Også da jeg forklarede, at jeg dagen før var blevet svimmel derhjemme og var nødt til at sætte mig, p.g.a. rygsmerterne.

Så spurgte jeg ham, "hvis nu du tager et bræt, en pakke pap-søm og en klap-hammer og begynder at slå pap-sømmene i brættet med klap-hammeren, hvad tror du så der sker?"

Hans respons var "jeg forstår ikke hvad du mener". Det var simpelthen en indlært sætning, som blev brugt hver gang jeg blev for "nærgående".

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Min hund har en medfødt øjenlidelse, men dyrlægerne konverterer det da ikke til at det er noget hunden tror.

Det kan være man skal lege hund eller hest næste gang man skal undersøges.
Åååh nej, lad endelig være med det, du risikerer bare, at de kommer med 2 sprøjter (aflivning).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 18:35   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg skrev "i" fordi jeg henvendte mig til både dig og Strandpigen.



Er det ikke kun prøvesvar o.l. man kan se på sundhed.dk?

Eller kan man også se lægejournaler dér?



Hvis det er en priktest for at teste for allergi, så mener jeg helt bestemt den kan laves hos en øre, næse, hals-læge, uden henvisning.



Det eneste jeg kan forestille mig er, hvis en patient med en kronisk fysisk lidelse, som ikke kan kureres, har svært ved at leve med det, så kan patienten måske have glæde af nogle "værktøjer" til at lære, at acceptere tingene og leve med det.



Det lyder som en riiigtig god idé.

Jeg har heldigvis endnu aldrig mødt en "term"-læge, men jeg har været i kløerne på en værkstedsleder på et beskyttet værksted (arbejdsprøvning), som tydeligvis havde lært noget term.

Når jeg henvendte mig og fortalte, at mine ryg-smerter var så slemme, at jeg ville tage hjem, så blev jeg hevet ind til "forhør", og blev bl.a. spurgt: "hvad sker der hvis du fortsætter".
Også da jeg forklarede, at jeg dagen før var blevet svimmel derhjemme og var nødt til at sætte mig, p.g.a. rygsmerterne.

Så spurgte jeg ham, "hvis nu du tager et bræt, en pakke pap-søm og en klap-hammer og begynder at slå pap-sømmene i brættet med klap-hammeren, hvad tror du så der sker?"

Hans respons var "jeg forstår ikke hvad du mener". Det var simpelthen en indlært sætning, som blev brugt hver gang jeg blev for "nærgående".



Åååh nej, lad endelig være med det, du risikerer bare, at de kommer med 2 sprøjter (aflivning).
Ha, men sige til de arrogante - men det tør jeg jo ikke - men det kunne være fedt at sige, hvad er du ude på?

Den var god den med sømmet. Det er utroligt hvad folk bilder sig ind for at hævde sig selv især når de ved man er i lommen på dem. En rigigt skidt. personlighed.

Ok, det med I overså jeg, beklager.

Jeg kunne for nogle måneder siden se journal på sundhed DK, men kun fra Hospitaler. Fra egen læge skal man desværre henvende sig og hos min tidligere læge kostede det 10 kr. pr. ark, og det er ret frustrende eftersom der jo på flere sider intet står af relevans.

Ja, øre, næse læger foretager test, og det har jeg fået tid til. På bispebjerg påstod de hårdnakket at det skulle gå gennem egen læge, så derfor denne omvej.

Jeg har nu fået oplyst at en blodprøve er langt bedre, men nu får jeg se.

I det hele taget er der i systemet selv stor forvirring, for øre, næse lægen kunne ikke forstå, hvorfor de ikke havde gjort det mens jeg var indlagt.

Mange tak til Jer alle, der har skrevet til mig!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2017, 19:56   #10
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Vovse: på sundhed.dk kan man se alle notater fra hospitalet.

Min mand har ikke orket at klage. Jeg opfordrede ham til det, da jeg er vred over kassen Funktionelle lidelser. Som jeg ser det, er diagnosen funktionelle lidelser især anvendt af dårlige og dovne læger, som mangler faglig nysgerrighed. Og det er direkte farligt for alvorligt syge mennesker.

Jeg forstår dog godt min mand. Vi har været igennem så meget sygdom begge to de sidste fem år (og jeg har jo også haft min kamp med kommunen, det var næsten ligeså slemt som min kræftbehandling) og der er begrænset energi, vi vil bare have det bedste ud af vores tid. Men godt at nogen orker at klage.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension