K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2009, 11:17   #11
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Der er ikke ret meget en læge kan sige for at undgå at udlevere din journal.

Så vidt jeg husker, er det kun oplysninger som vil være "farlige" for patienten af få at vide.

f.eks. hvis en person med en dyb depression beder om aktindsigt og der i journalen står noget der kunne forværre depressionen. F.eks. "Bent-Arne-Bjarne har stor risiko for at få en blodprop i sin penis, hvilket vil medføre at den falder af. Det kan ikke lade sig gøre at operere"
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 22:25   #12
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Lægejurnal - fortsættelsen

UHA ….man kan se, at vi har meget forskellige erfaringer med lægejournalen. Jeg vil også betale, hvis jeg ha´ fået tilbud at se min journal. Men jeg har fået at vide, at det findes alt i den hvad der skal være.

Hr. Luko jeg er ikke i fare at min penis falder af (jeg er en kvinde) , men trods min depression ha´ jeg fået at vide fra neurologen, at min nerve, som er i klemme (hånd) kan ikke opereres, fordi de ikke kan finde ud hvor nerven er skadet dvs. i albuen eller i håndled.

Derfor er jeg lidt mistænkelig ang. min lægejournal - hvorfor må jeg ikke se den .

Jeg har aftalt med min sagsbehandler, at hvis lægen nægte at sende/give mig kopi af lægeattest så ringer jeg til hende og hun sender mig en kopi.

Men hvad kan man gøre, hvis der mangler noget i den? Har man ret at klage, hvis dette sker? Og evt. til hvem?

Til sidst vil jeg takke mange gange hla72 for din faglig vejledning, som kan bruges af alle K10-ere.

Mange til alle.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 23:24   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg afleverede jo i mandags på skrift at jeg ville have aktindsigt og at jeg forlangte at mine papir kom til min nye læge så hun kunne få lavet en status og suprise .. de var kommet til min læge med fax her til morgen så jeg har fået lavet min status så nu venter jeg bare på min egen aktindsigt (jeg sagde til sekretæren oppe ved gamle læge at jeg syntes det var vanvittigt at jeg skulle hyre en advokat for at få mine rettigheder, kan være det var det som var med til at gøre dem nervøse )

Det hele ville være meget nemmere hvis man via sin digitale signatur kunne komme ind og se alle sine papir og printe dem ud ..
  Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 23:51   #14
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Thumbs up Tillykke Hejdien med din sag.

Jeg har digital signatur, men er den ikke kun for indberette til skattevæsen?
Hvordan kan man komme på sin lægejournal med digital signatur?
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 23:57   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Jeg har digital signatur, men er den ikke kun for indberette til skattevæsen?
Hvordan kan man komme på sin lægejournal med digital signatur?
Det kan man ikke sagde blot at det ville være meget nemmere hvis man kunne og det ville da også være logisk hvis man kunne bruge den til det ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægejournal Skade2006 Alt det andet 14 26-09-2009 02:14
Blevet nægtet psykologhjælp rose Dit og Dat 20 17-09-2009 22:55
kopi af min sag muntha Spørgsmål ang fleksjob 6 25-08-2008 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension