K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2011, 18:15   #101
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Carmen..
Jeg har aldrig set/fået oplyst at det skulle være en evaluering fra stedet....så bliver dig svar skyldig
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 08:17   #102
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Håndklædet er kastet i ringen....
Jeg orker ikke mere nu. For 2 mdr siden bad min sagsb. om at få en mdr til at opdatere min rp.
Da jeg kommer efter en måned, oplyser hun at hun har været syg, og ber om 14 dage mere. Jeg er jo flink og samarbejdsvillig, så det fik hun.
Modtager så for 2 uger siden en mail, hvori hun skriver at hun stadig ikke kan se at hun kan indstille mig til fp!
Jeg svarer tilbage, at dette undrer mig idet jeg jo har været hos hende hver 3. mdr. til opfølgning, hvor hun hver gang har fået at vide, at jeg igen kun er blevet dårligere.
Hun oplyser så, at min rp. slet ikke er opdateret siden jeg kom i flex...altså over to år siden. Jeg har søgt pgf 17, så forstår intet mere nu.
De har taget min førlighed fra mig.
Til August mister jeg min bolig (er på kontanthjælp, og falder pga sønnen's 18 års fødselsdag til den lave sats.
Jeg magter ikke mere psykisk og mister sikkert også kæresten på den konto.
Har kontaktet alle jeg kunne komme i tanke om, og alle siger samstemmende: Hvor er det dog modbydeligt og forfærdeligt.....men ingen kan/vil røre min sag.
Tak for ****!!!
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 08:46   #103
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Lizzy

Er der ikke mulighed for at få den evaluering fra stedet, som Carmen refererer til ?

I mit jobcenter kunne man få den direkte fra stedet,
også selv om kommunen havde fået den, og man dermed kunne få den via aktindsigten.

Den rapport indeholder sikkert ret meget, der peger på en førtidspension.
Kommunen må under alle omstændigheder have fået den,
men den er nok "bortkommet".

Det er da utroligt, at din RP ikke er opdateret gennem 2 år,
især fordi den SKAL opdateres ved ansøgning af §17.
Så hvad er det egentlig for papirer du blev vurderet på ?
Det er på tide at de får fingeren ud med den RP !!!

Jeg tror ikke der er anden udvej en at prøve en §17 på foreliggende grundlag igen?
Eller hvad mener I andre ?
Henvend dig direkte til afprøvningsstedet for at få den rapport,
som kommunen åbenbart ikke synes du skal se.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 08:54   #104
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Orker ikke mere nu...har kæmpet for det her i 6 år, lægekonsulent sletter relevante diagnoser og jeg kan ikke klage over hende.

Har prøvet at få borgmesteren i tale, men han vil ikke.

Jeg HAR tabt.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 09:18   #105
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lizzy,

Ikke fordi jeg har den gyldne løsning for dig, men jeg kan kun fortælle at jeg fulgte et råd herinde fra omkring min egen ftp. sag og det gav bonus.

Jeg havde fået mundkurv på fra min seneste sagsbehandler. Det kunne tage op til 5 mdr. før jeg ville få min ressource profil og rykkere ville kun kunne gøre dette værre. Jeg kunne se at det var en standard skrivelse, men følte mig i den grad degraderet og tænkte alligevel "nå men sådan er det vel bare".

Så blev jeg rådet til at skrive til politikkerne og var på min kommunes hjemme side og finde mail adr. til social udvalgsformanden og det hjalp. Min rp. blev lige skrevet på en uge, 18 sider og selvom der står at jeg ryger 10 - 15 cigaretter dagligt og jeg ikke kan finde ud af hvorvidt dette er dementeret (det er 15 år siden jeg røg), så har jeg accepteret rp for at holde skuden i vandet.

Borgmesteren er nok lige højt nok skudt, tag fat i jeres formand for social udvalget og skriv dine problemer i korte træk for at din sag kan blive færdig behandlet.

Jeg rykkede for min sag i fredags d. 25/3, da jeg ikke havde hørt noget fra udvalget siden d. 18/3, hvor de bekræftede at have modtaget min mail. Lørdag d. 26/3 modtog jeg min rp (til min fordel ) og i mandags d. 27/3, skrev de at de var i gang med at følge op og jeg skrev så tilbage at alt var i sin orden indtil videre, da jeg havde modtaget rp.

Går der ged i den igen så ved jeg hvor jeg skal henvende mig og jeg tror du skal prøve det samme ved din kommune. Skriv også det omkring din bolig situation og hvad der ellers måtte være, det holder jo ikke for dig overhovedet.

Det er med at komme i baglommen på dem, der har hoved ansvaret, borgmesteren modtager sikkert klager nok i forvejen. Skulle der mod forventning heller ikke blive reageret, der hvor du kommer frem, så har jeg mail adressen til Inger Støjberg
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 09:28   #106
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lizzi:

Ikke give op nu, så tæt ved målet!

Har du igen søgt efter §17, foreliggende grundlag.

De har så 3 mdr. til at klargøre sagen.

Inden da ber du om aktindsigt!

Ved ansøgningen skriver du selv de relevante bilag ind.
Altså laver en BILAGSLISTE, som du henviser til, lige under underskrift.

Ressourceprofil skal således laves, og du skal partshørres. Dette får du hjælp til herinde.

Du må gerne få en kopi af min, hvor der ligger 3 indstillinger til pension, for sammenligning, samt gode ideer.

Din sag bør gå igennem, efter evt en tur i BAN.

VH og stort kunds, med hold modet oppe fra Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 09:51   #107
ash
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Alder: 65
Indlæg: 46
Styrke: 14
ash er ny på vejen
Kære Popiae

Er også ved at være i nærheden af at skulle søge pension, min sagsbehandler er ved, i samarbejde med mig at lave min rp.

jeg kom i fleksjob i 2001, dengang lavede man ikke rp på mig, har været syg i ca 20 år. og som sagt i fleks job i 9 år, er sygemeldt nu, da det er slut prut finale.

Da jeg ikke har prøvet at lave sådan en, vil jeg høre om jeg evt. måtte se en kopi af din,for at have en ide om hvilke ting der vigtig med hensyn til pension.

Hav en god dag.

Knus ash.
ash er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 11:42   #108
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Jeg HAR agtindsigt.

Har nu forsøgt sidste udvej....har sendt mail til samtlige byrådsmedlemmer.

Tak for de sikkert gode forslag, men jeg har haft en hjerneblødning, og er pt. så langt nede, at jeg ikke kan overskue sagen mere.

Hjernen føles som om det syder og koger......Jo! De HAR fået mig ned med nakken.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 12:03   #109
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Lizzy .. sender dig lige et mega stort knus...... ♥ ♥

Jeg håber og beder til at din henvendelse til byrådsmedlemmerne bærer frugt..
Knus
Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 12:08   #110
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Tak. Det er pænt af dig.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension