K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2009, 10:13   #111
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Åh Julcha sender dig en masse det har du fortjent. Det er en svær situation du står i.

Men giv ikke op, der skal nok findes en løsning for dig.

Der er så mange herinde som vil hjælpe, det er så kanon. Jeg er desværre ikke den der kan huske §§, men det kan mange andre, kan kun sende dig opmuntrende ord.

Håber det bedste for dig, du har fortjent at få ro på din tilværelse.

1000 Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 12:50   #112
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er den her , det var ikke en § det var et skema som man kunne udfylde og søge om sygedagpenge... og den hedder dp200b og det ligger her http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/dp200b.pdf det min veninde og hendes fagforening gjorde var at de mens hun stadig var berettiget til revalidering sygemeldt hende INDEN hun fik brev om stop på revalideringsydelse .. min veninde fik IKKE sygedagpenge men fortsatte på sin revalidering i 9 mdr hvorefter hun blev sat på ledighedsydelse og er nu ved at blive indstillet til pension ...

jeg ved ikke om den går Julcha men den skal prøves ..

Jeg aner ikke hvorfor kommunen har handlet mht min veninde som de har eller om det overhovedet er lovligt , men hun er i hvert fald ikke kommet på kontanthjælp og sad i den samme situation som dig ...


Og så takker jeg lige Lena som sendte mig navnet på skemaet da jeg blev helt blank for alt det her ...

hold op hvor jeg hader revalidering den er så omstændelig og kommer man på den uden at det er det rigtige så er man så fanget på den
  Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 17:22   #113
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Puha puha, jeg er helt overvældet lige nu. Sidder bogstavelig talt og tuder over alle i fantastiske mennesker og den hjælp i giver. Jeg skal lige have det hele ind i hovedet og forstå det hele, men jeg har så f.... mange smerter i dag, så er nødt til lige nødt til at vente med de helt lange indlæg til i morgen. Det må i altså undskylde.

Lige et hurtigt et her. Hejdien, nej der er som sådan ingen deadline, ikke andet end det skal være inden rådgiveren laver sin vurdering. Men hun er okay, og jeg ved at hun ihvertfald venter til at hun har alle papirene samt svar fra min scanning.

Vender tilbage i morgen og så får jeg lige kigget noget mere på alle de super gode ting i har skrevet.

Og ja, en KÆMPE tak må du altså lige give til de der har hjulpet Hejdien, og giv dem et kæmpe knus fra mig som tak. En ringe tak, men bedre end ingenting.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 18:20   #114
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Julcha hvis ikke der er givet nogen tid endnu så er der håb endnu for det kan ske at du overgår direkte til fleks hvis det er det som i bliver enige om at det skal være, det er set mange gange før og stopper de revalidering pga sygdom og du ikke kan klare det, så er det jo oplagt med fleks bagefter kommer du direkte fra revalidering til fleks så er det ledighedsydelse og stopper de din revalidering uden at du er visiteret til fleks så skal de godtgøre hvorfor de gør det og hvorfor du ikke kan bevillliges fleks og så kan du anke den ...

Så alt håb er bestemt ikke ude ....

God bedring pas på dig selv
  Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 12:33   #115
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Hej alle sammen. Åhh hvor er jeg træt af at være syg. Men nu skal jeg til læge på fredag, han er bekymret for om det er mit b12 vitamin der er tosset igen. Så håber jeg at der kommer styr over det. For sådan her kan jeg ikke blive ved.

Nå, jamen siden sidst. Planen er nu at jeg skal ind og snakke med vejlederen på uni og snakke om en evt. orlov fra studiet, indtil jeg ved mere om hvad planen er. Jeg har sagt til min rådgiver at jeg ikke ved hvad der skal ske og at jeg har brug for tid. Det vil hun forsøge at give mig og ikke smide mig af revalideringen. Men som hun sagde mangler hun stadig status fra lægerne. Men jeg håber at hun vil give mig tiden, så jeg kan nå at få solgt mit hus. Jeg skal til møde i dag og i morgen ved to ejendomsmæglere for at høre deres bud på huset, og så vil det blive sat til salg.

I mens håber jeg så på at jeg kan holde den kørende mht bare at sige at jeg har brug for tid til at tænke og overveje hvad der skal ske.

Jeg har ringet til min akasse igen igen og fortalte dem om det skema. De vidste stadig ikke hvad jeg snakkede om, men lød heller ikke afvisende.

Så lige nu er det bare med at vente og vente. Noget jeg ikke er god til. Men før jeg ved noget mere omkring diagnose osv, kan jeg ikke gøre mere.

Endnu en gang tusind tak til jer alle.

Hilsen en meget træt og udkørt Julcha.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 12:37   #116
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
update update

Hej alle sammen. Det er lang tid siden i har hørt noget fra mig. Men hvis der stadig er nogen der kigger ind fra tid til anden, kommer der her en lille update.

Der er sket en del siden sidst.

1. Det var mit B12 vitamin der var inde og lave ravage igen igen. Så nu er jeg sat i behandling. Kan ikke mærke så meget forskel endnu, men håber det kommer og at medicinen bare lige skal have en chance for at virke.

2. Var til samtale igår ved kommunen. De lader mig blive på revalidering, gudskelov. Men jeg må kun gå sygemeldt i 6 måneder, så hun vil sætte mig i virksomhedspraktik til april indtil september hvor min orlov så slutter og hvor det er planen at jeg skal starte på uni igen.

3. Den største og vigtigste ting er at jeg endelig har fået min diagnose. LIge inden jul var jeg til endnu en MR skanning hvor jeg fik kontrast sprøjetet ind, og det var lige det der skulle til. Jeg var på sygehuset igår og fik svaret. Jeg har Morbus Bechterews, der var ingen tvivl mere. Så nu skal jeg igang med diverse medikamenter for at se hvad der virker på mig. De kan jo ikke helbredde mig da det er en kronisk sygdom. Men han sagde at med medicinen håber de på at kunne langsommeliggøre sygdomsprocessen, så MB´en ikke udvikler sig så stærkt som den har gjort indtil videre. Han håber at det samtidig kan hjælpe på mine smerter, men der er ingen garantier. Men så er det vel smertecentret jeg skal på.

Jeg er super lykkelig for endelig at have fået min diagnose. Jeg har i alt den her tid gået og staffet mig selv og sagt til mig selv at jeg jo måtte være rask siden de ikke kunne finde noget. Og at jeg bare skulle tage mig sammen. Men nu kan jeg endelig sige at NEJ, der ER noget galt og jeg ER syg. Det er ikke bare noget jeg går og bilder mig selv ind. Alle de mennesker der har fået mig til at føle mig mindreværdig, hypokonder osv osv osv osv. Ja det er dem der er noget i vejen med, ikke mig.

Men puha, det er ikke en sjov sygdom og jeg er bange for hvad der kommer til at ske, og hvordan udviklingen vil være. Nu er det lille bitte håb om at jeg en dag måske kunne blive rask helt væk. Ja, ved ikke helt hviket ben jeg skal stå på lige nu.

Fremtiden er godt nok svær at spå om, da jeg ikke har nogen anelse om hvad der skal ske og hvad jeg skal tænke. ALT er usikkert lige nu. Går bare og venter på at huset bliver solgt og bilen ligeså. Det er det eneste håndgribelige lige nu. FP, praktik, uni osv er så forvirrende og aner ikke noget.

Psykologen har jeg været tvunget til at stoppe ved, da kommunen ikke vil hjælpe mig med udgifterne. Deres måde at beregne rådighedsbeløbet på stinker. Men det kan jeg jo ikke gøre noget ved. Har klaget, men fik ikke medhold.

Ja, det var lidt fra mig.

Håber i alle havde en god jul og at i kom godt ind i det nye år.

til jer alle
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 15:35   #117
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Julcha.

Når et normalt fungerende menneske påstår at noget er galt, så er der noget galt. Hvilket din historie bevidner. Meld dig ind i http://gigtforeningen.dk/viden+om+gigt som du garanteret vil få glæde af i fremtiden.

Held og lykke og i håb om at du vil få overskud til at hjælpe andre her på k10. Der er brug for dig.

Iøvrigt er du berettiget til vederlagsfri vedligeholdstræning: se side 22 på : http://www.sst.dk/publ/Publ2008/Plan...api_4jul08.pdf som een af de få diagnoser.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-01-2010 kl. 15:53.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 05:24   #118
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hmm, kære Julcha, Både Viper og jeg har jo 'mixed feelings' ved den endelige bekræftelse på MB, dels fordi vi jo godt vidste at den var helt gal og er glade for at der kan sættes ord på; men er jo også bedrøvede over at du skal slås med den sygdom, som der i lang tid har været mistanke om at du havde/har

Jeg er ikke i tvivl om, at du er blevet mistænkeliggjort kommunen; men hvem andre har været så lede mod dig? ... Er det studiekammerater, 'venner' ... eller?

Bare folk dog ville bruge indersiden af deres hoved, i stedet for at projicere ders eget **** ud på andre sagesløse personer, der som oftest står i en fortvivlet situation; men tænk sådan her: "De ved ikke bedre, og er ikke værd at spilde mine kræfter på!"

Du skriver at du har klaget over afslaget til psykologhjælp .... Har den været inde over Statsamtet? .... Ellers skal du gøre det! ... Tænker også, at du måske skal prøve at få en ny henvisning til psykolog fra din læge, da MB er en alvorlig sygdom og selvfølgelig medfører en ny krise, nu den er blevet endelig bekræftet.

Har du egentlig fået de penge kommunen skyldte/skylder dig fra udlæg du havde under uddannelsen? .... Eller har du haft for meget andet om ørerne, selvom vi jo ved at du er hårdt hængt op, også økonomisk?

Viper og jeg håber naturligvis at du nu bedre kan hjælpes, nu lægerne ved at du har MB ikke mindst hvad angår smertebehandling, sådan at det hele bliver lidt lettere at bære!

Vid at vi tænker meget på dig, og følg Phhmw's råd, for du har brug for al den hjælp, der kan mobiliseres

De kærligste og varme hilsner og masser af fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 08:32   #119
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Julcha

Håber du selv har haft et godt nytår. Og nu kan du begynde at se lidt fremad. Hvor er det dejligt du har fået en diagnose.......men du vidste jo hele tiden der var noget som ikke var i orden.

Håber du kommer til at få det bedre, men det med smerter er svært, især når man ikke kan styre dem. måske skal man accepterer de er der. For de kan simpelhen ellers ødelægge en.......kender det.

Ved der er flere herinde som er i B12 mangel og det skal du vel fortsat have check på. Ellers vil jeg ønske dig alt muligt held og lykke med dit videre foretagende og regner da med du holder kontakt, så vi ved hvordan det går med dig.

Om kommunen, ja bliver man forbavset, underligt der er syge mennesker, med alt den viden de har om hvad folk skal gøre for at blive raske.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 13:54   #120
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Aller først, tak for jeres venlige ord og opbakning.

phhmw: Tusind mange gange tak for at du har fundet det. Så kan jeg jo få hjælp til fysioterapi. Det er jo fantastisk. Det er straks kopieret ud til at tage med op til lægen, så jeg kan komme igang hurtigst muligt.
Og ja mht til at hjælpe andre herinde. Det håber jeg på at kunne, også da jeg selv har været så glad og taknemmelig over den hjælp, gode råd og opmuntring man får herinde.

Hyanna: Nej jeg valgte ikke at sende den ind til statsamtet, jeg orkede det helt ærligt ikke. Deres beregning på mit rådgihedsbeløb er jo slet ikke realiteten da de ikke medtager alle udgifter. Er bare bange for at det ikke hjælper noget. Men ja skal da have talt med lægen hvad der evt kan gøres inde fra ham af. For der er da en eller anden lov der siger at hvis man oplever dødsfald eller alvorlig sygdom, at du er berettiget til 10 psykolog behandlinger. Har loven her et sted, men taler lige med ham. Tak for rådet. Og ja jeg har endelig fået de penge. Heldigvis.

Suncil: Ja, jeg har jo hele tiden vidst det, men jeg kunne aldrig få den sidste bekræftigelse på det. På et eller andet punkt har jeg jo hele tiden haft et lille bitte håb for at der jo så nok måske ikke var noget og at der egentlig var en chance for at jeg ville blive rask igen og derved kunne få mit liv tilbage.

Jeg er helt enig med dig i at smerter er nóget at man skal acceptere at de er der, men samtidig ikke lade dem styre ens liv. Men det er en langsommelig og hård process som jeg ikke er så lagt inde i endnu.

Mht b12, skal jeg til check igen om en måned for at se om behandlingen virker. Så den håber jeg kommer under kontrol. Synes ikke jeg kan mærke en forskel. Men den kommer forhåbentlig snart. Det er måske medicinen der er et stykke tid om at virke 100%

Citat:
Om kommunen, ja bliver man forbavset, underligt der er syge mennesker, med alt den viden de har om hvad folk skal gøre for at blive raske.
Hæ hæ, kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste dette. Du har så evigt ret. Hvad skal vi dog med læger når vi har så mange inde fra kommunen der kan udtale sig om og bestemme diagnoser

Jeg håber på at kunne blive ved med at opdatere omkring hvad der kommer til at ske, både mht kommunen, men især også med hvad der kommer til at ske sygdomsmæssigt med hvilken medicin, behandlinger osv jeg skal ud i. Måske andre kan bruge dette til noget, da det er en sygdom der er svær at have med at gøre.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere!!! paw thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 67 27-03-2010 00:18
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension