K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2009, 09:47   #91
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, desværre ikke andre råd, men læs Hyannas sidste indlæg igen, det er gode råd.
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 11:47   #92
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej, kære Julcha .... hmmmm, Jeg kan heller ikke indse, hvorfor at du ikke bliver indstillet til fleks eller førtidspension, eller bliver sat på sygedagpenge indtil svaret om MB foreligger

Jeg lover dig at lede og søge efter lovgivning idag, for MB er jo en ny diagnose, så der være muligheder for at du bibeholder, i hvert fald, sygedagpenge.

Hmmm, tænker også, at hvis de vil stoppe din ydelse (revalidering), hvad sker der så, hvis du søger en førtidspension på foreliggende grundlag, altså en § 17? ... Hvis man er på sygedagpenge må de ikke stoppe sygedagpengene før afgørelsen foreligger (3 mdr.)

Nå, det må jeg lige undersøge

Vender tilbage, når jeg er blevet lidt klogere på §§§ ...... Masser af fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 12:38   #93
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg fandt lige det her hos 3F
Citat:
Er du på revalidering og modtager revalideringsydelse, kan du beholde ydelsen under kortvarigt fravær på grund af sygdom.

Hvis ydelsen ophører på grund af din sygdom, kan du have ret til sygedagpenge, hvis du er dagpengeberettiget medlem af en a-kasse.

Kommunen foretager en individuel vurdering i din sag. Der kan være flere forhold, som har betydning for, om du kan få sygedagpenge.

Er du i ansat i arbejdsoptræning eller praktik med løntilskud i forbindelse med revalideringen, vil du være berettiget til sygedagpenge under forudsætning af, at det kommunale beskæftigelseskrav er opfyldt.


Og uuuhhhh jeg kan ikke huske hvad den § hed, kan ikke lige finde den men min veninde fik tilsendt en skema fra sin a kasse som vi havde med op på kommunen .. det jeg har sat ind her er fra 3F`s side og jeg ville hvis jeg var dig lige med det samme ringe til min fagforening og høre omkring det ...

http://www.3f.dk/3F,-d-,dk/Social%20...0og%20syg.aspx

så skal jeg nok lede efter § imens men det nemmeste vil være at lige ringe til fagforeningen ...
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 13:37   #94
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Tusind tak i to. Jeg har allerede ringet til min a kasse men hende jeg snakkede med kunne ikke lige svare på mine spørgsmål, men ville finde ud af det og ringe tilbage så hurtigt som muligt. Jeg sidder også og leder og leder og leder. Er ved at blive grå i hovedet.

Har igen også kontaktet DUKH igen, for at se om de kan hjælpe, men har endnu ikke fået mail om hvornår de ringer.

Er også igang med at lede efter en forening af frivillige socialrådgivere der hjælper gratis, men de er som sunket i jorden.

Problemet er jo at jeg IKKE kommer tilbage til skolen, da det er FP jeg vil søge. Men havde håbet på at kunne trække tiden lidt med at søge, da jeg stadig venter på svar fra min sidste scanning. Plus at jeg gerne vil søge efter § 18. Men hvis det er kontanthjælp jeg kommer på, kan jeg jo ikke vente. Arghhh.

Gud ved om jeg en dag kan sige: Det var det hele værd??????
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 14:29   #95
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hej ved ikke om det kan hjælpe, men der er noget der hedder SR-bistand, prøv at google det og se om det evt er noget du kan bruge. de har bla socialrådgivere der kan svare på mange spørgsmål.
held og lykke fremover, Maja
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 14:30   #96
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
www.sr-bistand.dk er adressen...

Citat:
Hvordan kommer du i kontakt med en rådgiver?
Du kan ringe til os mandag - torsdag mellem kl.10.00 - 15.00 og fredag mellem kl.10.00 - 14.30.
Hvis muligt, vil du blive stillet om til en rådgiver med det samme.

Der er også mulighed for personlig samtale mandag - torsdag kl.13.00 - 15.00. Der kan ikke bestilles tid, og det anbefales, at du ringer i forvejen, for at høre om der er en rådgiver ledig. Du må desuden være forberedt på lidt ventetid, afhængig af hvor mange der er mødt op for en personlig samtale.

Er dit problem mere omfattende, vil du få tilbudt endnu en samtale enten på vores kontor eller over telefonen. Ved den personlige samtale vil du i de fleste tilfælde møde både både en socialrådgiver og en jurist.

Det vil være en fordel, men ikke et krav, hvis du, inden du kontakter en rådgiver, gør dig din problemstilling så klar som muligt - evt. ved at skrive kernepunkter eller spørgsmål ned. Det kan under samtalen lette kommunikationen mellem dig og rådgiveren.
Tlf.: 35 39 71 97
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 15:01   #97
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Genialt i to, tusind tusind tak. Det var lige det jeg ledte efter, jeg havde så kun kigget i nordjylland. Skynder mig lige at samle papirerne sammen og ringe.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 15:09   #98
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Nå, jeg skulle ringe imorgen efter klokken 11.30, da det er socialrådgiveren jeg skal have fat på. Hende jeg talte med var jurist. Men så prøver jeg der. Skal nok skrive hvad jeg finder ud af, da der sikkert er andre der måske kunne bruge deres svar til noget.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 14:28   #99
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Jeg har dårlige nyheder. Har talt med dem inde på sr-bistand. Jeg kommer på konatnthjælp, så snart hun vurderer at jeg ikke kan følge jobplanen og ikke kommer tilbage på skolen. Årsagen til det er at for at få sygedagpenge skal jeg have haft fuldtidsarbejde i 13 uger inden sygemeldingen. han kendte intet til det i siger mht hvis der er kommet nye sygdomme til. Ud over det, snakkede han noget om en evt friværdi i mit hus, og at det har betydning for kontanthjælpen.

A-kassen ringede tilbage og sagde at der var intet de kunne gøre, det var sådan loven var og den kunne de jo ikke gøre noget ved. De kunne tilbyde bisidder hvis jeg ud over a-kassen også meldte mig ind i fagforeningen, og der havde de også nogle faglige konsulenter. Men de kunne ikke hjælpe mig med noget. Hun var uforstående overfor hvorfor jeg havde gået og betalt til akassen me dmin situation.

Jeg er knust. Aner ikke hvad jeg skal gøre. Det hele kan bare snart være fuldstændig ligegyldigt. Giver sku bare snart op. Det kan da for f.... da ikke passe at der ikke bare er en lille bitte ting der kan lykkes. Det kan ikke passe at man som syg skal igennem alt det her. Jeg er ødelagt.

Tak for jeres hjælp alle sammen, men der er bare ikke noget at gøre.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 14:59   #100
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg fandt lige det her hos 3F




Og uuuhhhh jeg kan ikke huske hvad den § hed, kan ikke lige finde den men min veninde fik tilsendt en skema fra sin a kasse som vi havde med op på kommunen .. det jeg har sat ind her er fra 3F`s side og jeg ville hvis jeg var dig lige med det samme ringe til min fagforening og høre omkring det ...

http://www.3f.dk/3F,-d-,dk/Social%20...0og%20syg.aspx

så skal jeg nok lede efter § imens men det nemmeste vil være at lige ringe til fagforeningen ...

Julcha omtalte du det her for din fagforening , jeg har sendt et hjælp ud til alle jeg kan komme i tanke om som skulle kunne hjælpe mig med det , giv ikke helt op endnu , chancerne er ikke store men der er et lille bitte håb...

og så er jeg faktisk målløs over at sr-bistand kan sige at de ikke har hørt om noget sådan .. det findes min veninde kom ikke på kontanthjælp .. jeg undersøger videre og ser så om ikke jeg for hulen kan finde det igen ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere!!! paw thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 67 27-03-2010 00:18
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension