K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2009, 20:43   #1
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Kan ikke mere!!!

Hej til alle på k10 Jeg overvejer kraftigt at søge pension, da jeg ikke kan se flere muligheder.jeg har fra starten haft et lorteliv med narkomanforældre børneværn spædbørnshjem børnehjem plejefamilie ungdomsinstitiuationer til jeg blev 18 år. Derefter et 15 årigt langt misbrug af samtlige stoffer, med dertil hjemløshed psykoser lukkede afdelinger angst og depression. For otte år siden stoppede jeg mit misbrug og flyttede til Jylland og fik en kæreste. Derefter prøvede jeg at få gang i mit liv igen men kunne ikke fungere på en arbejdsplads pga mit hovede har taget varigt skade af misbruget. Min sagsbehandler gav mig et flexjob efter en vurdering på voksenpsykologisk kontor.De konkluderede at jeg aldrig ville kunne tage en uddannelse eller et kørekort og at jeg praktisk fungerede dårligt. det blev et flexjob jeg havde i 3 år ,men jeg kunne ikke følge med i køkkenet og blev sat til at sætte varer på plads. nu er jeg sagt op pga længerevarende sygemelding med angst depression og social fobi + en lavtsiddende Shceurmann i ryggen. Og nu er det jeg spørg kan man søge pension på det her grundlag, Jeg har jo ingen uddannelse eller kørekort, mit hovede fungerer dårligt og min ryg kan ikke løfte mere+ min omstillingsevne er lig nul. Jeg har simpelthen ikke mod på flere ture i kommunens vridemaskine. Kærlig hilsen Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 20:54   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal først sikre dig, at din ressourceprofil er opdateret med alle de ting, du har været igennem for at forsøge at bevare din tilknytning til arbejdsmarkedet.
(Og det er jo meget.)

Din ressourceprofil skulle gerne have været opdateret løbende, da loven siger, at det SKAL den.

Kommunen skulle også løbende have FOREBYGGET, at du ikke blev fyret, men det har den vel heller ikke gjort, vel?

Der SKAL løbende være kontakt med dig og ajourføring af din ressourceprofil, men det er der vel heller ikke.

Kommunen skulle i forbindelse med dit ophør i jobbet have taget stilling til, hvad der så skulle ske i din sag... kort sagt: En plan.

Der skulle også have været taget stilling til, om du fortsat skulle være fleksvisiteret eller have pension.

Som du kan se, har kommunen sikkert "forsømt" din sag, og det er så noget, der forhåbentlig kan komme din pensionsansøgning til gavn.

Hvis du er sikker på, at kommunen har alle de nødvendige papirer, så kan du søge pension på det foreliggende, kaldet §17.

Men ellers kan du søge aktindsigt, så du er sikker på, at den har papirerne. Du kan finde en formular øverst på siden her, som du kan printe ud.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 20:54   #3
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Hej med dig. Jeg har haft stor glæde af alle de gode råd, den viden og den hjælp alle de varmhjertede mennesker herinde har ydet mig da jeg også har store problemer med sjælen, jeg kan ikke læse f.eks lovparagraffer osv for min koncentration svigter så det at man her svarer hinanden på menneskesprog er guld værd.

Jeg kan desværre ikke råde dig et meget, det må jeg overlade til dem der ved mere om alt dette end jeg, men jeg har netop selv søgt pension på "det foreliggende grundlag" - har jeg fundet ud af, (det står der mere om i en anden tråd) og det er vist ikke det smarteste træk, så det skal du nok ikke gøre med mindre du har opdaterede lægepapirer og alt er belyst i din sag, ellers er det vist det bedste at sagsbehandleren indstiller dig....

Jeg har dog igennem de sidste 4 år fået af vide at det ikke er nok at ryggen er i stykker, så kan man bare finde et ikke-rygbelastende arbejde, men i og med du har været i fleksjob har man jo vurderet at du ikke kan arbejde på ordinære vilkår og nu er du jo åbenbart helt slidt ned, så tag en god samtale med din sagsbehandler og husk bisidder....

Men du får et med på vejen og ønsket om alt det bedste for dig i din sag
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 21:33   #4
Hustruen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: Hedensted
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 4
Styrke: 16
Hustruen er ny på vejen
Flot!

Kære Paw!
Tilykke med at du har fået kæmpet dig ud af misbruget og fundet en sød kæreste, rigtig godt gået
Kender desværre ikke så meget til førtidspensions sager, syntes at det var hårdt nok at sætte sig ind i flexjob ordningen.
Forstår ikke helt hvorfor kommunerne ikke under folk en lyk'lig tilværelse, håber det bedste for dig og din sag
Hustruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 17:42   #5
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Tusind tak for jeres råd og støtte Går pt på sygedagpenge , er der nogen der ved hvad der sker økonomisk når man søger pension?
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 17:51   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du fortsætter på sygedagpenge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 18:05   #7
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Tak for hjælpen Zuza. Du er en skat
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 22:18   #8
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Så er jeg har lige igen med et lillebitte spørgsmål.Hvis jeg får afslag på pension, kommer jeg så på kontanthjælp. Er på sygedagpenge pt, men ellers dagpengeberetiget flekser?Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 22:27   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så burde du få ledighedsydelse, da jeg går ud fra, at du så er ledig fleksjobber.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 14:58   #10
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Nu har jeg været inde ved min nye sagsbehandler,hun var rigtig sød og forstående. Jeg søgte pension§18 og skal nu i arbejdsprøvning, og opfølgende samtale med min sagsbehandler. Da jeg sad derinde brød jeg fulstændig sammen og tudede som en gal, det var så forløsende at komme af med alt det der har plaget mig et helt liv. hun skrev det hele ned i min rp og venter nu på papirer fra lægen. jeg er stadig sygemeldt af lægen, kan man arbejdsprøves når man er sygemeldt, eller venter de til man bliver rask? mange Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Kan ikke mere Spearl Alt det andet 11 05-10-2011 20:52
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension