K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2010, 10:33   #11
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det er egentlig sjovt Hobitten, at de ikke vil give dig pension, når du kun kan 7-8 timer, for så er du jo "usælgelig" til en arbejdsgiver.
"Normalt" siger man, at den nedre grænse er 13 ½ time, og i praksis nærmere 15 timer, og det har noget at gøre med de refusionsregler der er for arbejdsgiver. Hvis du kun kan arbejde under 15 timer, så vil arbejdsgiver miste penge på at have dig, og det er ikke helt nemt at overbevise dem om er en god ide! Så skal man nemlig kende nogen på forhånd der gerne vil ansætte en på de vilkår.
Hvis det er på så få timer, så plejer det at hedde pension med skånejob (eller job med løntilskud for pensionister, som det faktisk hedder)

Kan anbefale den pjece man kan downloade på Dansk Handicapråds hjemmeside ( http://www.dch.dk/publ/fleksjob/ ) til alle der er på vej i fleksjob, den giver rigtigt mange gode svar, også ift. selvstændige.
Jeg har en arbejdsevne der siger max 6 timer ugenligt, med alle tænkelige skånehensyn, og halvdelen af de 6 timer var pauser, jeg fik også afslag på pension, og røg på ledighedsydelse, i flexteamet.. har lige nu min sag hos beskæftigelseankenævnet.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 10:39   #12
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Jeg har en arbejdsevne der siger max 6 timer ugenligt, med alle tænkelige skånehensyn, og halvdelen af de 6 timer var pauser, jeg fik også afslag på pension, og røg på ledighedsydelse, i flexteamet.. har lige nu min sag hos beskæftigelseankenævnet.
Hmm lyder fornuftigt, håber den går igennem.
Jeg kan kun tale for os, men hos mig, får folk automatisk pension, hvis de ikke kan klare mindst 13 ½ times effektiv arbejde...
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 10:42   #13
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Hmm lyder fornuftigt, håber den går igennem.
Jeg kan kun tale for os, men hos mig, får folk automatisk pension, hvis de ikke kan klare mindst 13 ½ times effektiv arbejde...
her i kommunen går de så efter 12½ time...

jeg havde både min socialrådgiver, jobkonculenten, og lægepapirne med mig, selv lægekonculenten, var på min side, det var kun pensionsnævnet der ikke var det....
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 15:24   #14
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Er det ikke noget med, at hvis man har været ledig flexer 2 (?) år, bliver man vurderet igen? Har man fået det værre kan man måske søge fp? Altså hvis man i ressoruceprofilen hælder til fp, og kun kan klare ex. 10 timer?

Må jeg mon spørge dig, Andersine, Min lokal psyk behandler sagde, han ville skrive min r.profil. Må han det?

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 20:02   #15
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Lone: Nej. Eller jo, han må da meget gerne komme med en masse relevante input, og hjælpe dig med at lave din del, men det vil altid være sagsbehandleren der skal lave det sidste arbejde, og sammensætte den med lægepapirer, udtalelser mv.
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 20:32   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
Er det ikke noget med, at hvis man har været ledig flexer 2 (?) år, bliver man vurderet igen? Har man fået det værre kan man måske søge fp? Altså hvis man i ressoruceprofilen hælder til fp, og kun kan klare ex. 10 timer?
Så snupper jeg lige den her del

Hvis du har været ledig flekser 12 ud af 18 mdr så skal du revuderes ..

Og hvis du har fået det værre kan det ganske rigtigt være at du skal indstilles til pension , men der er også mulighed for at du fortsætter på fleks med andre skånehensyn anden tid osv ..

Det kommer helt an på hvad revuderingen siger, dog skal du lige være obs på at de på kommunen hvis de vudere fleks , skal kunne pege på hvilke type fleksjob du formodes at kunne klare

Ang psyk læs det her http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Du skal også lige hukske at hvis man er på ledighedsydelse og bliver syg så skal man sygemelde sig ellers kan kommune og sagsbehandler jo ikke andet end gå ud fra at der ikke er ændringer i ens helbred
  Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 14:42   #17
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa hvordan er det med flex, kan det bedst svare sig jo flere timer man har for arbejdsgiver/kommune for jeg synes de fleste siger fra 20-25 timer og op kan bedst svare sig så ville lige høre om i havde hørt noget om dette.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob timer Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 10 23-09-2012 05:39
Timer i Flexjob Martin Clemens Spørgsmål ang fleksjob 2 25-01-2010 18:04
Timer ved flexjob. Emma Spørgsmål ang fleksjob 3 19-01-2009 10:51
timer for flexjob? iben Spørgsmål ang fleksjob 18 24-04-2007 21:32
timer i flexjob trunte Spørgsmål ang fleksjob 1 04-04-2006 21:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension