K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2011, 14:51   #1
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Aflyst Arbejdsprøvning

Nu må jeg have noget hjælp, fra alle jer herinde for jeg forstår ikke noget af det hele .

Jeg skulle havde været i arbejdsprøvning D. 7 Juni 2011, alt var aftalt mangle bare at dagen skulle komme , men nu er den aflyst , pga af en Psykiatisk Speciallægeerklæring der siger at jeg ikke må komme i arbejdsprøvning , fordi jeg har nogle problemer med min hukommelse , og nu vil han havde mig sendt rundt i systemet til vider udredning for evt demens.

Jeg blev meget forskrækket over alt dette , fordi jeg lige har fået forlænget mine sygedagpenge i 39 uger pga af arbejdsprøvningen . Jeg har været ude for en arbejdsudlykke i dec 2009 og min tilstand var stationær et år efter . Arbejdsskadestyrrelsen har godkendt min arbejdsskade .

Hvad sker der nu , kan jeg regne med at mine sygedagpenge bliver taget fra mig pga af at jeg igen skal til udredning for noget andet ? Jeg er meget bekymret over alt dette

Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 15:03   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du er sikker på begrundelsen er din hukommelse, at du ikke må komme i arbejdsprøvningen. Der må næsten ligge noget mere bagved.

grunden til kommunen stopper din arbejdsprøvning, er at din tilstand så ikke er stationær
fordi hvis du vil få det bedre ved hjælp at noget behandling.

du er blevet forlænget, så kan jeg ikke se nogen gyldig grund til de kan stoppe den igen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 15:15   #3
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Ja jeg er helt sikker . Psykiateren sagde at jeg ikke måtte komme i arbejdsprøvning pga af hukommelsen . Jeg blev undersøgt og spurgt om forskellige ting som jeg skulle genfortælle og dette kunne jeg ikke helt . Skulle også tegne et ur og sætte tal på og det var heller ikke så godt.

Jeg var ude ved Psykiateren igår og speciallægeerklæringen er allerede kommet til kommunen i dag , og det er idag at min sagsbehandler har sendt em mail hvor hun fortæller at den er aflyst indtil jeg bliver færdigudredet med det nye .

Psykiateren ville havde mig igennem så hurtigt som det var muligt .


Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 15:24   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
må indrømme det er noget underligt
har selv problmer med mine kognitiv evner
alså hukommelse og koncentration
men direkte at skrive du må ikke arbejdsprøves af den grund
de fleste her på k10 har problemer med hukommelse og koncentration
fordi rigtig mange sygdomme eller smerter, netop gør hukommelse og koncentration dårligere.
men jeg ved jo heller ikke,hvor stort problemet er for dig.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 16:32   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Kan det ikke være, at psykiateren frygter, at arbejdsprøvningen vil føre til en forværring af tilstanden, og ønsker at undersøge tilstanden nærmere først???

At psykiateren ønsker at foretage yderligere udredning (= der er tvivl om diagnose og dermed fremtidsudsigter) er det vel naturligt nok at kommunen stopper arbejdsprøvningnen.
Det er vel svært at vurdere arbejdsevnen så længe der muligvis er en forværring af tilstanden i sigte (demens har det jo desværre med at blive værre med tiden).
Eller hvad?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 16:47   #6
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Umiddelbart kan jeg ikke se det er forkert at sætte din arbejdsprøvning i bero, tværtimod, hvis speciallægeerklæringen siger at du ikke må komme i arbejdsprøvning pt. Det er jo blot et spørgsmål om at de overholder reglerne om at de ikke må sende en i arbejdsprøvning hvis det er til skade for borgeren.

Du er blevet forlænget i 39 uger efter §27 stk. 2, som de kan bruge på at udrede dig yderligere. Ved så ikke hvor langt du er i de 39 uger. Men bagefter kan de bruge § 27 stk. 4, hvis de mener at du ikke kan komme tilbage på normale vilkår. Og det lyder det jo ikke umiddelbart til at du kan.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 18:39   #7
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Hej engager

Det er dejligt at høre at de kan bruge min forlængelse til at udrede min tilstand med . Min forlængelse startede fra den 29 april ,så det er godt 3 uger siden .

Jeg har bare været så bekymret over dette, dels fordi jeg pludselig har måtte erkende at jeg virklig har problemer med at huske.

Det er dejligt at der er nogle gode mennesker som har bedre styr på de forskellige ting herinde.

Venlig Hilsen og tak

Nuvi ( Jane )
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 21:43   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Kan det ikke være, at psykiateren frygter, at arbejdsprøvningen vil føre til en forværring af tilstanden, og ønsker at undersøge tilstanden nærmere først???
Det vil jeg også tro.

nuvi, du har ret til, at få en kopi af din speciallægeerklæring, så du selv kan se hvad det står.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 21:50   #9
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Jeg har sendt en mail til min sagsbehandler , som meget gerne vil sende en kopi af specillægeerklæringen til mig. Hun sender også en kopi til min egen læge og en til smerteklinikken som jeg først har en tid til d. 24 november her i år , da jeg går rundt med kroniske smerter fra skulder og nakke efter min arbejdsudlykke i 2009 .

Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 21:53   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nuvi Se meddelelser
Jeg har sendt en mail til min sagsbehandler , som meget gerne vil sende en kopi af specillægeerklæringen til mig.
Det lyder fornuftigt.

Du har ret til kopi af alt hvad der ligger om dig, også f.eks. røntgenbeskrivelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning Timmy Spørgsmål ang fleksjob 34 16-11-2011 21:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Alle reformer aflyst ! Stella Politik og Samfund 7 19-08-2009 23:49
afklaring aflyst pt pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 0 07-02-2008 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension