K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2008, 22:25   #11
Anne C.
Ved at vænne sig til K10
 
Anne C.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Køge
Alder: 67
Indlæg: 16
Styrke: 17
Anne C. er ny på vejen
Question

Hej Alle!
Jeg er ny her, men fik lige øje på, at der er andre der har haft problemer med lægekonsulenten i Køge. Det har jeg - også i den grad! Kan nogen bruge mine journaler og akter til noget positivt i denne forbindelse, er man så hjertelig velkommen. Selv orker jeg - efter mange år, og flere omgange - ikke at slås med det offentlige system mere.
De aller-venligste og nysgerrige hilsner, Anne C.
Anne C. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 03:31   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
AnneC det er mig der kender til en sag med problemer her i Køge og vi vil meget gerne høre eller se hvad det er du har, jeg vender tilbage mandag med mere, men du kan evt sende mig en pb omkring det....

og så lige , er det af nyre dato eller ældre dato du har haft problemer med lægekonsulenten , jeg har hørt et rygte om at vi har fået en ny her i Køge kommune ....

Jeg kan kort fortælle hvordan diagnoser og medicinering blev lavet om i den sag jeg kender til ...

Mand på 44 år led af

Slidgigt i begge knæ... uden behandlings muligheder(da det kræver to nye knæ men det gives ikke i så ung en alder speciallæge anbefaler pension)

scheurmann i lænden med udtalt bue.. (uden behandlingsmuligheder, mangeårige smerter)

bug brok (læger kan og vil ikke operere )

søvnapnø/stop af vejrtrækningen under søvn (forgæves behandling med c-pap 25 % af dem med søvnapnø kan ikke behandles)

Som følge af søvnapnø konstant træt , må ikke køre bil kan ikke komme ud falder i søvn i forsamlinger og kan ikke koncentrer sig og huske noget

I gennem mange år behandlet med morfin for smerten dette var noget af det der stod i hans papir ...(han har igennem tiden haft 6 forskellige læger der alle har behandlet med det samme )

derudover havde han været visiteret til fleks siden 2000

Lægekonsulenten oversatte disse diagnoser til :

Knæ problemer, ømhed i ryggen, søvnproblematik... det var sygdommene ..

og hun mente at det hele skyldes medicin overdosering, samt vitamin mangel
hun skrev endda i sine papir diagnose , medicin overdosering..


så fandt hun sørme også en kur ...
Og skrev endda hvordan det kunne være at hun kunne stille ny diagnose og en plan for helbredelse ...

Da hun var skolelæge havde hun tit set elever være trætte og have ømme led.

Derfor skulle man fratage medicin og i stedet for give d-vitamin og kalk, samtidig skulle man sætte ind med et træningsprogram dette menet hun kunne lade sig gøre ,i ly af morfinen (som hun 5 linjer ovenover havde fjernet )

og når alt dette var overstået var han klar til en revalidering (hun havde overset at han var flekser )

Derudover mente hun at han ikke drak mælk men var rigtig glad for cacao mælk
he he ... nå men hvorom alt er han hader cacao mælk

Det skal lige siges at hans egen læge fik papirene og fniser stadig når hun tænker på dem ....

Sagsbehandleren skrottede da også papirene og han fik førtidspension , der var ikke nogen der havde lyst til at lade lægekonsulentens papir komme videre i systemet ....

Men vi har da heldigvis en kopi så når vi har lyst til at more os lidt så kigger vi i dem

Den dygtige lægekonsulent som både kan diagnosticere , behandle , medicinere , og helbrede og tilmed er synsk og ved hvad folk drikker , er en lægekonsulent ved navn Helga Wulff ....

Og det er sq skræmmende at hun er skolelæge ....

Er det den samme lægekonsulent du har stiftet bekendtskab med AnneC ??
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 13:04   #13
Anne C.
Ved at vænne sig til K10
 
Anne C.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Køge
Alder: 67
Indlæg: 16
Styrke: 17
Anne C. er ny på vejen
Wink Køges Lægekonsulent.

Kære Hejdien fra Køge?
Årsagen til at jeg i disse dage sidder ved min dejlige bærbare, at jeg har nogle dårlige dage, dvs. ikke er særlig mobil. Men, i samme øjeblik jeg kommer på benene igen, finder jeg alle mine papirer frem og kigger dem igennem. Nu er min korttidshukommelse (også) røget sig en tur, men jeg er næsten 100 på, at det er samme lægekonsulent vi snakker om.
Jeg har sloges med det kommunale system i flere omgange omkring førtidspension og forhøjelse af samme. Senest afsluttet i øøøhh, 2006, eller 2007 i øvrigt pga lægekonsulenten, som ikke kunne læse og oversætte for sagsbehandleren, den samme operationsjournal, som jeg selv har en kopi af!! Jeg opgav at kæmpe for forhøjelsen, jeg havde ikke flere kræfter, energi, eller reserver at sætte ind mod systemet *suk*
Nå, mere detaljeret hvis du stadig ønsker det, når jeg får læst mine papirer igennem.
Indtil da; mange hilsner fra Anne C. fra Køge
Anne C. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 15:11   #14
Hansen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2007
Lokation: Frederikssund
Indlæg: 35
Styrke: 0
Hansen er ny på vejen
I Frederikssund MÅ man ikke se lægekonsulentens udtaleser på skrift, men kun sagsbehandlerens egen vurdering af LKs udtaleser, Både Metal,Min læge og jeg har bedt om at se det men NEJ.
Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 15:18   #15
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
aktindsigt

hej Hansen

du har lov til at se alle akter

har du prøvet at tage en bisidder med, når du ber om det ?

nogen gange kan en sagsbehandler blive utrolig venlig, når der er andre med os....

tjek lige loven på www.ft.dk jeg er sikker på at der står noget der..

er lige på vej i byen, så har ikk tid til at tjekke selv...

men jeg har fået alt sendt i forbindelse med min sag.. også lægekonsulentens egen udredning..

held og lykke med det Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 03:08   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
AnneC ja jeg er fra køge og tidsrummet hvor du også har haft problemer passer med den tid hvor vi her i kommunen har haft "fornøjelsen" af Helga Wulff`s ekspertise...

og ja jeg vil meget gerne stadig se dine dokumenter jeg sender dig i morgen en pb med min mail adresse

Kitter jeg er faktisk ikke sikker på at man må se sine papir fra lægekonsulenten, eller i hvertfald ikke sikker på at man kan kræve det , jeg vil næsten mene at det må komme under interne arbejdspapir og dem har man jo ikke krav på at se ....


Men på den anden side så har man krav på at se alle papir på sig selv , så den vel lidt tveægget ??

Jeg har selv hele tiden fået små udpluk af min sag ( for min kommune har ikke pligt til at vise mig hvad de ligger inde med fra andre kommuner) men da jeg bad om aktindsigt sidst tror jeg sq at jeg drev dem til vanvid...

Jeg fik rub og stub tilbage til allerførste møde på sygedagpengekontoret

Så Hansen hvem ved, måske du bare skal prøve at søge aktindsigt en gang til , jeg er sikker på at det der gjorde udslaget for mig er den erklæring vi har her på siden om aktindsigt , den er så detaljeret at de ikke skal have klinket noget

Måske værd at prøve....

MVH

Hejdien

PS den aktindsigt erklæring vi har her er oprindeligt over fra www.ladk.dk
  Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 12:21   #17
vivienne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
vivienne er ny på vejen
Jeg kan intet få på skrift det nægter de,der foreligger ingen referater fra mine møder med de kommunale myndigheder fra de sidste to år,jeg bad om det til borgmesteren men den chef jeg så blev kaldt til møde med sagde at det ikke kunne lade sig gøre selv til det møde kunne jeg intet få.
Så de gør som de syntes vi er blot en brik i deres spil..
vivienne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 12:26   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
vivienne velkommen til siden...

hvis du ikke har modtaget aktindsigt som du har bedt om så er det en klar ulovlig handling....

jeg kan kun anbefale dig at skrive den aktindsigserklæring som jeg her sætter link til og hvis ikke du har din aktindsigt inden for 10 dage skriver du omgående til borgmester (og gerne kommunalbestyrelsen også ) lad være med at rykke din sagsbehandler men oplys om at du engang har fået at vide at du ikke kunne få lov til at se dine papir og at du derfor går direkte til borgmester og kommunalbestyrelse med en klage , da det er i strid med gældene lovgivning

prøv det engang og se om ikke det hjælper


http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html


MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 13:05   #19
vivienne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
vivienne er ny på vejen
tak Hejdien,
Det vil jeg prøve så må vi se om de makker et denne gang.
vivienne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 17:48   #20
jettelundfrede
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 16
Styrke: 17
jettelundfrede er ny på vejen
Hej
Du har KRAV på at se lægekonsulentens papirer, det hedder aktindsigt, såfremt du ikke får aktindsigt, kan man klage til det sociale nævn
venlig hilsen jette
jettelundfrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt konkrete spørgsmål... TBQ Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 10 21-02-2013 22:21
EL stiller konkrete krav til skattereformen. Debutanten Politik og Samfund 26 25-05-2012 00:12
Må man det?? Kan arbejde tvinge en til at arbejde på ens fridage?? MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 7 23-06-2011 10:15
Ny sag om kritisabelt arbejde af lægekonsulent Webmaster K10 Nyheder 0 21-06-2011 08:20
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension