K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2012, 10:48   #11
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
det er et logisk faktum at fejl falder ud tilfældigt altså til begge sider!MEN
alle de utallige "fejl" systemet begår hele vejen igennem systemet lige fra kommunen og ombudsmanden og til regeringen falder ud økonomisk til statens fordel hele vejen igennem, ALLE indstandser fejler i nogle sager og ALLE fejlene falder ud til statens fordel!
behøver jeg at sige mere
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 10:50   #12
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af einstein Se meddelelser
det er et logisk faktum at fejl falder ud tilfældigt altså til begge sider!MEN
alle de utallige "fejl" systemet begår hele vejen igennem systemet lige fra kommunen og ombudsmanden og til regeringen falder ud økonomisk til statens fordel hele vejen igennem, ALLE indstandser begår fejl i nogle sager
og ALLE fejlene falder ud til statens fordel!
behøver jeg at sige mere
Hvad mener du med, at ALLE fejl falder ud til statens fordel? Det er bestemt ikke min erfaring.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:00   #13
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
feks.

Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Hvad mener du med, at ALLE fejl falder ud til statens fordel? Det er bestemt ikke min erfaring.
i de sager hvor lægekonsulenten overtræder sine beføjelser så den syge får afslag på hjælp , i de sager fejler HELE systemet tit og "fejlene" er til kommunens og statens fordel HELE vejen igennem da de sparer penge på "fejlene", det er FOR mistænkeligt ligesom resultatet af ankestyrelsens undersøgelse hvor ankestyrelsen har konkluderet at "der ikke er fundet et eneste eksempel på at lægekonsulenten har klart har overtrådt retningslinierne" det betyder at ankestyrelsen er med i komplottet imod de syge.det samlede billede af visse sager er simpelthen FOR mistænkeligt.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:07   #14
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af einstein Se meddelelser
i de sager hvor lægekonsulenten overtræder sine beføjelser så den syge får afslag på hjælp , i de sager fejler HELE systemet tit og "fejlene" er til kommunens og statens fordel HELE vejen igennem da de sparer penge på "fejlene", det er FOR mistænkeligt ligesom resultatet af ankestyrelsens undersøgelse hvor ankestyrelsen har konkluderet at "der ikke er fundet et eneste eksempel på at lægekonsulenten har klart har overtrådt retningslinierne" det betyder at ankestyrelsen er med i komplottet imod de syge.det samlede billede af visse sager er simpelthen FOR mistænkeligt.
Tja, jeg er ikke enig. Man skal passe på med ikke at generalisere og så i øvrigt huske på, at de historier, vi som oftest hører, er de dårlige historier. Og det er ikke for at nedvurdere, at der er nogle, der bliver skidt behandlet, overhovedet ikke! Men der findes altså heldgivis også mange sager, der går godt.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:07   #15
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Tror aldrig vi kommer til at høre om nogle der anker/klager over fejl som falder ud til ens egen fordel.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:10   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis man kigger allerøverst på denne side, så kan man se, at der står:
"Stedet for syge mennesker som er kommet i klemme i systemet".

Når et internet-forum henvender sig til "syge mennesker som er kommet i klemme i systemet", så er det vel ikke så underligt, at der på et sådan forum er en overvægt at brugere, som, ja lige præcis, "er kommet i klemme i systemet".

Personligt har jeg oplevet lidt af hvert med div. kommunale sagsbehandlere på min 15 år lange vej gennem systemet.

Hvis man kigger tilbage i gamle tråde på K10, så kan man læse om brugere, som har været 10-20 år om, at få den førtidspension, som de hele tiden har været berettiget til.

Man kan læse om brugere, der har oplevet, at modtage andre borgeres sagsakter, at lægepapirer er forsvundet, at have mistet deres forsørgelsesgrundlag p.g.a. post de aldrig har modtaget, at sb'ere kommer med løgnagtige påstande og meget, meget,meget mere.

Så er det vel ikke så underligt, at disse mennesker ikke ligefrem lovpriser vores sociale system.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:12   #17
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis man kigger allerøverst på denne side, så kan man se, at der står:
"Stedet for syge mennesker som er kommet i klemme i systemet".

Når et internet-forum henvender sig til "syge mennesker som er kommet i klemme i systemet", så er det vel ikke så underligt, at der på et sådan forum er en overvægt at brugere, som, ja lige præcis, "er kommet i klemme i systemet".

Personligt har jeg oplevet lidt af hvert med div. kommunale sagsbehandlere på min 15 år lange vej gennem systemet.

Hvis man kigger tilbage i gamle tråde på K10, så kan man læse om brugere, som har været 10-20 år om, at få den førtidspension, som de hele tiden har været berettiget til.

Man kan læse om brugere, der har oplevet, at modtage andre borgeres sagsakter, at lægepapirer er forsvundet, at have mistet deres forsørgelsesgrundlag p.g.a. post de aldrig har modtaget, at sb'ere kommer med løgnagtige påstande og meget, meget,meget mere.

Så er det vel ikke så underligt, at disse mennesker ikke ligefrem lovpriser vores sociale system.
Nej, det er ikke spor underligt, men derfra og så til at skyde alle de gode historier ned, det forstår jeg ikke.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:15   #18
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
at der nogen der IKKE røver en bank er IKKE bevis for at INGEN røver en bank
hvis nogen røver en bank ER det bevis for at banker bliver røvet.

der er faktisk noget der statistisk sandsynlighed og den siger bla.at hvis 1 ud af 5 kommuner overtræder retningslinierne så er den matematiske sandsynlighed for at ankestyrelsen lyver i deres konklution ca.3000-1! da de har undersøgt 36 tilfældige sager
uden at finde en eneste hvor retningslinierne er overtrådt! prøv selv at tage en lommeregner og regn det ud.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:16   #19
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Jeg har også fået en rimelig behandling (ser man bort fra forglemmelser og forhalinger og tiden) men jeg er også så heldig at jeg selv har vidst hvordan en sag skulle køres hvilke vej den skulle (afdeling osv ) og at jeg selv havde ressourcer til at presse på ...

Når det er sagt så er jeg både bisidder, parts repræsentant, og jeg laver skrivelser for folk der ikke er så heldige..

Derfor VED jeg at de punkter som Einstein skriver er fakta i rigtig mange sager, og jeg kan ikke helt se den store forskel på om systemet bliver stigmatiseret og at vi tager det store flertal og siger sådan køre alle sager...

Eller om systemet kigger på de få der kommer for nemt til førtidspension eller fleks eller som snyder (systemets påstand) og dermed stigmatisere hele gruppen af flekser og ftp som snyder..

I min verden er det mere end NØDVENDIGT at man råber op INDEN feks reformen er i hus , for når først den er i hus så er det altså for sent ..

Det er NØDVENDIGT at man fortæller sin historie og så er det for mig fuldstændigt irrelevant om der er nogen der får deres sag igennem og mener at det hele er sortsyn, for tro mig for den meget syge enlige mor der sidder fast i systemet og ikke kan komme videre trods alverdens sygdomme så ER det altså ikke lige frem livsglæde hun står op med..

Eller den unge mand med sklerose der hver morgen skal op og trækkes igennem flere og flere arbejdsprøvninger fordi kommunen nægter at tage højde for hvad hans læger og hans selv siger, og sådan kan man blive ved og ved...

Så det er vigtigt meget vigtigt at os der også har oplevet en positiv sagsgang (ikke positiv i mit tilfælde men acceptable ) støtter op om dem der vitterlig ikke har det så nemt , når man læner sig tilbage og siger aj så slemt var det ikke og nu er jeg i hus så giver man systemet lov til at mishandle de syge og de handicappet og hvad er det så man siger.. går den med en så går den nok også med to...

Og så kan man altså være ret sikker på at den ramme som en boomerang lige i nakken på en, og de kære politikere vil gå efter førtidspensionisterne næste gang (hvis ikke vi når at opleve det i denne reform )

Dem vi ser herinde på K10 og andre lignede grupper og forum er dem der har ressourcerne til at tage kampen op, dem vi ikke ser og som ikke har ressourcer til at tage kampen op det er dem der for alvor lider..

Og sammensværgelser næææ det tror jeg ikke på , politikker og kommuner der ved hvor der er penge at spare jeps det er et faktum, man kan ikke komme uden om at feks lægekonsulenternes virke længe har været til debat og at vi flere gange og ofte har påvist at der ikke er nogen lov på området så deres vejledningsskrivelser ikke var det stykke papir værd de var skrevet på, men først da pressen gik meget aktivt ind i det skete der noget...

Og det noget var en undersøgelse en undersøgelse hvor ankestyrelsen og lægerne pegende på at der var problemer med lægekonsulenterne og deres virke på kommunerne , og ombudsmanden frikendte dem, hvad tror i så det er der kommer til at ske nu, lovændring ? nej vel ..

Så kun ved at påpege system fejlene kan man gøre noget ved det og kun ved at kæmpe for dem der er mindre heldige end dem der får et glat forløb kan vi håbe at få lavet noget om, allerede i dag er der mange muligheder i loven for at få sagerne til at køre glat, desværre følger flertallet af kommunerne bare ikke denne lov men kun hvis borgerne selv kan deres love bliver de behandlet ordentligt og det er altså et faktum og ikke en påstand, man kan bare kigge her på siden og se hvor mange der får stoppet deres sygedagpenge uberettiget og derefter havner uden forsørgelse eller på kontanthjælp og hvordan deres sager går helt i stå når de først er havnet uden forsørgelse eller på kontanthjælp...

Så uanset hvad folk må mene og uanset hvor godt ens egen sag er forløbet så vil jeg hele tiden have den holdning og mening at

something is rotten in the state of Denmark
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 11:19   #20
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Nej, det er ikke spor underligt, men derfra og så til at skyde alle de gode historier ned, det forstår jeg ikke.

Nu er jeg ikke så meget her på K10 mere, men tilbage fra den tid hvor jeg havde min daglige gang her, så mindes jeg ikke at man skød de gode sager ned, tværtimod så blev de lykønsket og fik at vide at det var dejligt at de også var her så man kunne se at det kunne lykkedes...

Erindre ikke at man skyder nogen ned, en god sag og en god behandling er altid fint og i min verden er det altid en kærkommen historie så ikke hele gruppen går i selvsving og forventer det værste for det bedste kan ske...

Men sker det nu (skal ikke forsværge det) at de gode historier bliver skudt ned så er det mere end beklageligt og kedeligt ..

Men mangler altså endnu at se det
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
9.z imod kina. hejhejhej Politik og Samfund 0 22-05-2013 13:16
Reform og statslig fleksjob pulje? Ida Politik og Samfund 1 19-09-2012 23:58
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Kommune er imod ytringsfrihed sun-lady Det er da strengt ! 7 21-09-2010 16:24
Hjort amok - til kamp imod de syge. Stella Det er da strengt ! 89 30-04-2009 19:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension