K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2011, 17:47   #31
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg har selv lige fået underkendt min arbejdsprøvning er dybt målløs, hvad i alverden stiller man op, vi har ingen borgerrådgiver dvs
Jaja, det er så deres nyeste påfund, at man skulle kunne arbejde timer og dage nok til ikke at være berettiget til førtidspension, ellers er arbejdsprøvningen ugyldig, og så skal du i arbejdsprøvning indtil du kan arbejde timer nok til ordinært arbejde, og kan man det er man jo ikke syg.

Så det de siger er faktisk:
"Du er ikke syg, for er du det, så skal du tvinges til at lade som om du er rask og kunne arbejde som en rask.
Det er ligegyldigt hvad du fejler, og hvor meget medicin du skal fylde i dig for at udføre tvangsarbejde, og falder du om eller dør af overbelastning eller medicinforgiftning under arbejdsprøvningen, så sparer vi bare en masse penge.
Du gør klogt i at møde op til timer nok til du ikke er pensionsberettiget, og ellers vedbliver vi bare at sende dig ud i nye arbejdsprøvninger - alternativt er du fanget på kontanthjælp på ubestemt tid under konstant turtur-chikane fra os hos i Jobcenter med diverse jobsamtaler, hvor vi generer dig og truer dig med at trække i din kontanthjælp indtil du gør hvad vi siger og øger vold på dig selv ved deltagelse i diverse "aktiveringstilbud"!!!!
Hahahaha vi elsker vores magt og har fået frie hænder til magtmisbrug og benytter det den til sidste blodsdråbe!!!!!"

Det er groft overgreb på helt basale menneskerettigheder, at tvinge syge på tvangsarbejde, vi er jo ikke sygemeldt for sjov, men fordi vi faktisk ER syge!!!!

Vi bør have dette frem i pressen hurtigst muligt, det er vanvid at der køres diktatorisk regime på de svageste borgere i et såkaldt demokratisk land.

Du kan også få en kopi af min afgørelse fra Borgerrådgiveren når jeg har fået noget på skrift.
Når Borgerrådgiveren siger en arbejdsprøvning med en progressionsrapport, hvor arbejdsevnen er beskrevet, ikke må underkendes, så gælder det i hele landet.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 17:50   #32
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg stiller mig gerne op i køen for at få de afgørelser
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 17:58   #33
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg stiller mig gerne op i køen for at få de afgørelser
Vil du have kopi fra os med afgørelserne om at vores arbejdsprøvninger er underkendt grundet vi ikke kan arbejde timer nok?

I så fald skal jeg nok sende dig min, skal blot lige færdiggøre min anke, for der er snarlig deadline, men så snart den er afsted skal jeg gerne sende sig kopi af disse afgørelser hvor denne underkendelse indgår.

Det skal så lige siges at Socialcentret forsøgte en anden drejning - de mente min arbejdsprøvning ikke har været "hensigtsmæssig".

Jeg skrev da i min klage til BAN, at Incita var eksperter i netop arbejdsprøvning, hvorfor dette lød meget underligt, så udbad mig svar på hvad der havde været uhensigtsmæssigt.

Så BAN gik tilbage til nr.1 i deres afslag, at min arbejdsprøvning var ugyldig da jeg ikke havde vist arbejdsevne nok til en vurdering, selv om der jo netop ligger en meget udførlig vurdering fra Incita.
Og dernæst står der at jeg skal ud i en længerevarende arbejdsprøvning for at min arbejdsevne kan vurderes.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 18:00   #34
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg tænkte på dem fra borgerrådgiveren :-)

De andre har jeg desværre set masser af...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 18:06   #35
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg tænkte på dem fra borgerrådgiveren :-)

De andre har jeg desværre set masser af...
Nå ok, ja selvfølgelig.
Skal nok give dig en kopi også så snart jeg har fået den.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 18:38   #36
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Underkendelse af arbejdsprøvninger er standart i københavns kommune. Har selv prøvet jobcenters manipulationer med min arbejdsprøvning, som lige pludsligt var slet ikke en arbejdsprøvning i følge hende der SB fra jobcenter i Skælbekgade i København.

Sidst redigeret af Karo; 21-12-2011 kl. 18:55.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lægekonsulenten eller sagsbehandler waw Spørgsmål ang fleksjob 19 23-09-2013 00:20
Social lægen og lægekonsulenten...hvad må/gør de Tzari At søge førtidspension 1 05-05-2010 07:56
Sagsbehandlere sjusker AnnetteH Skal kommuner ikke overholde loven? 4 03-05-2010 23:15
Ministre sjusker med deres kalendere buster Politik og Samfund 2 17-04-2010 11:12
OBS! på hvad lægekonsulenten får af papir maj Lægekonsulenternes Rolle 1 20-01-2008 14:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension