K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2017, 11:27   #1
Zannette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2015
Lokation: Assens
Indlæg: 4
Styrke: 0
Zannette er ny på vejen
Fleksjob..hvor god må man være ?

-synes jeg har trimmet nettet godt og grundigt for at finde 'det rigtige' antal timer man max kan arbejde, for at kunne få bevilget et fleksjob men er kun blevet endnu mere forvirret..
-egen kommunes hjemmeside skriver 20 timer, kærestens sagsbehandler siger 18 timer, og har også set noget fra Ankestyrelsen der siger 18,5 time

-håber der igen er hjælp at hente hos Jer
Zannette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2017, 12:49   #2
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Arbejdsevne skal være nedsat med mindst 50%, så det vil sige en arbejdsevne på højst 18,5 time. Det kan være 18,5 timer med 100% arbejdsevne, 37 timer med 50% arbejdsevne, 27,75 time med 75% arbejdsevne osv...

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034

Sidst redigeret af Hut; 30-05-2017 kl. 12:54.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2017, 13:12   #3
jakobine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
jakobine er ny på vejen
Hej.
Du siger 50%. Er det af fuldtid eller af de timervman arbejdede på før?
Jeg har sidst jeg var i arbejde kun arbejdet 20-22 timer. Og er derfor nysgerrig om hvad der tæller.
jakobine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2017, 13:53   #4
Zannette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2015
Lokation: Assens
Indlæg: 4
Styrke: 0
Zannette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hut Se meddelelser
Arbejdsevne skal være nedsat med mindst 50%, så det vil sige en arbejdsevne på højst 18,5 time. Det kan være 18,5 timer med 100% arbejdsevne, 37 timer med 50% arbejdsevne, 27,75 time med 75% arbejdsevne osv...

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034
hmmm, den afgørelse er jo offentliggjort for 4 år siden...gælder den virkelig stadig ?
Zannette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2017, 16:32   #5
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jakobine Se meddelelser
Hej.
Du siger 50%. Er det af fuldtid eller af de timervman arbejdede på før?
Jeg har sidst jeg var i arbejde kun arbejdet 20-22 timer. Og er derfor nysgerrig om hvad der tæller.
nedsættelsen af arbejdsevnen skal vurderes i forhold til normalt fuldtidsarbejde (37 timer)
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153486

Zannette - så vidt jeg kan se så er den stadig gældende
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2017, 16:37   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
http://elmer-adv.dk/nyheder/ankestyr...-lovgivningen/

"Som omtalt her på siden den 18. februar 2014 traf Ankestyrelsen for nylig den første principafgørelse om fleksjob efter fleksjob- og førtidspensionsreformen. Ankestyrelsen skrev i afgørelsen, at ”arbejdsevnen skal være nedsat med mindst halvdelen, for at man kan være berettiget til fleksjob”. Det er denne formulering, Ankestyrelsen nu trækker tilbage ifølge radioprogrammet Orientering på p1 (link til programmet kan findes her).

Ankestyrelsens afgørelse i strid med reformen
Beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen, lovede Folketinget i forbindelse med vedtagelsen af fleksjob- og førtidspensionsreformen, at det ikke ville blive sværere at få tilkendt fleksjob. Reformen skulle være med til at sikre, at personer med en nedsat arbejdsevne, men som stadig er i stand til at arbejde op til 25 timer ugentligt, også kan tilkendes fleksjob.

Ankestyrelsens formulering i sin afgørelse betyder, at personer med en nedsat arbejdsevne ikke må være i stand til at arbejde mere end 18,5 timer ugentlig for at være berettiget til fleksjob. Det er en klar stramning af kravene for tilkendelsen af fleksjob, der medfører, at færre personer med nedsat arbejdsevne vil blive tilkendt fleksjob, selvom de egentlig er berettiget hertil ifølge loven.

Ankestyrelsens principafgørelse er således i strid med både hidtidig praksis og loven, herunder formålet med reformen."
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2017, 16:47   #7
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
http://elmer-adv.dk/nyheder/ankestyr...-lovgivningen/

"Som omtalt her på siden den 18. februar 2014 traf Ankestyrelsen for nylig den første principafgørelse om fleksjob efter fleksjob- og førtidspensionsreformen. Ankestyrelsen skrev i afgørelsen, at ”arbejdsevnen skal være nedsat med mindst halvdelen, for at man kan være berettiget til fleksjob”. Det er denne formulering, Ankestyrelsen nu trækker tilbage ifølge radioprogrammet Orientering på p1 (link til programmet kan findes her).

Ankestyrelsens afgørelse i strid med reformen
Beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen, lovede Folketinget i forbindelse med vedtagelsen af fleksjob- og førtidspensionsreformen, at det ikke ville blive sværere at få tilkendt fleksjob. Reformen skulle være med til at sikre, at personer med en nedsat arbejdsevne, men som stadig er i stand til at arbejde op til 25 timer ugentligt, også kan tilkendes fleksjob.

Ankestyrelsens formulering i sin afgørelse betyder, at personer med en nedsat arbejdsevne ikke må være i stand til at arbejde mere end 18,5 timer ugentlig for at være berettiget til fleksjob. Det er en klar stramning af kravene for tilkendelsen af fleksjob, der medfører, at færre personer med nedsat arbejdsevne vil blive tilkendt fleksjob, selvom de egentlig er berettiget hertil ifølge loven.

Ankestyrelsens principafgørelse er således i strid med både hidtidig praksis og loven, herunder formålet med reformen."
Spændende, men bruges de 18,5 timer ikke stadig nu tre år efter og plejer det ikke at blive noteret i principafgørelsen hvis den ændres eller trækkes tilbage?
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2017, 16:48   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hut Se meddelelser
Spændende, men bruges de 18,5 timer ikke stadig nu tre år efter og plejer det ikke at blive noteret i principafgørelsen hvis den ændres eller trækkes tilbage?
Altså hvis man får afslag med henvisning til de 18,5 timer, vil jeg i hvert fald klart anbefale at man klager over afgørelsen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2017, 18:19   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er vel stadig at man ikke har en arbejdes evne over 50%, så det er vel kun hvis du arbejder 100% og det kan de færreste jo.

Jeg arbejder som skole lærer og har de samme elever som de andre men, hvis der skal bæres noget, hjælper de andre mig. Og hvis der er ekstra arbejde holder jeg fri, ved ture ud af huset og så vidre.

så jeg arbejder 100%men alligevel ikke og sådan tror jeg tid de er
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2017, 19:55   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvor dårlig kan man så være? Hvor lidt tid kan der bevilges fleksjob?

Information:

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension