K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2009, 18:21   #1
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 15
Tina Aalborg er ny på vejen
Advokat skifte???

Hej Alle i skønne og hjæælpsomme på K 10!

Jeg er kommet i en situation hvor det er min tur til at spørge om hjælp fra jer.

Jeg har efter at have kørt mine sager mod forsikringsselskaberne selv valgt at søge hjælp hos advokat og det er jo sådan set fint nok men men jeg synes jo jeg havde fundet en god en og han var utrolig rar at snakke med og hurtig til at svare i i STARTEN nu er vi kommet en stykke ind i sagstiden og det er som om - hvordan skal jeg formulere det- han er blevet lidt DOVEN. Han ringer ikke tilbage han svare ikke på mails mv.

Et eksempel: jeg skulle udfylde skemeaer til ASK og han ville gerne se hvad jeg havde svaret og give grønt lys når havde læst dem igennem men da der var to dage tilbage af svarfristen skulle jeg jo have dem afsted ellers ville de jo komme for sent og i denne periode havde jeg rykket for svar flere

Min næste tanke er så nå ja han har jo nok travlt og han har jo ikke kun mig osv men så pisser det mig sgu af ( ja undskyld sproget) at han er MEGET online på facebook i " Arbejdstiden" ( ja ved godt jeg kan være ligeglad hvad han laver men blir sgu lidt pissed når han så ikke svare tilbage)

Hvad ville i gøre?? Skifte advokat?? Hvis ja hvordan gør man så det på den bedste måde uden af skade ens sager??

Næste bekymring/ problem med ham er så at jeg på facebook også kan se billeder hvor han i forbindelse med fodboldkamp er sponsoreret af et af de selskaber som jeg gerne skulle være i gang med sag imod ( har dog ikke hørt om han faktisk har startet sådan en sag endnu og jeg har igen rykket for svar flere gange)

Søde venner på K10 hvad søren gør jeg??

De bedste hilsner

Tina Aalborg
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 19:08   #2
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hej Tina

Først og fremmest tror jeg ikke du skal være så bekymret mht. hans sponsorat. Jeg går ikke udfra at han er professionel fodboldspiller ? Så længe han bare er amatør, så har firmaet jo kun givet penge til at købe trøjer for og ikke mere. Jeg vil ikke kalde det er forhold der skal give grund til bekymring, men hvis han er professionel, så kan der jo godt være økonomiske interesser i vejen. (Så burde en god advokat sige nej tak til sagen pga inhabilitet).

Hvis du ikke føler at han laver sit arbejde godt nok, så kan du da selvfølgelig godt skifte advokat. Jeg ville dog nok lige tale med ham først, der kan jo være en grund til at han er så langsom.

Mht. Facebook, så kan jeg godt være online på facebook det meste af dagen uden at kigge på den. Det betyder jo ikke at det samme gælder for advokaten, men det kan da tænkes.

Held og lykke med din sag.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 19:23   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Tina.

Jeg syntes at Hr. Luko`s kommentare lyder fornuftige, omvendt syntes jeg også at følgende er fornuftige:

du er ikke tilfreds, så skift omgående advokat. Fordi at du ikke må overskride en så vigtig svarfrist. Du betaler og kan forlange en hurtig og professionel sagsgang.

Du har nu modtaget 2 modsat rettet svar, men glem ikke at der findes gode og dårlige advokater. De er ikke lavet af noget særligt stof, men ganske almindelige mennesker som du og jeg. Mit råd skift omgående og vær klar i spyttet med den nye, beskriv for denne grundet til du skifter og stil krav til denne. Det er dig der er betaler og er chef og køber rådgivning.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 18:42   #4
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hej Tina

Hvis ikke du allerede har gjort det, så ring til din nuværende advokat og tal med ham. Du er hans klient, og hvis han holder dig hen eller du ikke føler dig tryg ved det han siger/lover, så synes jeg, at du skal kontakte et af de to store advokatkontorer enten på Badehusvej eller i Mølleåarkaden i Aalborg. Store firmaer har eksperter indenfor de forskellige sagsområder, ligesom de har flere kollegaer at trække på, såfremt dette måtte blive nødvendigt.

Du kan sagtens kontakte et andet advokatkontor og forelægge din sag, samt fortælle hvorfor du er utilfreds med den sagsbehandling/information om sagens gang (eller mangel på samme) du har fået indtil nu. Din evt. nye advokat kan så hermed sagtens samme dag sørge for at få sagen og dokumenter tilsendt fra din tidligere advokat, og overtage sagen på denne måde, uden at du skal have mere med den gamle advokat at gøre. Det er der flere eksempler fra andre der gør. En sådan klient vil hos den nye advokat få den ekstra opmærksomhed som man har krav på.

Husk det er DIG der ansætter dem til en opgave, uanset om det er din retshjælpsforsikring eller lignende der betaler, så er det dig der hyrer hjælpen. Er du ikke tilfreds, må du finde en aktør du er enig med. Dog skal du være opmærksom på, at der nok kan komme en regning fra den tidligere advokat. Men såfremt du vælger min fremgangsmåde med at få den nye advokat til at rekvirere sagen fra din gamle advokat, således at du ikke får mere med ham at gøre, så kan den nye advokat også være med til at vurdere, hvad den gamle skal have i salær samt evt. indgå en aftale, så du ikke bliver taget ved næsen.

Held og lykke.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 10:01   #5
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 15
Tina Aalborg er ny på vejen
Hej alle
Tak for jeres svar i har alle ret jeg vil mandag ringe og bede om et telefon møde således vi forhåbentlig kan få alle misforståelserne ryddet af vejen og igen få et godt og tillidsfuldt samarbejde.

Kan i alle have en rigtig god søndag.
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At skifte læge ? Kio Alt det andet 5 31-01-2013 21:01
Kan jeg skifte job konsulent? annasavanah Spørgsmål ang fleksjob 7 27-03-2009 11:27
Må jeg skifte job? (Engang) Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 3 02-02-2009 22:46
skifte pension? bo m Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 25-11-2007 22:41
skifte flexjob jcdk Spørgsmål ang fleksjob 9 09-03-2006 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension