K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2011, 11:28   #111
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Bare i orden Enteneller.
Det er utrolige holdninger man møder rundt omkring - men mange ændre fuldstændig synspunkt den dag de lige pludselig selv står i hullet!!

Vi har i dag været på statsamtet og fået vores separationsbevilling.
Og kørte straks til Hjørring Kommunes Ydelseskontor, og afleverede kopi heraf til fremtidig udbetaling af kontanthjælp i større omfang end hidtil.

Helt sjovt at være på statsamtet igen - vi har ikke været der siden vi fik fælles forældremyndighed over vores førstefødte for snart 23 år siden - inden vi var så letsindige at gifte os.

Jeg må videre med min sidste skrivelse til BAN - overvejer at blive forfatter når det her rod er overstået.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 17:03   #112
Sulejma11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Sulejma11 er ny på vejen
Hej Marianne.

Har læst din tråd og er nu endnu mere rystet end jeg har været før. Er selv bosiddende i Hjørring Kommune og er i et sygdomsforløb; kæmper en ulige kamp med kommunen, men er dog ikke endnu så langt ude som din mand. Men frygter at det kan ende tilsvarende, da jeg har en kronisk lidelse, som ikke bli'r taget alvorligt.
Desværre har jeg ikke guldkornet der kan hjælpe dig og din mand, men som en anden har foreslået, vil jeg gerne være med til at etablere et lokalt netværk - om ikke andet så for at stå sammen både mod systemet og socialt.
Jeg ta'r hatten af for dig; du kæmper en brav kamp - og ikke noget at sige til at du må kapitulere...

Håber snart der sker noget positivt i din mands sag; det er ikke retfærdigt at han skal igennem alt det ****...!!!

De bedste tanker herfra...
Sulejma11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 13:59   #113
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Nogen der ved hvordan man får adresse på kommunen?
Har talt med en person på Hjørring kommune, som siger at det ikke kan lade sig gøre.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 14:11   #114
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Nogen der ved hvordan man får adresse på kommunen?
Har talt med en person på Hjørring kommune, som siger at det ikke kan lade sig gøre.
Marianne
Hvad mener du ? At du skal have din adresse der eller hvordan ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 14:14   #115
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Mener, at have læst i nogle tråde herinde at man som boligløs kan have adresse på kommunen.
Det er i forbindelse med vores separation p.g.a. økonomi.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 15:14   #116
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej Marianne og familie

Jeg har lige læst din tråd, og jeg er virkelig rystet .. sådan en behandling er simpelthen uværdig !! jeg undres tit over de kommunalt ansatte kan være mennesker når de får fri, men alt det de træder på deres medmennesker .. et stort knus fra mig, og jeg håber rigtig meget jeres liv bliver godt og normalt igen
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 15:22   #117
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Mener, at have læst i nogle tråde herinde at man som boligløs kan have adresse på kommunen.
Det er i forbindelse med vores separation p.g.a. økonomi.
Marianne
Hej Marianne,

Hvad med at ringe til familiestyrelsen omkring dette spørgsmål ? Måske ved de det, da det jo er dem der juridisk håndtere seperation, skilsmisse, bidrag mm.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 20:44   #118
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Vil kigge lidt videre på sagerne.

Nu har vi klare meldinger fra alle læger på, at der ikke er mere at gøre, tilstandene er kroniske og uhelbredelige, og at manden ikke kan arbejdsprøves p.g.a. skader og morfika.

Alligevel mener sagsbehandler ikke at han er helt afklaret endnu.

Alle lægepapirer er i vores øjne ok - men vil aldrig blive det for Hjørring Kommune.
Men nu bliver der søgt en § 17 til august - for kommunen holder altså ferie i juli måned i Hjørring!!!

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 20:54   #119
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Vil kigge lidt videre på sagerne.

Nu har vi klare meldinger fra alle læger på, at der ikke er mere at gøre, tilstandene er kroniske og uhelbredelige, og at manden ikke kan arbejdsprøves p.g.a. skader og morfika.

Alligevel mener sagsbehandler ikke at han er helt afklaret endnu.

Alle lægepapirer er i vores øjne ok - men vil aldrig blive det for Hjørring Kommune.
Men nu bliver der søgt en § 17 til august - for kommunen holder altså ferie i juli måned i Hjørring!!!

Marianne
Har du spurgt sb (skriftligt) hvilken afklaring der mangler, hvad der mangler for at blive afklaret?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 21:25   #120
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det kan jeg ikke få et klart svar på. Når jeg skriver til hende får jeg at vide, at hun har travlt og ikke kan svare på mine spørgsmål - og skal gøre sig klar til ferien (ja, det skriver hun faktisk).

Egen læge har lavet en fantastisk fyldestgørende status på manden. Men han kom til at skrive, at han havde et håb om at manden ville kunne få et mere værdigt liv om 2-4 år. Det læste og oversatte SB straks (beskeden kom i mail samme dag) som at han nok ikke var helt afklaret alligevel. Dagen efter lavede egen læge et dementi, hvori han uddybede at det var et håb i forhold til mandens fremtidige livskvalitet - og at han fastholdt at mandens erhvervsevne ud i al fremtid er ikke eksisterende p.g.a. alle skaderne på ryggen og rygmarven.

SB har ikke skrevet til mig om hvad hun mener om hans manglende afklaring efter at hun modtog tillægget til statusattesten (med dementiet i ).

Vi har en udtalelse fra ortopædkirurg som siger at den sidste operation i januar i år ikke har hjulpet på ryggen og heller ikke kommer til det i fremtiden. Og der kan ikke opereres mere.

Vi har en udtalelse fra neurokirurg som siger at tilstanden er kronisk og ikke kan udredes/helbredes. Neurokirurg henviser så til neurolog for udredning, men det var neurologen som i sin tid henviste til neurokirurg. Vi skal så til denne neurolog på fredag og have en erklæring fra ham på at han ikke kan afhjælpe yderligere.

Kommunen vil så også have en vurdering fra en øjenlæge!! Ved ikke rigtig hvad han kan gøre ved skader på ryg og rygmarv. Det bliver om ca. 14 dage.

Vi har derfor bedt om en § 17 d. 1. august - for så kan der simpelthen ikke være mere at grave frem i denne sag, men vi får se. Det halve år i BAN skal vi jo også tillægge sagen, det kommer vi jo nok ikke uden om.

Men det er som sagen står lige nu.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er ingen sygedagpenge på søgnehelligdage mere mookmik Politik og Samfund 3 29-05-2014 16:31
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen sygedagpenge som flekser? femalen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-11-2009 11:27
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension