K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2013, 18:43   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Et forløb kan bestå at alt (hvis jobcenteret vil betale), fx. Foreslog hun migom det kunne være en ide med ro og fred, indtil mine børn var voksne og flyttet hjemmefra og så havde jeg måske en rest erhvervsevne til den tid, når jeg ikke skulle tage mig af mine børn mere
For mig kunne dette lyde som et "godt" økonomisk tiltag for kommunen, for så kan du sættes på ledighedsydelse under fleksjob ordningen og så er du "ekpederet".
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 15:18   #12
Gelsted42
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Lokation: Middelfart
Indlæg: 8
Styrke: 0
Gelsted42 er ny på vejen
Hej zolskin tak for dine ideer, det er også i den retning jeg har brug for hjælp. Var på jobcentret i fredags og fik et forberedelsesskema til sagens behandling i rehabiliteringsteam eller til kommunens vurdering af revalideringssager med hjem.
Vi nåede ikke at udfylde det, så ska afsted d. 2 jan 2014 på jobcenter for at udfylde det.

Og ud fra dette skema handler det jo mest om joberfaringer, udannelser, cv, fremtidig ønsker på arbejdsmarkedet... Ganske lidt om helbred og andet..

Har du også skulle udfylde et sådan skema? Og er du igang med dit ressourseforløb?
Hvordan ser dit ud?
Og går det "godt" for dig?
Gelsted42 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2013, 17:35   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gelsted42 Se meddelelser
Og ud fra dette skema handler det jo mest om joberfaringer, udannelser, cv, fremtidig ønsker på arbejdsmarkedet... Ganske lidt om helbred og andet..
Jeg forstår ikke at skemaet ikke handler særlig meget om helbred... det gør det da.
LÆ265 er en del af skemaet , (ikke et bilag men en del) Denne lægeerklæring "samler" de øvrige lægelige oplysninger.
Men der er da også spørgsmål om hvordan du opfatter dit helbred.
Citat:
Vi nåede ikke at udfylde det, så ska afsted d. 2 jan 2014 på jobcenter for at udfylde det.
Det er ikke acceptabelt at lade det vente så længe... ventetiden skal være begrundet i din konkrete sag (eks. materiale fra 3. part, som afventes).
Jul og nytår er i den forbindelse også fuldstændig underordnet.

Jeg ville ikke acceptere en sådan ventetid... problemet er jo at hver gang en kommune skal vende et blad tager det minimum en måned...
Jeg er kommet dertil at der ikke er noget der venter mere end et par dage, når vi taler om kommune og mine sager...
Det var vel også derfor min pension gik nogenlunde hurtigt igennem, fra alt materialet var indhentet og skulle samles til rehabiliteringsplanens forberedende del, og til jeg havde papir på pension gik der max 3 måneder, trods et sving på vejen, der kostede en måned ekstra.
(misforstå nu ikke for min sag har været aktiv siden 2004)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 11:28   #14
Gelsted42
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Lokation: Middelfart
Indlæg: 8
Styrke: 0
Gelsted42 er ny på vejen
Har først set dit indslag nu og var lidt stresset da jeg skrev mit, så glemte helt at nævne læ 265, den kan jeg få udfyldt d 9 dec.

Sb begrundede ventetiden med at lægen havde 1 mdr til læ 265, og at sb gik på ferie om 14 dg.
Min kæreste var vred over at det først ku blive 2 jan. Men hva ka vi gøre ved det...

Jeg vil dog sige at jeg ikke bare lige, kan besvare alle spørgsmålene i det skema fra sb. Skal virkelig koncentrere mig og tænke mig om.

Jeg er glad på dine vegne nøgne træer, er du så helt ude af systemet?
Gelsted42 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 19:21   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gelsted42 Se meddelelser
Jeg er glad på dine vegne nøgne træer, er du så helt ude af systemet?
Iiijaaaa !
Helt ude af systemet, lige med undtagelse af den "appelsin" udbetaling DK skal kaste ned i min turban hver måned.

Men det kommer de sig vel nok over !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension